|
Sida 382 av 712
|
|
|---|---|
|
Sevak. Varför lägger du upp rejset där du vet att varken jag eller bilen presterade 100%? Här är det tredje rejset. Lyssna på mina kommentarer så förstår du vad jag menar. Här hade du ju dessutom ändrat på din TQ-inställning: Länk Synd att vi inte filmade det fjärde rejset, men både du och jag vet ju att det slutade som det jag precis länkade till. // Thomas |
|
|
Du la upp första rejset där min bil bogade så de är väl samma sak. Japp jag höjde TQ 3 och sänkte HP 2 du va ju med när jag gjorde det. Jag har 2-3 klipp där jag filmar från min bil skulle va kul att se de från min vinkel. Men som jag sagt hela tiden din bil va starkare detta event:) |
|
|
Ok, då kallar vi det tredje rejset som det officiella. // Thomas |
|
| Va fan gubbar, ni har ju vrålsnabba bilar båda 2 ju. 1-1 står det väl nu men nästa säsong ska jag klippa er båda :). Tack Sevak, big tom och calle för filmerna.. | |
|
Jag Vs Thomas (Ensam, växlar fel) Vs Nissan GT-R Titan avgas, midpipes utan cattar Länk Jag Vs Thomas Länk Jag Vs Thomas Länk |
|
|
Satans vilken boost-läcka jag har kört med ett bra tag. Inte konstigt att jag tappade 85 whp för ett bra tag sedan...Det märkliga är att Procede med Autotune har laddat 17+ PSI och bilen har gått bra. Det var nu när jag satte i en JB3 för att styra lustgas som jag såg att laddtrycket inte kom upp som det skulle och bilen limpade med 30FF över 6000 rpm. BigTom IC på plats, så om det inte vore för att jag är bort på jobb ett tag nu så kunde jag börja testa i morgon :-( Men, jag räknar med att utan problem kunna spräcka 500 whp gränsen nu med fin IC, tätt system och lustgas :-) Länk |
|
| Micke: Fy fan inte en liten läcka. Tror du jag måste kolla till mina eller efterdra klämmorna något? | |
|
Det skadar inte att kolla, dina klämmor sitter säkert men röret upp till elbow kan röra sig lite och om det snuddar mot en remskiva ibland så.... Vd jag kan minnas så har du dock bra frigång på dina rör. |
|
|
Thomas: Jag snacka med Terry nyss angående att min bil bogar ibland 3-4an samt 4-5an. Märkte du av de nåt innan du montera Forge DV´s? Jag har pratat med flera och dem säger när man boostar 17+psi så ska man byta till Forge dem hållet boosten bättre samt gör så att bog försvinner vid växling. Märkte när jag åkte med dig så boga den ingenting. Det är det mest irriterande som finns. |
|
|
Hej. Jag vill tacka alla för en kanon dag - återigen så var det ett lyckat event med bra väder och mkt bilsnack. Jag har ett par domäner som ligger - som vi skulle kunna använda för att följa upp våra träffar. På det viset så behöver vi ej enas om vilket forum vi skall använda. Kan ngn hjälpa mig att skapa ett enklare forum liknande upplägg, så att vi kan snacka och lägga upp filmer? Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| R1000: såg en AA IC hos Stertman som hade precis detsamma skada som du visar. Måste vara något som kan ända ofta. Grattis till nya IC. Vi ses snart på Autobahn efter olje byte :-) | |
|
Tack alla som var med i lördags. Det var en jättetrevlig dag. Ni som fotade, vart lägger ni upp era bilder? Kanske ni kan lägga upp nån länk här eller nåt. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Sevak ---> Nej, jag har faktist aldrig känt att den boggar... Varken före eller efter bytet till Forge DV's. // Thomas |
|
| Har förresten till salu en NST light weight crank pulley om någon är intresserad (känns som jag är inte i behov längre att plocka ur dem sista hästkraften längre ;-) | |
|
Ja Enrico det är ett vanligt fel, killen jag köpte IC'n av hade haft samma fel. NU är dock slanglängder avpassade så att det inte kommer att ske igen. ÄNTLIGEN fick jag rätt på varför det gick så uselt på eventet när jag var med. Jag hade vant mig gradvis vid de tappade 80 rwhp och Autotune har dolt felet. Vi får ta ett test när du är klar med bilen, du med fina Turbos och portad topp, jag med fuskgas :-) |
|
| Om någon är intresserad av en garanterat 100% tät och väl fungerande FMIC Helix-kopia (Racecooling) så skicka PM. Den fungerar utmärkt och det är med en sådan BigTom var snabbast förra året så det är inte tvekan om att den levererar. Jag har själv tagit ut 435 whp med denna IC. Just min individ visar inga som helst tecken på läckage. Det syns direkt om de läcker genom att det blir sot och olja då som pressas ut. Priset är detsamma som du bjuder, d v s gratis till den som inte har några problem att avslöja snålhet. | |
|
Har fått ett pris på begagnade Forge dumpar Gen 1. Svarta som suttit monterade 1500 mil. Allt ingår som behövs för montering. 1500:- ink.frakt. Är det ett bra pris? |
|
| Finns det ingen film på porsche 997 turbo vs Nissan Gtr?? | |
|
sevak>> dom senaste fr forge kostar 2400 Länk |
|
|
Bomis: 2500:- kr utan frakt. ¨ Vad jag förstått ska de ej va någon skillnad på Gen 1 och Gen 2 förutom design. Kolla bilden lite längre ner så ser man skillnden. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.