AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.825

Ökad effekt på min 335i

Sida 393 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: ska inte vara någon turbolagg. Du har väl jb3 och kör med lagfix iallafall.
Japp. Ok då får jag väl testa senaste mjukvaran.
Tack för hjälpen idag Wetterstrand! Installationen av ITG filtren och "värmesköldarna" blev kanon! :)

Mvh
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Det var så lite så! Bara på med DP innan helgen nu:)
Kul att träffas också!

MVH Henrik
Säljer min BMS Boost/IAT gauge till JB3 om någon är intresserad skicka pm.
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
förvinner WG rattle genom ny mjukvara? mitt försvann iof när jag uppdarerade min mjukvara så.. men det är fortfarande där på höga varv.
Alex: Dem vill testa med nya mjukvara. Fick du nya aggregat också?
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
jag tror inte jag fick nya aggregat men jag är inte säker, det var då dom bytte massa saker, spridare och sånt.
motorn lät mycket tystare och inget rassel, förrutom när man varvar upp ordentligt då somsagt. sen hör man hur det "stängs" ordentligt när den varvar ner igen.. hursomhelst så frågade jag dom igen om dom kunde få bort det helt sist den var inne på service och dom felsökte och höll på men hittade inga problem så dom sket i det.. menmen jag låter det var så nu, det är ju inga missljud eller nåt så.
Cartéen
Någon som vet vad BMW tar för att lägga in nya programvaran? Har som sagt lite rassel och tänkte börja med att testa detta. Tror ni man behöver ta bort JB3 för detta? Tänkte mest framöver om uppgraderingen inte fungerar (ljudet kvar) och man måste gå vidare med andra saker då försäkringsbolaget blir involverade.
M

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag fick min bil omprogrammerad med JB3 kvar i "pass-through"-läge, no problemos!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cartéen: tror mellan 2500-3000 Bomis vet exakt.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Har lagt ut lite nya bilder på bilen, med mina nya fälgar. Vad tycks?

Länk
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
Carteen: försäkrings bolaget täckte för mina delar sist ialafall , även fast bilen var flashad.
Ajvar: Bilen är riktigt fin.

Min bil ska in nästa vecka och få senaste mjukvara. Har tydligen kommit något för bränslepumpen samt för bilar som tar lite längre tid på sig att starta. Verkstadchefen sa att de är massa nya saker.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag fick betal 2500 för ny programvara på blombergs bil på lidingö, bavaria i solna ville ha 4000!!!!!

ajvar>> snyggt! har du planer på att sänka bilen? jag tänkte eftersom du valsat skärmarna...
Cartéen
Bomis: Kanon, tack. Blev det någon förändring för din del dvs försvann ljudet något?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carteen>> jag lömnade inte in bilen för uppgradering av wg rassel utan för att det skulle funka att flasha den med giac.....
Cartéen
Okej. Ringer och pratar med dem och ser vad dom säger.
Tack för hjälpen :-).

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack Bomis och Sevak.

Det blir en sänkning så småningom. Bomis vet du vart man får tag på bbs caps. Kr jag vet att det finns på ebay, men hur är det med mått?
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Har varit ifrån forumet ett tag, men brukade följa tråden tidigare då jag varit intresserad av 335i sen den kom ut men inte köpt någon ännu.
Har provkört både M3 E92 och M5 E60, men kan inte välja om jag ska ha någon av dem eller en 335i.

Har en fråga om motorerna. Är det inte N55 motor med enkelturbo om man köper en 335i -10 ?? Kan man i så fall trimma den lika lätt som de äldre dubbelturbomaskinerna? Ser att www.itsfun.nu säljer chip som ska ge 380hk och 535Nm men det kanske bara gäller de bilarna med N54 motor?

Om man kikar på en bil som ska vara "vardagssnabb" (som en kompis så fint uttryckte det hela) så är det trevliga vridmomentet i en chippad 335i inte fel. Som Pea nämnde lite längre tillbaka så kändes 335an vassare i stan än M3an. Det kan jag verkligen tänka mig.

__
Nisse Ljung
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.