AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.598

Ökad effekt på min 335i

Sida 38 av 712
pe
771
pea
BMW M3 E92
Erik, rapportera gärna efter montering, håller själv på att testa lite olika insug, har kört Med BSR, BSM, och beställde ett Vishnu dubbelkon insug för leverans snart.
Provar även med att sätta tillbaka std avgassystemet, (Grannarna är lite lättskrämda) känner ingen jätteskillnad,ev lite tapp mellan 6000-7000rpm.
Har kvar UR catted DP, dom gör nog en del.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Nu har jag kört ca 30 mil med Attachén. Inga problem eller felmeddelanden hittills. Efter montering igår så blev bilen att gå bättre och bättre hela tiden.
Kör på 98 oktan (finns tyvärr inte högre i min hemort =) ).

//Erik
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Kan bara instämma med Erik och säga att bilens kändes otroligt bra med Attache, den gick lika fint som orginal men med mycket mer kraft! Otroligt imponerande, bästa 335 trimmet utan tvekan av de jag har känt på (Procede V1 o V2 samt AA Processor), jag tror detta trim är väldigt likt V3! Det lovar gott för Procede pojkarna!
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Har nu kört lite mer med bilen och kan konstatera att jag i stort sett har bibehållen låg bensinförbrukning med trimmet monterat. Fast det är ganska svårt att köra lugnt med bilen =)
Tänkte jag skulle bjuda bilen på en långkörning till Brostugan den 7:e juli. Då får man testa den lite mer....

//Erik
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Erik,

det låter trevligt. Då hoppas jag attvi ses den 7:e juli.

Åker själv från Bohuslän på dagen.

Kör lungt, så du behåller lappen till den 7:e........

/Janne

Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box
Wow, såg nu att helix Ataché bara kostar 795 dollars... Är det den ni kör med som är här Länk
Active kostar samma,,, Vilken ska jag välja?? Verkar som AA limpar vid 200 stämmer det?
Marcus (Som ej har fått tmmen ur än....)
Bubbla, du har PP igen ;-)
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
HARM: Jag kör med Helix Attaché. Inga limps hittills. Har provat den upp till 250... Inga problem, och jättelätt att montera. Tog runt 45 minuter bara.

//Erik
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
HARM undvik Active, många har problem deras produkt och supporten verkar dålig.

Jag har en spretans ny JBX hemma som kom med posten i veckan från Burger Tuning, jag ska inte använda den och ska därför skicka tillbaka den till Terry. Om någon vill köpa den så är det bara att hojta till innan tisdag för då skickar jag den till USA. Tror den kostade typ 3500kr, ganska bra pris för 70+ hästar!

/Tobias
Tobias, om man skall ha JBX, måste man då komplettera med stage 1/2 oxå eller är det en fristående enhet... Fan, jag kan ju inte förklara vad jag menar...
Antar att man börjar med JB1 eller två och sen "moddar" den med hotpils/X etc, Stämmer det?
Är din komplett, intresserad!!!
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
harm: Jag vill åka jas! ;-)

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Noelle grabbar, det är det som gäller ;)
Och Actives produkt är allt annat än dålig. Bilen går grymt gott med den, men vissa bilar gillar den inte bara (läs min). Den fungerade perfekt i en polares bil.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
HARM .

Man använder bara JBX för den innehåller JB2 + st R-switch samt 2 st hotpills
fast iform av en vridpot (mycket smidigt)

Jag kör själv med R-switchen på hela tiden
samt 1 Hotpill = vridpoten på ca hälften hart även BMS dubbla kon-filter
går som en skållad råtta :-) ( tankar ju självklart alltid minst 98 okt )

Hehe, Jag har en sån på väg till mig från Tobbe1980!!! Kommer nog i veckan å då jävlar ska jag köra:-)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Jg har även beställt downpipes utan cattar från Ultimate racing
fast dom kommer nog inte förrän nästa vecka , så det blir nog montering nästa helg hehe .sedan så väntar jag ju på nya JB3 som inte riktigt är färdigt för testning än.

pe
771
pea
BMW M3 E92
Är det nån som hört nåt från den där svenska flaschen, som körde med 19psi, de skulle visst vara klara i maj sas det.
Kraxx, har du något catback avgassystem?
Jag byggde om mitt Vishnu pga av att det låter lite väl mycke, nu har jag tagit av det , blev lite jobbigt till slut.
Men vill du ha max hp och gasrespons och effektbehövs det nog.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Pea ! Nej jag har inget catback men det kommer nog i höst !!

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kul att följa den här tråden lite på distans...två saker slår mig, om det är OK att jag tycker till:

1. Synd att ni inte är nöjda med era nya, fina, bilar, är det verkligen kul att hålla på så här och "mecka" med dom & aldrig bli riktigt nöjd?

2. Om man är datanörd är det säkert ett plus att köpa en 335, ren hebreiska för en annan att försöka följa med ert tugg :)
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Sani: Helt nöjd blir man väl aldrig, helst skulle vi väl ha Bugatti Veyrons allihop :-)
Kan man dessutom göra något som är snabbt ännu snabbare för en billig peng är det väl ett lätt val.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.