|
Sida 367 av 712
|
|
|---|---|
| Calle, det finns fart men ser ut att gå väldigt tungt. DP's utan kattar och meth-system löser det problemet. | |
|
Jag pratar om GPS uppmätt hastighet, inte på mätaren! Svårt är det! Det lovar jag. Man måste varva ut helt för att nå 300km/h Har försökt ett antal gånger, mitt bästa är 292km/h på GPSen. Fyra filer och lång raka underlättar alltid. 220-270 är ju bara uppvärmning till gymmet. ;-) Vad jag vet så finns det ingen som har visat upp en trovärdig video än. Så lycka till och kör lungt! Kan rapportera att ett byte av de två främre Magnetventiler fixade alla min Vanos problem! Bilen går kanon nu! ESS har fått sin map switcher och skall leka lite med den innan jag får ta över. Stay tune. |
|
|
Barry ---> Gick det inte att göra rent dem? // Thomas |
|
|
300 km/h mätt med GPS är en besvärlig utmaning för bilar med MT. Jag har gjort några försök i Tyskland i år men har inte haft tillräckligt lång och samtidigt fri vägsträcka. Ser man en bil längre fram (som mycket väl kan vara två som ligger tätt) är det nödvändigt att lätta på gasen för att inte riskera ramma utsvängare. |
|
|
Tomas, det går, men det blev inte bra i mitt fall. Så det var bara att byta. R1000. Håller med dig. Försöker köra tidigt på morgonen, runt 04:30. Man vill ju få det dokumenterat korrekt också. Skall se om jag kan få ihop något i år. |
|
| vilken är bästa sträcka i sverige som ser ut som en riktigt motorväg alltså 3 filer och rak ? Vad tänkte dem i sverige när dem byggde alla motorvägar här? finns hur mycket plats som helst att bygga..... | |
| Du har några tips via PM. | |
|
Det lär krävas ca 400 hk stabil effekt för att nå ärliga 300 km/h. Flåklypa |
|
|
Det ska räcka med betydligt mindre an 400 hp om man räknar på effektbehovet och tar hänsyn till frontarean och CW. Men det är inte helt lätt att pytsa ut t.ex. 360 whp vid 6800 rpm...Har även sett att Alpina hävdar att en av deras bilar i 3-serien klarar 300 km/h och den hade bara 380 hp på veven OM jag minns rätt. |
|
|
Är på håret att en v-maxad M3 e91 klarar 300 km/h ärlig fart och den har 420 hk. Skulle tro att den dessutom är bättre växlad för dessa farter än en 335i Flåklypa |
|
|
M3an ger inte mer effekt än en steg tre 335a med metanol, snarare mindre. Den är dessutom växlad för en teoretisk toppfart på över 320 km/h vilket inte behöver vara mer gynnsamt än 335's utväxling för att klara 300 km/h. Pea lär dock utan minsta problem kunna köra 300+ precis när som helst tack vare kompressordrift. En mycket lyckad kombination som jag ser det. Skiter det sig med 300 får man ta hjälp av lite lustgas, det måste helt enkelt grejas vid något tillfälle, om inte annat för att det är onödigt och knasigt :-) |
|
|
Jag är inte så säker på att det krävs några 400 hk för att nå 300 km/h med GPS. Det finns en kille, Erik T595 tysk eller holländare, med en helt standard m3 e36 3.2 som kör 292 i en video på Youtube. Han tror sig kunna komma upp i 300 med mera väg. Den bilen har "bara" ca 320 hästkrafter. |
|
|
r1000: Vilket varvtal når man 300 på MT vs AT med orginal rullomkrets på hjulen? Om man kör MT borde det väl vara rätt fördelaktigt att slänga på lite tjockare däck så man når den magiska 300 gränsen vid lite lägre varv? |
|
| 6750 med MT om jag minns rätt och några hundra varv tidigare med AT som bör klara 300 med steg 3 och meth utan problem om det lirar. Jag kan kolla med RL som visar hastighet med 0.1 km/h noggranhet och även presenterar RPM (exakt). Ja man borde ha större däck (t.ex. 5%) på en MT för att få RPM för max effekt att passa lite bättre för 300 km/h. Som det är nu har man tappat ganska mycket effekt vid RPM för 300 km/h. Går det sedan segt sista biten, vilket det gör, så utsätts maskinen för hård belastning i den fasen. | |
|
Nu har jag äntligen lyckas täta min läckande IC! :) Den läckte på 5 (!) ställen, så det var inte så konstigt att jag fick denna 30FF-kod hela tiden. Med peak på 18 psi, M7 meth-nozzel och tät IC så går bilen riktigt bra! // Thomas |
|
|
Thomas: enligt terry är de vanligt att få 30ff när man kör aggresivt med jb3. Jag får den ibland. Någon som vet om de är stor skillnad på meth och t-röd? Tycker meth sänker iat mer. |
|
|
Jag har för mig att du sa förut att du bara hade fått 30FF en enda gång? Min verkar iaf vara borta nu, vilket känns riktigt skönt. // Thomas |
|
|
Min limpade VARJE gång 30FF dök upp, men det kanske inte din gör? // Thomas |
|
| Skillnaden mellan metanol och T-röd är att metanol kyler bättre och har högre oktanvärde. Men T-röd är mycket bättre än inget alls. | |
|
Har fått den flera ggr. Men min bil limpar ej och ingen lampa tänds. Den kommer upp när jag kollar koder bara. Micke jag misstänkte att metanolen kyler bättre. Får åka ner och köpa 40 liter efter semestern. Måste även få ordning på mina inställningar när jag får tillbaka datorn kört runt på mapp 5 i en vecka nu. Jag kan ej ha samma inställningar som på björkvik. Loggade min bil för 2 veckor sen och helt plötsligt boostar den mer än på björkvik fast jag kör med samma inställningar. Thomas vad kör du med för inställningar? Terry vill att jag ska höja IAT till 8 samt sänka HP till 50 och tror han sa 50 på taper. Ska logga med de inställningarna och skicka till han. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.