|
Sida 385 av 712
|
|
|---|---|
| OK Bomis, jättebra, jag kan hämta det på torsdag kväll :-) | |
|
Mista,Om det är martin på wasa som du leasat av är det samma som finanserat min, han tycker det är toppen. Det ingick montering i ess priset, och det kanske går att få en rabatt, men ska det kompressormatas ska ni glömma allt vad cattar heter, det monteras till och med bort acropovic system för att de stjäl för mycket effekt. Jag valde bort SC system där man var tvungen att skicka ecu mm till USA, pga av att det brukar alltid vara någon slags justering att göra samt att G-power är riktigt dyra tror de skulle ha nästan 200 ex montering |
|
| Det var nog en av de (utseendemässigt) mest våldtagna M3:or jag har skådat, brrrrr.... men visst, den lät ju helt underbart! | |
|
haha Bomis vafaan, det här är sjukt. min polare var påväg idag för att åka och köpa exakt den m3an, han var i söndags och provkörde den och hade ringt nu idag och dubbel kollat osv för att komma och hämta upp den. och när dom kommer fram så är den såld , haha fick en liten chock när man går in på autopower och ser att det var du som köpte den:) menmen det vart en importerad M6a ist , så det slutade lyckligt ändå. |
|
|
Grattis Bomis :) Har aldrig riktigt kommit överens med Interlagos blått, men det känns ändå som att jag kommer gilla din bil till utseendet när du är klar med den ;) Är det den från Helsingborg du köpt? Immy: Jag körde min bil på Autobahn i sommras under dom veckorna när det va som allra varmast. Jag hade då chip, intercooler och luftfilter(orginal downpipes). Både jag och farsan, som turades om att köra, smiskade ur den ordentligt så fort trafiken tillät! Men bilen gick verkligen asbra hela tiden fick inte en enda limp trots att jag körde med piggyback i 30-35 grader och högsta laddtryck bitarna klarade. En m5 e60 är ju en häftigare bil såklart men väger man in ekonomi i det hela tror jag du kommer trivas bra med en 335a me :) |
|
| Grattis tll den nya bilen Bomis!!!!!! | |
| körde 15 psi ikväll och bilen känns riktigt bra! pigg och glad direkt efter ny setup i procede. Måste säga att jag är väldigt imponerad på hur den funkar. Den saknar dock GIAC känsla på gas pedal. Den är lite för aggressivt och bygger boost för snabbt för min smack. Vi får se om någon inställning kan ändra detta eller om den bara behövs Autotuna sigsjälv. | |
|
r1000>> blir perfekt :) ringer i morrn joxgbg>> LOL visst är den gräslig! men det var tunet jag ville framhäva :) alex01>> sjukt, nu är det två här i min vetskap som bara skulle ha den bilen, inte så konstigt, priset var rätt, fullsmetad utrustning och nyskick, en ägare... :) var inte så mkt att fundera på....antar att han oxå hade samma tankar, vilken m6:a blev det? inte den svarta hos linus bilar som det stod 2800 mil på mätaren för ynka 419 000? han är nämligen en av dom största bilskojarna i landet...! kolla länk! Länk |
|
| Enrico, det tar ett tag att vänja sig vid att Procede bygger boost så snabbt och tidigt, men det är gratis prestanda jämfört med om det inte gjorde det. Det som känns lite knepigt i början är att 6an på en MT svarar lika bra som 3an vid små gaspådrag för den som inte är van. | |
| bomis: jo det var nog en grym affär.. nej det var ngn hos aften bil tydligen. shit, 419k 2800 på mätaren? låter sinnes. | |
|
ajvar>> taaaack!! carlee82>> nej, denna fanns i stockholm, inbytesbil på hedins, färgen på interlagos har en tendens att se påsklistrad ut på bild, nu när jag fick kika på den live för första gången så fick jag en helt annan uppfattning, tycker färgen är asmullig, ffa när bilen är nytvättad/polerad så blir det ett helt sjukt skimrande djup i lacken.... |
