|
Sida 372 av 712
|
|
|---|---|
|
Bomis: Du jobbar ju inom Schibsted - det är bara att sätta på dig "Hustler" handskarna. Med lite slit får du ner den vita 100k, du måste ju försöka iaf. Slita hit och slita dit.. bilar är till för att brukas.. ;-) /Andreas. |
|
|
mistafrizz>> ha ha du kanske skulle börja jobba som säljcoach inom schibstedt :) här är ett skönt exempel på hur det är att leva med bilar i us :) säkert prutbart och då hamnar man på under 400....för en fullsmetad ny m3:a med i princip alla options + dkg...... Länk |
|
| fullsmetad var kanske fel ord men det man behöver... | |
|
Lägg dessutom till deras bensinpris - så ser man ett mkt positivt bilägande. Min syster på i Dubai - och de har också de ganska bra: Bilarna kostar 33% mindre än här, de skattar ej på inkomst och bensinen kostar ca 2,50kr/liter. /Andreas. |
|
|
NICE!!! som sagt jag har ett helt nytt methkit som ligger & skräpar om någon är intresserad hojta till! :) |
|
|
hur vet man om bränslepumpen börjar lägga av ? en polare får limps ganska ofta nu för tiden säger han , speciellt när han gasar på i 4:ans vxl ... kan vara det eller magnetventilerna va ? eller va d heter ... |
|
|
Är det HPFP failure så syns det på felkoderna, går det på fem cylindrar ibland när den limpar? |
|
| det kan han inte kolla .... kanske bäst o åka in till Bmw o kolla felkoder da ? | |
| jag fixade mina limps precis hos BMW och enligt dom så var det magnet ventilerna.. så dom bytte dom iallafall och allt är kanon.. fast jag kanske redan har sagt det | |
|
alex01 ---> Vilka magnetventiler bytte de? De för WG styrningen? Vilka felkoder fick du? Vid vilket varvtal limpade den? // Thomas |
|
|
jag vet tyvär inte vilka det var, jag frågade inte och det står inte heller på kvittot. den började oftast limpa efter ett kraftigt gaspådrag, tex på björkvik fick jag det ca två gånger och då kom det när jag släppt gasen och börjat bromsa. så fick man ju "redused power" dårå.. |
|
| kom igen grabbar, ligger ett metanolkit och skräpar för vrakpris....pm:a mig för mer info :) | |
| Här tillbacka nu till den kalla sverige ! Bilen är fortfarande isär.... toppen inte klart... vi får se om jag hinner till 11 annars kommer jag med Bomis med en annan bil. | |
|
Välkommen in i kylan Enrico :-) Har precis köpt M3-bussningar, H&R Anti Roll Bars och Bastuck system av Bomis. De mjuka bussningarna på 335i som är anpassade för RFT är inte optimala när man kör på non-RFT. |
|
| Ingen av er som har en LSD till övers? Jag det funkar ju inte att ha så här mycket effekt på ett par 245:or med öppen diff... | |
Cartéen |
Jocke: Har du också drevat om bettan?? Jackade kolvarna och drevade om skiten igår och herrejösses vad det går ;-). |
| Cartéen: Japp, jag fick även tipset av en moppekille att smörja in kylflänsarna med tandkräm, det kyler tydligen jättebra! :) | |
Cartéen |
Ha ha ha.... |
|
mistafrizz: Vilka bilar är klara inför Björkvik nu? Och hur går det med Facebook-sidan? ;) |
|
|
Jag kommer att sammanställa en lista till helgen. Facebook - finns inget att säga... ;-) /Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.