AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.228

Ökad effekt på min 335i

Sida 383 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
dom senaste svarta föredrog jag då dom var betydligt mindre än dom äldre = tar mindre plats i motorrummet....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way så slapp jag frakten av ngn anledning när jag beställde fr dom....
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Ajvar: det finns iaf film mellan mig och mackan från förra körningen på Björkvik den 20 juni.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Thomas: Körde du med 100% meth i tanken på eventet?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag skulle inte köra 100% meth. Det är bra att ha vatten i methanol. Den har högre latency och väldigt bra förmoga att kyla ner motor, vill man ha mer meth tycker jag man ska bara spruta mer.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sevak ---> 100% zigenarblandning. ;)

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
100% metanol för maximala prestanda i korta dragrace. Det ger lägst IAT och störst resistens mot spikning för att möjliggöra höga laddtryck utan störande (effektsänkande) retardering av tändkurvan. Det går också bra att spruta in stora mängder ren metanol utan att släcka stiften, vilket inträffar om man sprutar lite för mycket vatten. Metanolen är ett bränsle och ju mer bränsle man kan påföra inom ramen för fungerande förbränning desto mer effekt ger motorn. Det blir speciellt lyckat genom att meth sänker IAT så att mer syre matas in som tillsammans med metanolen ger fler hp. Ren meth sänker förstås inte förbränningstemperaturen, snarare tvärtom genom att maskinen producerar mer effekt.

50/50 till 80/20 meth/vatten för inte fullt lika höga men hyggliga prestanda är mer lämpligt för roadracing genom att det ger lägre förbränningstemperatur, är drygare och inte lika brandfarligt. Vatten sänker inte IAT tillnärmelsevis lika bra som meth och höjer inte heller oktanvärdet på bränslet. Därför kan t.ex. 70/30 meth vatten aldrig ge lika hög motoreffekt som ren metanol.

Just my 2c.
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
R1000: Glasklar info 
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Är det som vet hur bra alla olika Oktan boosters funkar? NOS t.ex

Thomas: Det förklarar vissa saker jag körde 80/20. Borde kört 100%.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det finns alltid ett "om" och "borde"... :)

Nya tag nästa gång Sevak!

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: octane booster är skit och du kanske når 1-2 oktan mer med den. Köp Meth kittet istället ;-)
Thomas: enligt terry gör det skillnad. Men men.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: vad körde du för mix? och jag rent meth som R1000 förklarar tillåter mer tändning och boost.
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Får tacka så mkt för senast! Stört roligt ;)
Avslutningen på Collage gjorde inte dagen sämre!
Tack som fan Marcus, Philip och Jimmy!!
Har laddat upp allt jag filmat, orkar inte länka 20
videos, kolla profil Länk
Enrico: Jag körde 80/20 blandning.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Vart det nått bra race mellan Macky och BigTom?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
idag går boost upp till 16 psi :-)
Enrico du får mäta lite med RL när du laddar på mer.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
YES! Då var man ägare till en interlagos blå e92 M3 :) Sv-såld med bara en tidigare ägare. Bilen är i nyskick och ej vinterkörd, hittade inte en enda grej på bilen förutom ett par stenskott på huven....6vxl, i princip all utrustning man kan lägga på tror jag....och det viktigaste för mig var att den hade både m-drive, edc men även navi proffessional, pro logic 7 system, usb, bluetoth/röststyrning, utökat skinn, 19", individual shadow line högglans, adaptiva kurvljus, infällbara backspeglar, pdc fram/bak... m.m. m.m. .......Hämtar kärran i morgon kl.13.....

Kommer ställa in bilen i garaget till vintern för lite småpyssel :) avgasystem, högblanka svarta njurar + sidoblinkerskåpor, cf vrs style frontlip Länk OSS Designs LED Angel Eyes Länk sänkfjädrar funkar inte med coils då det fuckar upp edc-funktionen, challenge engineering diffuser Länk

måste säga att färgen har verkligen vuxit fram och nu är jag helt såld på den, se bara nedan ett gäng bilder ner i länken :)

Länk

philipbr>> hörde att du var sugen på denna av säljaren? Tur att jag han före ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.