|
Sida 37 av 712
|
|
|---|---|
|
Kraxx; hur går det med jb3?? Har du fått den än? Bubbla; Du har powerpost!!! Mvh Marcus Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Nu är denna uppe: Länk Fast det kanske ni redan visste. Jag måste fundera över detta eftersom jag "smittats" av 29.2... |
|
| Så där Harm, nu har jag svarat din powerpost... =) | |
|
Bubbla du oxå... Sorry för OT grabbar.... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Hillstreet: Kan du vara vänlig att kolla upp följande: *"Klonk" i framvagn vid utfjädring * Seg navigering på USB (Ipod, FL6) *Hög oljeförbrukning Mvh Marcus |
|
|
HARM: Hur mycket olja drar din bil? |
|
|
I början ingenting... Sen nu när våren kom så tog den 1 liter på 200 mil??? O det får den ta enligt BMW!!! Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
| Hur många här har skaffat V3? Finns o köpa nu o e jävligt sugen. Skulle vilja höra från nån av er som kör med det vad ni tycker, vilka problem/strul ni haft. | |
|
HARM: Hittar inget om klonkandet alls. Vad kör du för iPod? Det är galet slött med stora iPod Video om du har den. De mindre är mycket snabbare. Jag uppgraderade Progman vilket hjälpte en del men inte så jättemycket. Vad gäller oljan så låter det där ju sjukt. Min drar ingen olja alls efter 3000 mil. Har aldrig fyllt på, bara bytt och även då var den redan full. Hittade följande artikel. Kan vara att din bil visar fel helt enkelt, risken är då att du överfyller bilen med olja och då konsumerar den mer.. "Overfilling If the oil level is too high, oil in the crankcase will be thrown against the cylinder walls and will be consumed. Check dipstick markings to be sure that they are accurate. Be sure that oil level is not higher than the upper mark. " SUBJECT Service Action: N54 Oil Level Programming MODEL E60, E61, E82, E90, E92, and E93 with N54 engines produced 5/17/2006 to 2/28/2008 SITUATION The engine oil level displayed in the instrument cluster may be too high or too low. The actual oil level could be lower than what is displayed and the low oil level warning is not promptly shown. AFFECTED VEHICLES This Service Action involves E60, E61, E90, E92 and E93 vehicles with N54 engines which were produced from 5/17/2006 to 2/28/2008. CORRECTION Reprogram the vehicle control units and perform a complete coding using the latest version of Progman Sen hittar jag enbart följande artikel från 1985! verkar vara det de kör på fortfarande :-) Synopsis.. Engine Oil Consumption Complaint Verification and Diagnosis All engines normally consume a certain amount of oil. This is necessary in order to properly lubricate the cylinder walls, pistons, piston rings etc. In addition, engines with less than 6000 miles will generally consume additional oil because the components are not fully seated. Therefore, oil consumption complaints received prior to 6000 miles cannot be considered. Once a new or rebuilt engine has accumulated 6000 miles this procedure should be used if there is a drastic change in the oil consumption rate (i.e. the oil consumption rate triples) under similar driving conditions or if the oil consumption rate exceeds 1 qt. per 750 miles at any time. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag kör med V3. Synd att vi inte fick köra mot JBX under M5board eventet. :-( Körde mot en AA (AT) på 87% på beta mapp. Det var jämt upp till tredje växeln! Fast AA limpar vid 200km/h Vi får samla alla för en körning! |
|
|
HARM ! Nej har inte fått JB3 ännu , kommer inom kort |
|
|
Jag kör med V3, insåg förresten att vi kört m5eventet med en lowboostmap (map 1) och att höja % inte funkar på samma sätt som tidigare. Så vi körde med kanske 30 hp mindre än vad V3 ger. Skall byta till pnp harness snart , med fjärrkontroll att byta mapp med. |
|
|
Verkar vara bra tryck i v3 . Skall bli intressant att få testa JB3 när jag får den (troligtvis i slutet nästa vecka ) |
|
martinwide |
hej. fins det så man kan köra trimmen på e85 mvh |
|
Pea, jag blir inte klok på följande: går det att köra V3 med 29.2? Är det en speciell map? fattar inte detta riktigt. Mvh Bubbla |
|
|
Bubbla: Du kan köra 29.2 med den nya slutgiltiga V3 PnP (Pea har en beta version av V3). Detta i kombination med de nya "doomsday" mapparna som ska läggas upp den här veckan enligt Shiv. Du har PM Bubbla! Mvh /Tobias |
|
| V3 beställt! Snart kommer tomten! | |
|
Jaha nu har man beställt en PerformanceBox från Racelogic måste testa JBX:en :-) |
|
| Helix Attaché monterat idag :) | |
|
BMW-Erik Hur går den med Helix'en ?? Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.