AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.086

Ökad effekt på min 335i

Sida 387 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nej... Va fan Enrico...!!?? Precis nu när bilen var färdigbyggd och inkörd... :(
Men på Björkvik behövs väl inga körkort? :)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jepp suger fet... Jag kan köra till söndag kl 4 sedan är det slut :-(
Bilen gick som fan på 19 psi och meth. Polisen märkte också det tror jag :-)
Cartéen
Enrico: Nej faan vilken otur :-(. Var det på 90 eller 110 väg? Blev själv av med kortet för några år sen. 150 km/h på 110 väg. Blev av med kortet endast 1 månad efter lite överklagande. Bil i tjänst mm. Lönar sig att överklaga oavsett beslut då jag fick 3 månader först.
/ Marcus

Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Lider med dig. Väldigt tråkigt att höra. Bara att bita ihop och ta nya tag. Vi stöttar dig.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag tycker det är tråkigt att det händer just dig, med tanke på de strul du har haft med bilen.

Men att bli av med kortet riskerar vi alla varje dag skulle jag tro - så det är bara att acceptera.

Tycker vi har klarat oss bra (om nu inte ngn mörkat)...

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
astråkigt enrico!! ses i morgon på shell....vilka är det som skall med nu till Björkvik?

jag
enrico
mackfyr
philip

några fler?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det var på 110 väg och som tur kunde dem bara ta mig när jag saktade ner eftersom
Jag blåsde förbi dem i full 4 ... Dem försökte att hänga men jag hade redan försvunnit .
Jag såg video och man kunde inte ens se reg skyltet och dem fick inte ens tid att mäta hastighet. Dem grattade för fint bil. Dem var coola faktisk.
Det är bara att skylla sigsjälva och acceptera. Har inte kört lagligt en enda dag sedan jag fick bilen så det var bara en tidsfråga, bättre nu än i juni.
Imorgon blir race iallafall och sedan valet map för tjejen.
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Dyker upp vid shell vid 8,45 om vädret inte är alltför dåligt.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Himla otur enrico hoppas att det räcker med en månad.

Jag har några knappt använda set däck (utan fälg) liggandes, 18 tum till 335 både sommar o vinterdäck.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jäklar vad jag är sugen på att åka med. Men jag har dottern då jag skickat iväg frugan till stan med sparkontot.. Tror ni de har barnpassning på Björkvik? ;-)

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
enrico välkommen till klubben ;P men väldigt tråkigt att höra..
glöm inte att försöka överklaga, säg att du måste ha kortet i tjänst osv.
jag torskade i ca 200 km/h men dom mätte medelhastigheten bakom med motorcykel så det blev 182 km/h. jag fick fyra månader med lite brev osv, skulle få bra mkt längre annars.
det suger verkligen att behöva vara beroende av sthlms lokaltrafik.. jag får lappen tebx 30 nov.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Trist att du skulle behöva fa ett Performance Award Enrico. Jag har tappat räkningen pü mina. I Tyskland just nu är tetstar med tät tryckslang+Autotune :-)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Lider med dig Enrico.

Njut av denna dag på Björkvik så gott du kan.
Och bilen verkar ju vara riktigt bra, grattis, vore trevligt att uppleva bilen som den går nu !

Jobbar på ett hobbyprojekt...........vill åka bensin...........dieseln får vara till långtransport.

Några tips ?

/Janne

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Min bil går ojämnt har jag märkt. Det är som mest tydligt om man kör i jämn fart på höga varv, man ser det inte på varken varvräknaren eller hastighetsmätaren men man hör det vid t.ex motorvägskörning med farthållaren i. Bilen går förövrigt som den ska och jag kör stadiga 9,5-9,7s repor på 100-200 så nån effekt har jag nog inte tappat. Kan det va så att jag också har läckage på nån tyckslang? Isf vart ska jag börja leta?

Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Riktigt synd ni som missade Björkvik, vädret var kanon!!!
Eller....?!?! Fyfan vilket pissväder!!!!!!!!!!!!!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Kan bara instämma med föregående talare, fy fan vilket skitväder det var, trist!!! Men fick ändå åka med drebens Porsche turbo, gjorde min dag iaf, fy fan va den gick fint, grym! :)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nån som filmade nått?

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
enrico, du har ju kört jb3, giac och procede, hur stor skillnad är det?
Tänker mest på karaktär , kanske är svårt att veta om effektskillnader, men det kan vara intressant med en som provat att få lite beskrivning.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: för mig är det GIAC->Procede V4 -> JB3 . Shiv ska skicka till mig en mapp med mer "konventionellt Boost/throttle mappning" för att ta bort den överkänsliga pedal känsla som V4 har nu. Det gär inte att köra bilen i kurverna just nu, ner man trycker ner gasen 1 mm kommer alla hästar på en gång och det är svårt att få på marken vad man verkligen vill ha . Väldigt ON/OFF power känsla just nu som också AT låda gillar inte alls. Antar att USA killar bara köra rakt fram och för dem är det väl bra att få allt power på en gång.
Bilen går i övrigt som en skott, jämt och fint.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrico>> fick du tag på nya belägg till alcon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.