|
Sida 397 av 712
|
|
|---|---|
|
Enrico: du får kolla på rris... ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Nåå, har det hänt något skoj på N54 tuningsidan eller har det somnat in för säsongen :-) Själv har jag varit i Thailand och måste snart åka tillbaka dit igen. Det betyder att motorn inte slits alls nu, men också att den förstärkta kopplingen från ACT som finns hemma ännu inte är på plats och jag vet inte när jag får tid. Bilen fungerar dock utmärkt med 20 PSI så länge man är lite sparsam WOT vid full belastning på vx. 3-5. Med facit i hand står det kanske ganska så klart nu att anledningen till att det fungerar så bra vid 20+ PSI är tunet som jag använder som backar tändningen vid behov. En annan faktor som också spelar in är att man inte kör full belastning 50-260 på allmänna vägar. Jag har dock gjort 1000-tals WOT från 150-250 km/h på Autobahn och genom att det då sker gång på gång under ibland 10-tals mil tyder det på att N54 är ordentligt dimensionerad. Det räcker dock med en (1) kraftig spikning beroende på frånvaro av meth eller för mycket timing advance för att knäcka en kolv… |
|
|
Länge sen man hade ett inlägg i denna tråden men här kommer något intressant.. Jag fick ju en ny bil av mitt försäkringsbolag efter olyckan i våras och landade på en 330i coupe vilket man kan ha åsikter om ;) 330n har krånglat sen dagen jag hämtade den och idag kontaktade säljaren mig och vi ska göra om affären. Det blir ingen ekonomisk förlust för min del. Jag har ett möte med säljaren i em där vi ska skriva på papper och göra en ny order. Detta är bilen jag tänkt beställa... Vad tycker ni? :) Gör jag rätt den här gången?? 135i Coupe Alpinvit Stjärneker 264 18 Interiörlist glaciärsilver M Sportpaket Advantage & Comfort pkt Läder, Korallröd 7-Växlad Automat med dubbelkoppling Stöldlarm Ytterspegelpaket Taklucka Velourmattor Elektriska stolar ISOFIX PDC Fram Xenonljus Klimat med 2 zon Radio Professional Harman/Kardon USB anslutning |
|
| Verkar vara en jätteläcker bil. Har bara tre synpunkter: 1) Varför inte en 335 Coupé och 2) har svårt för korallröda stolar, skulle hellre ta nån ljusbrun alternativt vit stol. Men har märkt att korallrött är rätt så poppis ändå, men skulle själv aldrig välja en 3) Bluetooth saknar jag i listan. Annars har du prickat alla tillval som jag själv värderar. Antar du inte vill lägga stålar på Navi. Behövs normalt inte på en sån bil tycker jag. | |
|
Det låter som en väldigt kababel bil med fin utrustning. De är ju lite lättare än 335 vilket gör dem ännu smidigare för aktiv körning. Jag har i o f s åkt med en kompis med en ny 130x diesel och tyckte den var väldigt stötig och surrig jämfört med 335. Men det kan ju till viss del ha berott på det modesta motoralternativet. Se till att prova en 135 förstås innan du kliver i :-) BTW, vad hade du för krångel med 330 ? |
|
|
330 :( Fin spec på 135:an, alpinvit + coral är en riktigt schysst kombo. Kanske inte så konservativ för andrahandsvärdet om man inte hittar rätt målgrupp. Är det N55:an som kommer sitta i? |
|
|
det är nått med både motorn och drivlinan, de kan inte komma till botten av problemet och jag har pressat på att jag måste ha en bil omgående. Som tur har jag väldigt goda relationer till min åf och en ny affär blir av :) Jag tvekar också på rött skinn, men det är så jäkla "in your face" och svart känns lite trist.. Jag har aldrig haft en 1-serie coupe och det är delvis därför jag nu väljer den samt att den är lättare och förmodligen roligare att köra.. Vad tycker ni om Automaten?? Är riktigt sugen på DCTn efter att ha kört peas förra 335a.. |
|
|
> JockeX Stämmer, det är N55. |
|
| Pavel>> korallrött på vit bil är skitsnyggt! | |
|
Ursäkta min okunskap men vad betyder WOT? Angels Lie To Keep Control |
|
|
flames>> plattan i mattan! pavel>> har du övervägt fox red interior? Länk |
|
| den där fox red interior var läcker | |
| med känsla>> instämmer, min favorit, inte lika RÖD som korall | |
| >Bomis, till vilka modeller finns den? Finns tyvärr inte på F10/F11 :( Hade jag köpt en vit 135/335 hade jag def kunnat valt den kulören på skinnet. Tror korallröd kan backa några intressenter den dan man ska sälja. | |
| med känsla>> jag vet inte om detta är en idividualfärg och bara för usa, men den finns som option där till m3:an iaf..... | |
|
ok, nu är allt klart. Här e specen: 135i Coupe Alpinvit M Dubbeleker 261 18' Interiörlist glaciärsilver M Sportpaket Advantage & Comfort pkt Läder, Svart 7-Växlad Automat med dubbelkoppling Stöldlarm Ytterspegelpaket Taklucka Velourmattor Elektriska stolar Svankstöd fällbara nackstöd Tonade rutor ISOFIX PDC Fram Xenonljus Klimat med 2 zon Radio Professional Harman/Kardon USB anslutning Jag lade till Svankstöd, fällbara nackstöd och Tonade rutor samt fegade på det röda lädret och bytte till svart läder och ändrade på fälgarna. Produktion i December, så man behöver inte vänta så jäkla länge :) Ska bli jäkligt kul med DCT'n!! |
|
| Grattis Pavel! Svankstöd är jätte trevligt, skulle gärna ha den på min. | |
|
Är inte Z4 35is ett roligare alternativ då? Uppgraderad N54 motor och DCT! |
|
|
Grattis Pavel till en läcker bil. Skulle själv valt svart inredning då den känns sportigare. Jag såg en vit 335d hos min säljare med M-sport och svart skinn med blå kontrastsömn, tyckte det var snyggt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
tack enrita / StefanL ! > joxgbg Visst, men det gäller att hosta upp me $$$ åxå! =D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.