|
Sida 375 av 712
|
|
|---|---|
|
Japp då var man tillbaka på svensk mark efter att ha tillbringat hela dagen hos ESS i Norge. Jag gjorde 2 bänkningar, stock och med mappen jag kör med. Stock så hade jag 280 på hjulen och med procede mappen så kom jag upp till 380 på hjulen. Hmmm undra vad man kommer upp till med meth :).. |
|
| slänger upp dyno kurverna så fort jag har fått dom.. | |
|
Ajvar... You GOT MAIL. Kort info: Jag hämtade min bil idag från ESS och nu är den optimerad. Det kändes riktigt nice. Det är en Steg4 map med autotune liknande funktion. Behöver altså inte byta mappar. Har nu provat lite granna o det funkar faktiskt! Bilen går fint nu när man har bytt magnetventiler. Rekommendera alla att byta om man har vanos koder. Mer info kommer så snart jag har fått testat lite mer. |
|
|
Ajvar: fina värde! med meth kommer du upp säkert till 410 på hjulen :-) Heartware: har du också bänkad bilen? Vad fick du? |
|
| Ajvar ,vilken mapp körde du på och lät du den adapera efter du kört stock dyno? | |
| Pea vi började på den starkaste mappen den du la i bilen och övergick till stock efteråt. | |
|
Fina siffror Ajvar! Nu har jag iaf påbörjat mitt IC-bygge som förmodligen kommer att resultera i den största IC:n som någonsin monterats på en N54... :) Kärnan är på 450x300x102mm och är det absolut största som går att få dit. Den totala storleken på kärnan blir således 13770 cm3. De största tillgängliga alternativen på marknaden är idag: HPF = 13282 cm3 Helix = 11917 cm3 Active Autowerke = 11085 cm3 En annan trevlig sak är att den bara kommer kosta mig ca 2000:-. :) Jag återkommer med bilder när jag fått hem prylarna. // Thomas |
|
| ajvar>> som sagt det ligger ett methkit o väntar på dig om du blir sugen ;) | |
| och jag har fortfarande en komplett JB3 (02 sims, kablar, speed delimiter) och DCI till salu ;-) | |
|
Fina siffror Ajvar! Vad blir det i motorn? Trevligt Thomas! Ska du bygga nån IC spray me? ...och när ska du öppna eget? ;) |
|
| I motor är det 15% till. 437 hps. | |
| Killen på ess sa 460 hp i motor. | |
|
Calle ---> Nej, det får nog räcka med monster-IC och meth... :) Ha, ha...! Öppna eget... :) Jag har lärt mig att man skall dividera hjuleffekten med transmissionsförlusten, dvs 380 / 0,85 = 447 hk i motorn i Ajvars fall. // Thomas |
|
| Är det någon som har koll på om det är svårt att installera downpipe fix/ 02 sims? bör man lämna in bilen på trimfirma för att slänga på trim eller klarar vilken meck som helst av det men downpipe fix osv, för det är det ända som jag tycker verkar vara lite avancerat. | |
| Alex01: det är jätte lätt , bara följa instructioner . jag kan hjälpa dig om du bor nära stockholm. Jag installerade själv och är inte direkt än mekaniker. | |
|
Fan nu lyser motorlampan :( O2sim säkert, är det möjligt när d inte hänt sen jag justerade rätt i vintras ... Ska läsa felkoder efter jobbet |
|
|
enrico: har du nåt bra tips var man kan hitta instruktioner? Har sökt lite men det verkar som det är annorlunda om man har piggy? Tack för erbjudandet men har inget körkort tills december:/. Finns en bilverkstad i garaget där den står avställd så tänkte han får slänga på sakerna |
|
Cartéen |
Alex01: Va, har du blivit av med kortet?? Det blev väl inte efter vårat lilla minirace förbi universitetet för någon månad sedan?? / Marcus (BMW 135 Coupé) |
| Någon som vet om det kommer någon deltatgarlista för björkvik snart? Btw, har mistafrizz konto blivit kapat? :) | |
| Av döma av mistafrizz sista inlägg så verkar det som om han brännde alla stålar han fick in på en skön mix av syntetiska droger... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.