|
Sida 369 av 712
|
|
|---|---|
| det jag menade var att första handsvalet om allt går som det ska är gallardo.... | |
|
En kille som sålde en sunkig moped på blocket skrev att - man ryser av att bara höra ljudet ! I fallet Gallardo stämmer det dock till 100%. Länk |
|
|
bomis Hur artade sig ditt HPFP ras? Gick bilen bra så länge du körde lugnt? Stängde den av nån cylinder under full gas? Som jag förstått det så om bränslepumpen inte orkar leverera tillräckligt med soppa misständer det och så fort det händer stänger motorn av den cylindern. Men så länge man kör lugnt funkar allt som det ska eftersom pumpen klarar av att förse motorn med tillräckligt mycke soppa. Så långt stämmer det ju fint, men det konstiga är att jag inte får nån varning när detta händer, det fick jag iof. inte när bilen laddade 22psi heller. Men om det visar sig att det är olika cylindrar som stängs av vid full gas borde det ju betyda att det inte är fel på tändstift/spole/spridare utan pumpen, eller? Bilen har rullat 5400mil nu med orginal-stift varav 500mil trimmat. |
|
|
Nu pump kostar mindre än två nya bakdäck, 3125kr :) |
|
| Carlee: du borde värkligen byta stift efter 5400 mil... | |
|
3125 är kanonbra, man borde nästan ha en pump liggande hemma utifall...Det ryktas om att BMW kommer att återkalla alla N54 för byte till ny pump men dels kan det mycket väl vara skitsnack, dels kanske det bara gäller i USA om det ändå visar sig stämma. Det är trots allt de som har störst problem och ger BMW mest ont i huvudet med lemoned cars. Byt stift till att börja med, 5400 är jättemycket på en N54 och höga laddtryck ställer större krav på fräscha stift än när bilen är standard. Du körde säkert slut på det sista av stiften på semestern :-) |
|
|
Hehe ja dom fick jobba rätt hårt i tyskland. Vad ska jag byta till för stift om utgångspunkten är steg3 innom en snar framtid? |
|
| Jag är lite feg på stift och kör med originalstift och kommer troligen att fortsätta med det. Motivet är tyvärr ganska tunt och bygger bara på att nästan alla steg 3 bilar i USA körs på dessa stift utan kända problem vad jag vet. Tunarna borde skrikit rakt ut om de t.ex. har sett och anser att det finns risk för pre-ignition med original stift. Stiften BORDE dock vara ett eller två steg kallare än original för Steg 3. Samtidigt kyler metanolen bra så det kanske inte finns något behov av kallare stift med meth. Risken med att köra med stift som har lågt värmetal är att de kan börja glöda och då är det med stor säkerhet adjöss med maskinen om den är tunad. | |
|
Håller med R1000. Pre-igintion vill man inte råka ut för. Dödar en maskin blixtsnabbt och du vet inte ens om det förrän det är försent. Mycket värre än vanlig spikning. Flåklypa |
|
|
var precis ute och provkörde polarens gallardo superleggera lätt trimmad till 570 hp....satan vad den gick!!! vilket jävla monster och vilket ljud! Jag är sååå avundsjuk på honom just nu...svart och full med kolfiber....men drömbilen av dom alla just nu är denna: Länk |
|
|
Jag tänkte ge mig på att montera mitt meth-kit snart och är lite fundersam på hur jag ska gå till väga med placeringen av nozzle. Köpte ingen "meth elbow" efterssom de var var slut i lager, så antingen monterar jag på original insugningsrör eller så försöker jag få tag på silikonslang för ändamålet. Vad är bäst? Någon som vet vad ett originalrör kostar som reservdel? /Jocke |
|
| Bäst är att du köper en Charge pipe från ER eller Stett. Annars bara själva elbow från AR till exempel. | |
|
Hej, helt ny här men försökt gått igenom tråden så gott det går. Har än vän som har en 335i manuell -07 (Cab om det gör någon skillnad?) och är nu sugen på att ge den lite mer ös. Han vill bara att den ska gå som fan men har i princip noll kunskap, jag har något mer koll men ändå alldeles för lite. Var först inne på att flasha boxen med Giac, verkade enkelt och har själv använt BSR:s ppc till min V70, man laddar in och sen är det klart liksom. Jag tog dock kontakt med en forumdeltagare här och ställde lite frågor, han föreslog Länk då man kunde använda boxen om man skulle vilja uppgradera med ny hårdvara. Produkten verkar ju klart mer än duglig men ack så avancerad, klarar man av den om man aldrig sysslat med sådant tidigare? Kompisens nybilsgaranti går enligt honom ut i oktober så inget är tänkt att göras före det, försöker bara samla så mycket info som möjligt. Om man skulle vilja kliva raka vägen till steg 3, är det någon som då kan sammanfatta vad som krävs och en ca kostnad på delar som behövs bytas? Lite direktlänkar skulle sitta fint. Bilen är i nuvarande skick helt original och rullat strax över 3000mil. Den ska helst gå igenom besiktningen... :) |
|
| Sandstrand: känns som din kompis vill ha en set and forget lösning. Jag skulle då rekommendera GIAC flash istället för en piggy. kostar runt 9000 SEK hos Stertman Motorsport i nynäshamn. Jätte bra programvara . Stage 1 med original bil funkar klockrent. | |
| Ja det var som sagt det vi tittade på först på, hur funkar det när man servar bilen samt besiktningen, kopplar dom upp sig och ger en 2:a :) | |
| besiktningen är ingen problem alls. Service också. eftersom bilen är ute från garanti spelar ingen roll. Nu kommer ut en liten låda som heter GIAC flashloader som tillåter att byta mellan Stock mapp och stage 1 mapp. Själva programvara kommer inte att ge tuner felkoder . Den tar också bort fartspärre . | |
|
Låter bra! Flashloader låter intressant, som min ppc då. Häromdagen var jag inne på Stertman.com (tror jag) men hittar det inte längre. Hur går jag tillväga för att köpa den? För övrigt är fartspärren ett stort problem :) Det finns en budget på 50000:- till bilen, nu försvinner tio. Ett par `19 fälgar skulle sitta fint, vart vänder man sig bäst, även beg i mycket bra skick fungerar. |
|
| Sandstrand :skickade pm till dig | |
| Nu är min steg3 trimmade 335a till salu om någon här vet någon som är sugen:) annonsen ligger på Blocket.se. | |
| Nån som har ett bavarian tool till salu ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.