AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.838.856

Ökad effekt på min 335i

Sida 398 av 712
läcker spec! Vad får du ge för kalaset? M-sport och Comfort paket verkar mycket billigt till 135-an, 16´bara?
Jo
211
JockeX
Touareg
Grattis Pavel, riktigt schysst spec =)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
> Med känsla
Landade på ca 530.000 Brutto. Var tvungen att beställa med 17tum vinterfälger som drog iväg priset lite..

> JockeX
Tack! :)
Men varför köper du inte fälgar i England och letar däck här? Du tjänar säkert 50% där. Pundet står lågt och däck finns det ju alltid här. Kolla på Alloy Wheels ex. vis Länk Har själv beställt 20" Hartge fälgar därifrån som nu är på väg hitåt till min 535d F11. Blev mindre än halva priset jämfört med att köpa samma fälgar i Sverige av svenska agenten.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Pavel: juste spec, men varför inte PDC bak ?

DCT till 135:an är skitkul...........provade en kompis' 135:a med DCT och den var riktigt trevlig. Nu börjar ju Vishnu skeppa N55-varianter av Procede, med mappar för alla typer av lådor, Man, DCT, och steptronic.

Lycka till med bilen !

/Janne
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Med känsla:
Orkar inte göra det du föreslår, är för lat å bekväm av mig ;)

qdtjant:
PDC bak ingår i comfortpaketet som jag har med i specen, men man får beställa PDC fram separat, så både fram och bak PDC e med :)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Pavel , se nu till att trimma den ordentligt från början, du ser ju själv hur bar det gick när du skulle "spara" den förra, man lever bara en gång!
Har du funderat på vilka kläder du skall ha på dig när du hämtar ut bilen denna gången ochså , frack?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
haha Pea, Pavel har fortfarande inte fått bilen och du kommer med tuning bug direkt :-)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
pea:
Nä, inget bullshit den här gången, tror att det blir en jäkligt vass kombination: N55, DCT, Vishnu, avgas. Det kommer bli en raket på hjul.

Kläder har jag redan bestämt.
Addidas brallor, vitt linné, fila skor och svart skinnjacka.. Kanske att jag käkar på en kebab när jag hämtar den också.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel: LOL! hoppas du får allt på plats till nästa vår och första race. Skulle vara intressant att se en tune only N55 mot en tune only N54 köra tillsammans
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Enrita: Jag beställer grejerna medans jag väntar på bilen. Som pea skrev, lika bra att trimma från början den här gången. Blev sjukt impad av peas 335a med DCT lådan, den drog stenhårt!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Pavel: AR-design är på gång med down pipe till N55:an, glöm inte den och du har en riktigt vass bil, FMIC måste väl också till.
Lycka till med trimmet.

/Janne
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ska bli mycke intressant att se hur din nya kärra går med Vishnu godis under huven Pavel! Det fina med den motor är ju att det bara sitter en katt och det är i downpipen sen är det raka rör :)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
17 november får jag gasa igen på snö... nice...
Cartéen
Enrico: Det blev bara två månader då va?
Skönt! Om du har tur kanske det kan vara torrt några veckor innan dags för vintersulorna ;-)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nja ska sätta på vinterdäck på fredag. Det ska väl snöa snart. Kommer att avställa bilen slutet av november, orkar inte få mer stenskott på den plus märkte förra vinter att den är lite för lågt :-)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Någon som vet hur långt Vishnu kommit med trim för N55?
Jag håller mig helst ifrån JB..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
den är klart, han har redan en specifik mapp för det, kanske inte 100% men funkar jätte bra redan. Det är bara att beställa en för N55.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel:
Länk
Länk
Länk
kanske det är dags att öppna en Ökad effekt för min N55 :-)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Tack! Verkar vara riktigt lyckat tillsammans med DCT lådan! Undrar om jag blir först i landed med trimmad N55a... Fyfan va jobbigt det blir att vänta nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.