AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.783

Ökad effekt på min 335i

Sida 384 av 712
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bomis: Välkommen till M klubben.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Grattis Bomis, jag är galet avundssjuk! Se nu bara till att inte trimma bilen så att vi kan få köra ifrån dig på Björkvik nästa gång... :)
Bomis: Grattis. Jag är även riktigt sugen på att lägga upp bilen på blocket och köpa en m3a. Vad blir det för fälgar? Vad kostar kompressor kitten?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Grattis Bomis! du kan börja spara för Kompressor nästa våren! Hoppas VF engineering och GIAC hinner fixa det !
pe
771
pea
BMW M3 E92
Kul att få en stallkamrat Bomis, du kan testa min vid nästa event, risken finns förstås att du hänger på en kompressor du med.
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Sjukt era 335or går alltså! Har varit lite inne på att skaffa en m5 e60 nästa sommar, kan en 335 kanske vara ett alternativ?
Ni med 335or på ca450hk kan ni köra ett rejs säg 100-250 sakta ner och dra en till repa 100-250 utan att tappa massa effekt av värmen?

Fullgas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Immy, svar ja :-) Lösningen på det är en hyfsad IC och metanol.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Immy, det räcker med en 135:a

Länk

Sen meth-kittet installerades så är värmen inga som helst problem. Såg aldrig min oljetemp gå över 120grader i lördags. Förra gången (iofs lite varmare utomhus) gick oljetempen upp betydligt mycket mer.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Bomis, PMa eller ring mig, jag är hemma och vill hämta Bastuck :-)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tack Joakim för att du strör salt i såren.. Nästa gång måste alla bilar ha 4 passagerare och minst 1 kubik Ikeakartonger (med möbler).

Ska man behöva ta till godis på M5 skåpet för att ta fler vinster..

/Andreas
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Haha, sorry Andreas, jag har försökt att låta bli, men jag kunde inte hålla mig... :)

Den dan det blir dags för bilbarnstol så ska jag tänka på dig när jag kör runt i min 320d touring eller vad det nu kan tänkas bli...
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
"Låt han få lite tjuvstart"
HA HA fy fan vad snopet! :D

// Thomas
Im
184
Immy
Bmw M5 E60 -06 Svenksåld
Gsxr 600 -03
Nice =)
Nån som klockat några tider 200-250 med Racelogic?
Min gammla volvo greja de på strax under 10sek

Fullgas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jasså Micke, ska du köpa Bomis Bastuck? Trevligt! :)

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Mista, det viskas om att en testas en kompressor i vårt kära grannland just nu, i en M5a.
Garanterat ett recept som gör att du skulle sova gott efter nästa event.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Pea: Jag får ringa Martin och få till några friskrivningsklausuler i finansavtalet först.. Men nåt måste jag ju nästan göra.

Ska jag starta en "Ökad effekt på min M5 E61" tråd.. ;-)

/Andreas
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Tack grabbar! :)

Måste säga att det är verkligen något speciellt med m-bilar, en känsla som jag inte riktigt kan ta på men älskar...det är väl helhetsintrycket, alla detaljer,harmonin i motorn/chassi som lirar helt underbart tillsammans ffa i denna version med m-drive o edc. Bilen känns så perfekt avvägd och tight som den bara kan bli redan i standardläget, med bara ett knapptryck på edc i läge ett så känner man direkt hur bilen tightar upp sig, med edc II ska vi inte tala om, vart sjukt impad när jag var ute och provkörde bilen med detta läget ikopplat och dsc urkopplad ;) GRYMT! Den feta thunderdome bulan på huven som sticker upp i vindrutan är bara den en detalj jag dör för! Redan orginal låter avgassystemet så där lagom stumt och rått, ska bli så grymt och slänga på ett sportsystem med racekattad x-pipe för plocka fram det där ljudet som får håret på armarna att resa sig och som får en totalt att skita i den fantastiska stereon som sitter i bilen LOL....Ska bli riktigt kul att få pilla lite med m-drive funktionen som styr DME, EDC och DSC och servotronic + hur svaret i motorn skall levereras :) Som sagt...just nu är jag väldigt lycklig och önskar att det är 13.00 i morgon....

Pea>> Ha ha tack! självklart vill jag pröva den! och troligtvis åker det i ett kitt innan sommaren :P Lutar åt VF Engineering 620 hp med Giac mappning. Hur mkt blir installationkostnaden c:a?? vad tar ESS totalt med installation? Lyssna på ljudet fr VF:s egna bil runt 2:10 in i filmen :P Länk!

Mistafrizz>> tack! :) vi får väl nöja oss så länge med traktoreffekten LOL

Enrico>> VF 620 är ute nu :) 14000$ dvs straxt över en hundring med dagens $ kurs...

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
r1000>> sorry Micke att jag inte återkommit :( har haft för mkt att göra i dagarna. hur länge är du kvar här uppe? Jag kan först hämta systemet på torsdag...

MVH
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja Thomas, det ska bli kul att köra Bastuck, jag och Bomis har överenskommit köp för ett tag sedan men just nu är han i M3-världen och inte kontaktbar :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way, sorry för mina off-topic men jag var bara tvungen att skriva av mig....

Micke, se ovan, funkar torsdag? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.