|
|
tror enrico är ute efter en mer progressiv accelerations känsla att den drar som ett lok genom hela registret dvs oem känsla fast x 1000....det var det jag gillade med giacmappningen..... skapa giac mappa m3:an på skoj hos stertman för att se om det blir ngn skillnad mot oem på m3:an.... |
|
|
Ni som inte tittat på mitt mail än, se till att göra det.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Hej Allesamman. Var på Kinnekulle-Ring förr-förra helgen för att få testa hur det var med riktig bankörning, ca 17-grader med sol. Har satt tillbaka orginalintercoolern då racecoling intercolern som ja hade var allt annat än bra. Har öppna filter bastuck catback och ar catles downpipes och vishnus methsystem. Körde med 70/30 methanolblandning och ja måste säga att jag blev förvånad, trodde effekten skulle dala för ja pressa bilen 100% i 20 minuters intervaller på banan, och värme utvecklingen e ju ett stort problem på våra bilar, men jäklar va den bara mata på varv efter varv!!! Men det gick nog 2-2,5 liter methanolblandning på 20 min men jäklar vad methanolen gjorde gott i effekt. Tyvärr hade ja inte R-däck men låg ändå på 1,06 rundor som ja tyckte va helt okej då detta var första gången på bana och jag inte hade dom bästa spårvalen, det blev för mycket att tänka på så man han inte riktigt med allt!! Instruktören som åkte med var helt klart imponerad över effekten som höll i sig varv efter varv. Vilken upplevelse.... Ja enda nackdelen var att däcken överhettade ibland men hade bara vanliga ganska billiga däck.. Hade med mig en kompis med en S5:a och han hade grymma problem med bromsarna och däck efter halva tiden och ingen sjans att komma ikapp mig. Roligt att se minerna på många särkilt en 850 lättad banracing R-däck 1200kilo med 450 hästar som´var helt säker på han skulle ge mig storstryck men som inte hade en sjans att köra ifrån mig, men ja kom ju inte heller om han tyvärr... Och att få några lättade och modifierade M3:or ( ja M46:or) med R-däck att vika undan när man körde.. Viken grym upplevelse, men måste nog skaffa en uppsättning R-Däck till nästa år. Hur har ni andra uppfattat att bilarna klarat bankörning med trim?? Har inte gjort nått med väghållningen men måste såga att den klarar sig bra på banan ändå, visst det kränger men man får ändå helt klart bra fart genom kurvorna. //Roger.. |
|
| Mistafrizz>> vilket mail? Har inte fått :( | |
|
rolle10: På med ett bra chassie, r-däck och på med en intercooler igen så borde bilen gå riktigt fort! :) mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Jag samt flera härifrån tänkte dra på Länk Blir troligtvis sista eventet för i år... Vore kul om man kunde se lite bekanta ansikten ;) Shell Alby 08.45! |
|
| i will be there med rätt laddtryck denna gång :-) | |
|
Särås: Tappade ingen effekt när jag hade methanolen på banan, inget ja märkte alls och är helt klart nöjd nu med effekten bilen levererar, känns att det räcker med R-däck till nästa bana. Låg verkligen på gränsen när ja pressa bilen hela tiden och den bara fortsatte att leverera, sjukt roligt faktiskt!! :) Såklart, mitt i sommarvärmen så blir nog inte resultatet lika bra men får nog lägga mig på 60/40 methanol istället bara. Faan, har haft bilen i över 3 år och bilen e totalt sjukt rolig ännu!! Ni som inte har methanol, ni måste bara skaffa det!!! //Roger. |
|
|
Carlee82 De låter bra, s4an jag åker nu börjar tappa effekt nästan direkt framför allt om de är lite varm ute =/ Hade en m5 e39 förr så gillar då de skottar på lite även efter 200km/h Fullgas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.