|
Sida 378 av 712
|
|
|---|---|
| Philip är det du som är Sturekungen:P | |
| njae, men iaf på lördag efter björkvik :) | |
| nu är bilen hemma och den går jätte fint! vi ses för middag på lördag ;-) | |
| Nu finns det en ny motståndare att ta sig an på lördag istället för den tidigare dieselsläden... | |
|
Dax att uppdatera signaturen då...? ;) // Thomas |
|
| Mistafrizz: Tur att man har trimmat lite mera då. | |
Cartéen |
Hörde ryktesvägen att Philip tar första rundan ;-). Som sagt, röda mattan kommer var utlagd för oss alla på lördag kväll :-). Enrico: stort grattis till att du äntligen fått tillbaka din bil. Ses på lördag... Marcus |
|
Bigtom: bättre så.. ;-) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Grattis mistafrizz! väldigt fint bil du har köpt :-) | |
|
Grattis Andreas. Jag får se om jag dyker upp på eventet. Jag har problem med laddtrycket. Laddar ibland för mycket ibland för lite så bilen går ej 100% optimalt. Vet ej om den är lika snabb som sist. Detta kommer fixas med JB4 enligt Terry. Är även klar med bilen nu. Iaf utvändigt. Ta en titt: Länk |
|
| Fan vad härligt Enrico att du har fått ordning på bilen!! Grattis till den nya bilen MISATAFRIZZ!! Ska bli kul att se på videorna från eventet då jag själv inte kan medverka. Enjoy and drive safe boyz.. | |
| Nice Sevak!!! | |
|
fan vad nice, då kanske man ränner på er på stureplan sen istället då;P efterssom jag måste banga björkvik.. Sevak: bilen ser kanon ut |
|
| Alex det finns inga poliser som kollar körkort på Björkvik:P Låt någon vän köra ner bilen och så kör du på eventet;) | |
| Jo jag tänkte också på det.. men bilen är avställd osv så jag tror inte jag orkar kämpa med det nu.. väntar till i vår istället, kommer bli super grymt. | |
| Låter riktigt bra! Får järngänget se till och hamna på finest.se ;) | |
|
Jäklar va synd att man inte visste om efterfesten lite tidigare, hade gärna hängt på men har tyvärr andra planer :( Skickade i den nya Procede 8-17 6AT mappen i kväll och såg i samma veva att mitt maxboost va ställt på 16psi och inte 17psi som jag trodde. Med dom tidigare inställningarna körde jag 100-200 på 10.3s, efter dagens uppgradering satte jag Länk på första försöket :) |
|
| Om du laddar 18+ PSI och allt stämmer kommer du ner på ca 8.8 s :-) | |
|
Försökte logga när jag va ute och körde i kväll men jag har fortfarande problem med uppkopplingen mellan boxen och datorn, kopplar alltid ner innom nån minut! Men egentligen, vem bryr sig om laddtryck när man kör Autotune? ;) |
|
| Om man vill få ut bra effekt gäller det att ha bra laddtryck oavsett det är ett vanligt tune eller autotune. Boost=boost=effekt...Jag laddar just nu ca 17 PSI med Procede, vilket är 1.5 PSI mindre än när bilen gick som bäst och orsaken behöver klaras ut. En fara med autotune är att det döljer fenomen som om t.ex. WG börjar läcka eller ett smärre boost-läckage. Då kranar Autotune bara på mer Duty Cycle för att kompensera. Det är bra för prestanda men inte helt bra genom att det maskerar rena fel under en viss tid. Därför är det bra att ha en boostmätare och hålla koll på att laddtrycket inte sjunker succesivt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.