|
Sida 366 av 712
|
|
|---|---|
|
125 kr/l....då bör de vara lagrat minst 3 år på ekfat. Jag ger 28 kr/l med moms och då ingår 20 liters plastdunk eller fyra 5 l dunkar beronde på vad killen har hemma. |
|
| stertman tar 875:- för 25 liter = 35kr/liter | |
|
Ja tack vare r1000 gar min bil nu som den ska med ''steg 2''-mjukvara. Jag ar i rotterdam nu och ska strax styra bimmer tillbaka till tyskland och autobahn, sa om nan ha tips pa nan fin vagstracka mellan lubeck och puttgarten os pa ! Har inte hunnit kora fort sa mycke an men bilen gar som satan!! Drar stenhart forbi 250km och inga limpar :D |
|
|
Va? Inga limpar? Men du kör ju med piggyback? // Thomas |
|
|
Carlee82 du får slå 300 strecket för oss! |
|
| Hur ser Björkvik planeringen ut? När blir nästa event? | |
|
Är också nyfiken när det är dags för nästa event... ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Igår när jag va på väg hem från tyskland fick jag en limp när jag kommit till Ljungby, den vägrade försvinna vid omstart och efter lite proffs konsultation från Thomas och Enrico konstaterades det är min bränslepump med största sannolikhet va på väg att lägga av :( Men bilen gick fortfarande bra sålänge man höll jämna fart så det var ju bara att försöka ta sig så långt norrut som möjligt innan bilen dog helt och det gick :) Men jäklar va nervös man va dom dryga 45milen vi hade hem till Uppsala hehe. Men trots det måste jag säga att bilen imponerade stort nere på Autobahn! Att ligga i normal vänsterfils fart i sådär 140-220 är något alla fartdårar borde uppleva i en snabb bil, helt underbart!! Man behöver knapp växla ner utan man kan ligga och såsa på 6:an hela tiden om man vill och ändå känna att man trycks bak i stolen när man gasar på även när mätaren står på 200-220 svarar den fortfarande BRA på gasen. Bränsleförbrukningen under hela resan, Helsingborg->Hamburg->Amsterdam->Rotterdam->Hamburg->Uppsala slutade på 0.96l/mil :) |
|
| fick också limp igår när jag körde hem från malmö , farthållare på 140km/h , efter 30min , vips , engine fault , reduced power .... jippie | |
|
Heartware: Tyvärr gavs det aldrig tillfälle att köra så fort men 260-270 körde jag 3-4ggar och jag har en film på när det går runt 270 och då accar det fortfarande så närmare 300 är nog ingen omöjlighet när downpipsen åker på :) |
|
|
OT: någon som kört med Continental sportcontact 3? Gjorde ett kap på Blocket idag 2 bakdäck 265/30-19 tillverkade 4609 för 2700 Ink. frakt. Rullat endast 100 mil. |
|
|
Glad att du kom hem Carlee82 :-) Jag fick bilen upp till 290 tror jag i 5 växel. I september blir över 300 för mig :-) |
|
| Sålde min 335a förra veckan , de håller sig väldigt bra i pris tappade 10% av köpesumman på ett år och 1500 mil, ganska ok tycker jag. | |
| Grattis Pea, din bil var en jätte fint exemplar och DKG låda är säkert inte så vanligt. | |
| Enrico, körde du på 5:an för att det gick snabbast?, med dkg tycker jag den verkar klart starkast på 7:an i farter kring 250+, har inte testat att maxa än ska till autobahn i kväll kanske ;) | |
| nej jag drog bara 4 och 5 sedan tog motorväg slut annars hade jag kört hela 6 också :-) | |
| 300 km/h borde man väl klara av med steg3.. | |
|
Ajvar vissa klarar det med bara steg 1 och manuell låda, men satan va det varvar! Länk Men med steg 3 och steptronic-låda borde det inte vara några problem alls så länge rakan är tillräkligt lång och slät. Min accade som sagt fortfarande stadig i 270 och den hade lätt gjort mätaren ut och lite till om jag bara vågat och då har jag 30-40hk mindre än dig :) |
|
|
YEAH! Länk |
|
| Carlee fy faan vad det gick undan i första videon, hmm undrar vad han kör på . Utan tvekan når man 300 km/h. Om jag inte minns fel så sneglade jag på min mätare när vi körde i björkvik och var uppe i 270/280 km/h på den korta sträckan.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.