|
Sida 394 av 712
|
|
|---|---|
| Enligt tunarna går det inte att få en N55 riktigt lika vardagssnabb som N54, hör direkt med Shiv och Terry vad de anser genom att de utvecklar tune för N55. Som jag har fattat det (utan att egentligen veta) finns skillnader i styrsystemet mellan N55 och N54 som sätter taket lägre på N55. | |
| Det förstärkta kopplingspaketet från ACT i USA har kommit :-) Det går fortfarande att göra fullgasrepor men slirar ordentligt på WOT. Jag kommer att resa på jobb till den 17/10 och har därför hört med en kompis som är duktig på att skruva om han kan fixa bytet när jag är borta. Annars gör jag det själv när jag är hemma igen. | |
|
r1000: Finns det någon bra jämförelse på hur mycke effekt N55 vs N54 får med BPU/Steg3 trim?? DP+IC+luftfilter+mjukvara. |
|
|
Lite info om N55 tuning på Länk Länk |
|
Cartéen |
Sevak: Hunnit få i nya programvaran ännu? Någon skillnad på wg-rattlet i sådant fall? Ska försöka boka en tid nästa vecka för uppdatering. |
|
Hej Alla Är helt ny på detta forum. Ser att det disskuteras en del om "Rattle". Jag har själv en 335i E92 som jag upplevde mycket "Rattle" i. Jag bad BMW GBG titta på detta, man konstaterade att båda turbo aggregaten behövdes bytas för att bli av med detta. Man tittade även om senaste mjukvaran var installerad och det var den. Nu har man bytt båda aggregaten (självrisk, tack och lov), men "Rattle" finns kvar på samma sätt, dock enbart vid hård gas sedan släpper hastigt (samma som innan). Läste något om att ett nytt mjukvara kommit ? Är det bara typ BMW handlare som uppdaterar ? Vad brukar det kosta ? Skulle detta hjälpa mej ? Är "Rattle" ofarligt för min bil ? Kul forum för övrigt ! |
|
| Carteen: Nej inte än fick skjuta upp de. Men de kommer bli av snart. | |
| Rattle är ofarligt om det beror på för stort spel i WG-armarna i längsled (justeringssak). Om det beror på glapp i WG-bussningen i turboaggregaten är de (aggregaten) inne på sista versen och kommer att hänga sig till slut. Du kan känna om WG-axlen glappar upp och ner och i så fall behöver aggregaten bytas. | |
| Ok, men eftersom dom bytt aggregaten till nya, bör det vara WG armarna längsled som är dåligt justerade. Konstigt att BMW in märker det efter att man bytt aggregaten. Om du kommer in med en begagnad BMW, så får du 4st A4 med fel som dom hittar, då kan dom alla kända fel. När jag förklarade mitt "rattle" hade dom inte hört talas om detta ?? Inget känt fel i alla fall !! Om jag hade läst på dessa forum innan jag lämnade in den skulle jag haft lite mer kött på benen. | |
| Stort tack till Bomis som ordnade leverans till dörren av hans fina 335 Bastuck-system till ett bra pris ! | |
| Fått hem mitt Procede V4 nu, någon som vet någon firma nära Uppsala som kan installera som ni kan rekommendera? | |
| Eller i Stockholm, har ringt runt lite nu mest utan svar överhuvudtaget och dom jag pratat med vet inte hur man gör. Finns det någon här som kan göra det eller tipsa om firma? | |
| r1000>> det var så lite! :) nu har man äntligen lagt in en beställning på avgas till m3:an, blir gintani sport med 90mm ändrör :O | |
|
Med Känsla: Vilken verkstad som helst kan installera det åt dig om dom kolla på denna Länk film. Det ska tydligen ligga en verkstad nånstans bakom Statoil på svartbäcksgatan där ägarna gillar BMW. Har aldrig lämnat in bilen där själv men en bekant har alltid lämnat in sina nyare Audi och BMW där och han ska snart köpa en 335 själv och då ska dom montera alla grejer åt honom :) |
|
| Tack Carlee, då ska jag testa där, det låter nära och bra :-) | |
|
No problemo! Fixade riktiga adressen åt dig så du hamnar rätt ;) Länk Jimmy heter han du ska snacka med. Jag tror du måste skaffa en USB sladd till Vishnu-boxen så att du kan koppla upp den mot din Laptop Länk |
|
| Med känsla: installera procede är väldigt enkelt... är du i stockholm i helgen pm mig. | |
| med känsla , ta enritas erbjudande , vad han inte vet om 335an är inte värt att veta, det tar inte mer än 30 minuter att installera procede . | |
|
Idag är det ovanligt bra väder för 335i prestanda. Mycket högt lufttryck ca 1033 mbar och låg temperatur. Den relativa luftfuktigheten är ganska hög men det gör inte så mycket skada på en N54 genom att det samtidigt motverkar spikningar och medger mer laddtryck och förtändning. Så, den som vill ha lite skrytloggar på RL bör testa idag :-) |
|
|
Hej! Är lite sugen på att införskaffa mig en 335 och har då lite funderingar på trim. Vilken prisklass hamnar man på? Självklart varierar det, men en rimlig nivå? Skiljer det sig något motormässigt på faceliften samt vilken låda ska man välja? Mvh Fredrik Persson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.