|
Sida 365 av 712
|
|
|---|---|
| Tack för svaret Marcus! :) | |
|
nurburgring äter bromsar! men inte bara för mig, hörde igår om en svensk lambo som kört slut på sina bromsar på ringen och fick byta ut för 130 000 kr. Är keramiskt det enda som funkar för lite krävande bankörning? El måste jag lära mig att bromsa ? :) ngn som har tips på bra bromsmekaniker i Göteborgsområdet? har monterat 15 mm spacers fram o bak (265 däck bak), bilder kommer snart. Det är tight! Tack till Ulf på bilmodecenter i Göteborg för hjälp med utprovning och montering, rekommenderas varmt för den som behöver spacers, sänkningssatser (köpte H&R sport som blev utmärkt) eller dyl. |
|
| Beror på hur du bromsar. Hårt och kort måste det vara. Köp fina frambromsar som är gjorda för track days . | |
|
Grabbar - ni kan fortsätta sola, jag håller på och styr ett nytt event.. /Andreas. |
|
|
Härligt Andreas. |
|
| har ett bastuck avgas om någon är intresserad! | |
|
Några bilder från Tyskland Länk |
|
|
micke>> NICE! Är du inte sugen på bmw:s nya sporthoj? Monster! Länk |
|
|
Jo Bomis, om jag skulle köpa ny sporthoj så blev det nästan säkert en BMW 1000 RR. Jag kör dock bara sporadiskt på bana (som amatör) så den jag har får nog hänga med länge än genom att det är en 2008 som bara har gått 1000 mil. Den ger samma maxeffekt som den nya BMW R-hojen men har väldigt mycket mer effekt på mellanvarv vilket gör att den drar hyfsat utan att behöva tokpiskas vilket kräver stor talang (och ett ännu större mått av ren dumhet) för att kunna nyttjas fullt ut i trafik. Jag ritade in effektkurvan på Busan i diagrammet som visades sist i Brocks video. Länk En viktig skillnad mellan en Busa och en ny sporthoj (förutom att Busan ser lite grotesk ut och är klart sämre på RR-bana) är bl.a. att den har mycket bättre högfartstabilitet. Det är inte kul att köra en renodlad sporthoj kontinuerligt i farter över ca 250 km/h. I den farten och mycket mer därtill kan man lugnt ligga och mysa med Busan utan obehag så länge trafiksituationen medger. Trevligt att BMW som från att ha varit rena gubbhojar med fula hängpattecylindrar nu är värst i sporthojssegmentet :-) |
|
|
Mistafrizz: Nytt event på gång, grymt. Ser fram emot ett mail inom den närmaste tiden då. :) ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Tja grabbar! Vad för olja rekommenderas vid påfyllning till 335an, lampan börja lysa när jag stängde av nyss. /Thomas |
|
|
Fått hem lite godis idag. [IMG]Länk |
|
|
Funkar nu då? Länk |
|
|
Halloj! Tjoa till om Ni vet någon som är sugen att köpa en fin 335:a. Mvh |
|
|
Martin ---> ??? Byta igen? :-) // Thomas |
|
|
Tomas: Nej nu är det slut lekt för min del tyvärr. Vill inte redogöra här ang mitt privatliv även om det säkert skulle roa dom flesta, men bilen är till salu och den kommer snart ut på annons genom BMW i Nyköping. Men hojta gärna till om ni vet någon som är sugen. Jag har även catless dp´s och en klipp ny performance ratt liggande om nån vill lägga ett seriöst bud. /Tjo. |
|
|
Ok, tråkigt att höra... Men man ska ju alltid tänka på familjen/privatlivet i första hand. Lycka till med försäljningen! :) // Thomas |
|
|
Carlee82 kom hem till mig idag för att få hjälp med felsökning på hans fina E92. Bilen drog brutalstarkt under ca 5 s och gick sedan i limp, ett beteende som den enligt Calle har haft sedan en tid och nu också kunde reproduceras gång på gång. Jag kopplade på en extern boostmätare och såg att den gav mycket högt laddtryck trots att vi ställde ner det och misstänkte att TMAP sensorn var kass. Den gav även lambda-relaterade felkoder. Batteriet i bilen är dåligt efter ett tidigare missöde och Calle har även haft problem att upprätthålla kontakt mellan PC och Procede. Det tillsammans med att bilen har gått bra på tidigare mappar t.ex. 10-9 innan Autotune födde då misstanken om att något har gått knas vid den senaste uppgradering och orsakat att Procede har blivit korrupt . Efter omladdning till Autotune firmware #15 och tillhörande AT-mapp går bilen nu väldig bra, milt uttryckt :-). Inga limpar och den drar asbra. 7000 rpm nås på nolltid och jag är imponerad av vilket brutalt drag bilen har med STD downpipes. Dessa kommer dessutom snart att bytas till UR catless DP’s. Skönt att det löste sig så att Calle kan åka till Tyskland i morgon och nyttja 335 som den kan och ska köras, med utmärkta prestanda och utan problem. Jag blev också imponerad av hur stabilt bilen går i högre hastigheter. |
|
|
Incidenten med Calles bil, som helt klart är mycket allvarlig, gör att Shiv kommer att lägga in en kontrollfunktion i Procede så att den inte kan köras med data som har gått fel vid laddningen. Länk |
|
|
Yo! Tänkte fråga er vad ni köper era metanol någonstans? Fick ett pris från en Dis i göteborg området. ca 1200kr+ 800kr i småorder tillägg och självklart moms ovan på hela kalaset för en 20l dunk. Någon som har bättre priser? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.