AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.078

Ökad effekt på min 335i

Sida 389 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag tippar till R1000 svar. han hade detsamma problem med låg boost.
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Ja, man får väl felsöka slangar först och sen magnetventiler.
Var finns denna elektriska vaccumpump någonstans?

HAr sett de 2 svarta behållarna som används för att "lagra" vaccum. Men pumpen ej sett än...

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
LotecM3: RealOEM.com
Cartéen
Jaha, då var 135:an borta och dags att köpa ny bil. Kommer troligtvis bli en 335:a vilken jag varit och tittat på. En fråga ni som köpte Aero läppen (frontspoilern), vart finns dessa att köpa i Sverige eller är det utomlandsbeställning som gäller?
/ M

Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Såg att det var en mekanisk vaccumpump enligt realOem.

Var sitter den någonstans och vad driver DREVET ?

Carteen: Grattis. Blir det en coupe? Steg 3 trim?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Cartéen ---> Jag beställde min från Bmw här i V-ås. Den var faktist förvånansvärt billig.

// Thomas
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Välkommen in i e92 gänget Cartéen :) Jag köpte min läpp på Realcar via Mekonomen, kostade 2000:- och passformen va kanon, men jag tror inte att BMW Orginal är så mycket dyrare. Jag har både en uppsättning 18" vinterdäck och mina 19" Breyton till salu om du är sugen.

Oturen med min kära BMW bara fortsätter... Länk :(

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
carlee82>> fy fan va sne jag blir, förmodligen nån jä.la vänsterstrumpa som retat sig på bilen....känns alldeles för genomtänkt för att bara vara ett pojkstreck......när hände detta? Om igår eller förrgår så förseslår jag att ni kör sovsäcks varianten ett par dagar iförda rånarluva & basebollträn....oftast brukar idioterna komma tillbaka och kolla om bilen är återställd.....
Calle: Beklagar det som hänt. Finns folk för allt. Jag har varit med om att folk förstört våra bilar flera ggr så jag vet hur de känns.

Carteen: Min är köpt på Bmw den kostade 3500:- Men tror de har kommit ner i pris nu.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Calle.... alltså jag lider med dig.. vad är för jävla folk som håller på med sådant!?!?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jo man är ju bra sugen på att få reda på vem det va, som tur va vart det inga skador på lacken utan allt verkar ha gått bort med avfettning men golvet i garget fick saneras på min bekostnad! Känns lite läskigt att nån gör sig besväret att ta sig in i ett låst garage mitt i natten och bara ger sig på MIN bil av totalt 50-60 bilar. Men det har garanterat nått med min stulna front att göra fast några bevis har jag ju inte...

Cartéen
Tack boys. Yes blir nog lite trim som åker på :-). Kollade med BMW och 3000:- för läppen så den är beställd. Calle, va faan så surt. Vilka/)%&&(&% idioter det finns. Säker någon som stört sig på att din bil är så snygg och i ren avundsjuka försökt att sabotera :-(. Skönt att det inte blivit några bestående skador dock.
/ Marcus

pe
771
pea
BMW M3 E92
Tänkte ta och köra lite bana i Falkenberg, om nån har list att hänga på kan det nog bli kul, det var visst 15 anmälda på heldagen

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
efter lite letande har jag hittat fram vad polisen använde när dem mätt mig. Den heter PolicePilot. Den räknar hastighet i 300-400 mt baserat på distans kört. Det är ingen laser eller radar och detta förklarar varför min radar varnare inte märkte någonting. Hade jag bromsat till 110 efter själva pull då hade inte hänt någonting. Bra att veta tycker jag . Känns som det blir 2 eller 3 månader. har inte fått brev än men det gör ont att ha bilen parkerat nedanför och inte kunna köra speciellt idag som var torrt.... Typisk.
Har detuned bilen för tjejen , max 12 psi och mindre torque i 2 . 350 hästar räcker väl för henne :-)
Nu har också fått en bättre mapp från Shiv som har en snällare boost stigning än förut. Den går upp smidigt till 40% gas pådrag sedan går den fullt upp.
Carteen: Lägg upp bilder efter inköp.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det är skitlurigt med polisens trafipax. Man kan t.ex. köra om en skruttig udda bil som kör långsamt och tro att allt är lungt. Så snart man är utom synhåll börjar de jaga ifatt och startar mätningen när de är långt bakom utan att de syns och gör en registrering på avstånd på en viss längd. Så småningom kommer de ifatt och man är helt rökt utan att ha förstått vad som har skett. Så, det gäller att vara väldigt observant på vad som sker baktill och om någon som man har kört om för ett tag sedan syns i backspegeln på håll är det hög tid att sakta ner ordentligt på en gång.
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Fyfan va tråkigt carlee! så jävla irriterande när folk inte respekterar andras grejer.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tja boyz.. Ville bara dela med mig mig en glad nyhet, fick en liten dotter igår!!!! Blir till att montera barnstol i 335an :)...
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Grattis Ajvar.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.