|
Sida 390 av 712
|
|
|---|---|
| Ajvar: Grattis :) | |
| Tack så mkt :)... | |
| GRATTIS Ajvar!!! | |
|
Grattis Ajvar!!! det tycker jag vi firar med litet fyrverkerier ;) Länk |
|
|
Grattis Ajvar! :) Jag har två barnstolar i min... Bara så att du vet att det får plats. ;) // Thomas |
|
| Den killen är sjukt grym. | |
|
Grattis Ajvar!! Ni som åker limo med barnvagn, hur fungerar det? Jag har en touring nu men funderar på att införskaffa mig en 335i och då limo eller touring. Men jag vet inte hur lastvänlig limon är med barnvagn. Jag tycker ju att touringen är trång.... Flåklypa |
|
| Flåklypa: jag får in i min coupe 2 golf bags och en golf vagn. | |
| Tack så mkt för alla gratulationer boyz!!! Uppskattas enormt | |
| har precis fått 2 turbosar bytta på min 335i LCI - 09, garantijobb för wg-rattle. De upplyste också om att ny programvara med återställning av effekt lagts in, min bil och andra har tydligen fått reducerad effekt i samband med att bilen varit inne tidigare vid service pga påbud / beslut av bmw centralt. Detta har man nu frångått och återställer alltså till normal effekt med några hästar mer. Nån som har mer info om detta? | |
|
Lugn körning 100-150 där 4an läggs i lite makligt redan vid 130 km/h istället för att inte användas alls som är normalt i det intervallet för att få bästa tid. Filmen är tagen med 30 frames/second och innhåller 96 frames. D v s tiden är 3.2 s (0,333*96). Jag föreställer mig att växlingsförlusten är betydligt mer än 0.2 s (snarare 0.5 s) så att tiden nog lätt kan pressas till en bit under 3 s. Det får visa sig m h a Racelogic. Det här vara bara en tagning för att visa hur laddtrycket byggs upp hyfsat snabbt samt att bränslemätaren används som laddtrycksmätare. Halv tank är 10 PSI, 3/4 är 15 PSI och full tank är 20 PSI. På trean boostar bilen ca 19 PSI och när fyran läggs i ökar boost direkt till 20+ PSI. Safety Measures är ren metanol som flödar 1000 ml/minut. Länk |
|
| Ser att hastigheten inte ökar alls under ca 0.6 tappade sekunder i samband med växlingen :-) Därmed inte sagt att 100-150 på trean tar 3.2 - 0.6 =2.6 s men marginalen att åter komma tillbaka under 3 s är betryggande. | |
| Jättegrattis !!!! Ajvar, gissar att bilen kommer i andra hand nu. | |
|
Hur används bränslemätaren som laddrycksmätare? Med Proceeed eller andra tricks? |
|
|
Ja med Procede. Jag har kollat att den stämmer vilket den gör väldigt bra utom på väldigt låga laddtryck. En annan feature med Procede som är användbar är att man kan presentera AFR-värde (Air/Fuel Ratio) på oljetempmätaren. Då ser man direkt om det är något fel på brämslesystemet som t.ex. att motorn går med för mager blandning vid höga laddtryck. Vid måttliga laddtryck kan maskinen gå på 15:1 i luft/bränsleblandning men på högre laddtryck behöver det vara i storleksordningen 12:1 för att det inte ska bli för varmt eller att motorn börja glödtända eller spika. |
|
| Tack Pea. Bilen är oxå mitt barn, den har fått en lillasyster :). | |
|
Kul ajvar, men jag gissar att du var mer ödmjuk när bebisen kom än när du startade bilen första gången. R1000 , AFR funktionen skulle kanske ha räddat enricos motor när han körde mot mig på eventet, verkar vara en användbar säkerhetsfunktion |
|
|
Fan vet, att göra ett högfartstest mot din M3 kan nog knäcka vilken 335 som helst så jag skulle inte en försöka :-( Men helt klart är det en tillgång att se AFR om det börjar krypa åt fel håll. Risken är dock stor att när något går fel så händer allt så djäkla snabbt att det redan är över innan man inser att det är behov av ny maskin... Om jag t.ex. skulle få ett meth-fel vid 20+ PSI är det bye-bye N54 och även om det flödar som det ska kan man aldrig veta att alla cylindrar får tillräckligt med meth. Det gör att man måste köra med ett överskott vilket i sin tur gör att man måste köra på ren meth på extrema laddtryck för att inte släcka stiften (med vatten). STORT grattis Ajvar !!! |
|
|
Jag är inte säker på att min bil skulle ta en steg 3+meth bil vid ett race från tex 50, 335an har ett vridmoment som skulle ge ett antal km/h de första 50 meterna som skulle vara tufft att komma ifatt. M3 an har sämst kraft vid de varvtalen, ettan skulle vara för kort och 2an för lång. Testade lite med en racelogic hamnade strax under 8 sek 100-200 med 2 i bilen o full tank, går kanske att kapa lite till men 335an verkar inte vara långt efter, sen drar den i och för sig ruskigt bra mot 300 men där kör man så sällan |
|
| <8 s 100-200 är inte så pjåkigt :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.