AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.141

Ökad effekt på min 335i

Sida 36 av 712
mareng
okej så det kan vara det... nej hände när jag hade haft bilen stående i en timme å sen körde iväg....
har kört ett tag nu, men gasar jag på över 3000 så kommer varningslampan upp igen..Jag ska få v2 eller 3 nästa vecka, kan det lösas med det??
mareng
ps. Det finns ingen i uppsala området som för en liten slant har lust och hjälpa till med proceden??
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Bubbla: hur påverkas bränsletörsten av JB2 vid normal respektive inspirerad körning?

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Tobias1980: Tippar att det rör sig om samma för alla trim, +2-3dl milen vid "normal" körning.

mareng: Jag kan kika men då får du komma ner till Stockholm =)
Förslagsvis kan du ju komma ner på någon brostugeträff.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tobias,
Har ingen aning, inget jag prioriterar att hålla koll på =)
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

mareng: Du har glömt bypass pluggen!
Det lovar jag! Gjorde misstaget själv en gång!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vilken tråd detta har blivit.. önskar att jag behöll min 335a med alla modifieringsmöjligheter som finns nu..

/Andreas, Audi S6 Avant 2007
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Heartware: Du menar solenoid bypass kopplingen med vakumslangarna antar jag? :-)

Hur får jag tag på V3 förresten?

mistafrizz: ja hur du kunde köpa en S6a istället förstår jag inte :-)

//Joakim

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hilstreet: för att jag behöver lastutrymmet.. och m5 touring låg ytterliggare 150k upp i pris, och det tyckte jag inte riktigt det var värt..

När är nästa brostugeträff - och är man välkommen som gammal BMW tjänare men med DKW för stunden?

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
mistafrizz: Den 9:e är nästa

//Joakim

Frizz: Nej, du är inte välkommen. Svikare.

;)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
cazorp: ska du säga som fortfarande kör en gammal DKW cab.. min bil är det ju lite tryck i iaf.. ;-)

Cab är för tjejer och frisörer.

tssk, tssk - du är tuff nu, men vänta bara tills RS6:orna börjar synas ute på vägarna, då ere du som smyga runt i din gubbkombi å skämmas! ;)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
cazorp: jag kommer nog att byta till RS6:an nät det går att få tag i ett år gamla bilar.. jag har ju nu haft 5 bilar på 2 år, så jag har ju svårt att hålla mig till en och samma..

mistafrizz:

Klart som tusan att du är välkommen med din tyska bil till brostugan

Ha de

/S
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Jag har 30 dagars access till BMW Nord Amerikas TIS just nu om någon har issues med er bil ni vill ha diagnos på. Ofta hjälper det att skriva ut deras fixar och ta med till den svenska verkstaden. Verkar som om amerikanerna har bättre koll än vad vi har i europa.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Hillstreet,

det verkar intressant, hur går jag tillväga?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Bubbla: Skriv vad du har för problem emd bilen så ska jag söka och se om jag hittar något, sen kan jag maila över en PDF eller nått.
Min bil ska in på Torsdag och jag har ett trevligt litet häfte med lösningar på problem, sparar både dem och mig tid :-)

Provkörde M3 Cab med nya DKG lådan på ett event igår... Första gången jag gav fullgas blev jag helt såld. Växellådan är helt underbar! Ljudet och känslan får 335an att kännas tam. Spelar ingen roll om en trimmad 335 är snabbare rakt fram, M3 med den lådan lirar i en annan liga :-) Dessutom är fjädringskomforten i M3 ljusår bättre än i 335.
Letar ett stort parti nudlar nu för det blir väl det enda jag har råd att äta efter det här, ingen billig bil det där :-)

Körde även Corvette Z06, sjukt snabb och underbart ljud men jag skulle aldrig vilja ha en. Skulle även provkört MB C63 Kombi men klantarslena från Mercedes hade glömt tanka bilen så den fick soppatorsk innan det var min tur..

//Joakim

Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Kul att du åtminstone fick köra M3:an. Det var så lång kö till den.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Zoppo: Mjo, lite slarvigt arrangemang i år tycker jag. Finns tydligen en M3 Cab att provköra i Danderyd också. Ska försöka få till något i veckan med den.

//Joakim

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.