|
Sida 358 av 712
|
|
|---|---|
| Japp det måste du enrico ;). Hur ser det ut med bilen, börjar den bli färdig eller? | |
|
absolut bara min bil blir klar!!! måste få i meth efter bränslepumpen.... r1000>> hur lång tid tog det att installera sevaks meth? |
|
|
Ajvar: slutet av nästa vecka kanske eller vecka därpå vi får se. |
|
|
Enrico: du lirar i en annan division med uppgraderade turbos;) bomis: de tog ca 10 timmar. Men allt hade gått mycket snabbare om CM skicka med rätt längd på kablarna och om vi hittat vart vi skulle ta el ifrån tidigare men vi hade ej bråttom utan snackade en massa skit osv. Sen har jag en riktigt clean installation. Träffade Micke i Sthlm i måndags och vände tillbaka tanken som vi gjorde på björkvik eftersom slangen som va i tanken va för kort. Micke hjälpte mig att lägga i en ny slang som han böjde till med varmluftspistol. Tusen tack Micke. |
|
| sevak>> suck, vart sa dom att ni skulle ta el ifrån och varför funkade det inte? och hur löste ni elen?bara i fall jag själv får problem...! | |
| by the way, lämnar dom inga marginaler alls gällande kablar o slang? låter ju helskumt.... | |
|
Bomis: Bättre du frågar Micke. Vissa grejor räckte andra inte. Det va massa folk som tog massa foton på Björkvik. Jag skulle vilja ha bilderna på min bil. |
|
| r1000>> vad var det som saknades i slang o kabelväg på sevaks meth kit?? vart skulle det tas el ifrån enl coolingmist som inte funkade och vad blev lösningen?? | |
|
r1000: Nej precis jag får ingen kontakt hur jag än gör. I enhetshanteraren står det "USB-nånting-Com3" då ändrade jag till "Com3" i Procede programmet men allt jag får till svar är "Unable to open Com3" och dessutom drog jag ur batteriet i går natt bär jag höll på, suck... Jag gör ett nytt försök när batteriet är okej. |
|
| Du har PM Bomis, det är onödigt att pulicera en massa teknikaliteter om meth. | |
|
C-82, Då verkar det som att det kanske är något knas med drivrutinen till din USB adapter. Vad får du för info i enhetshanteraren, ett frågetecken eller säger den att enheten fungerar? Jag brukar sätta i USB-sladden innan jag startar Procede applikationen, vet ej om det behövs. Man ska då höra att datorn köper den nya enheten. Du vet förstås också om att tändningen måste vara tillslagen så att Procede är aktiv? |
|
|
Carlee82.. Var det jag som hjälpte dig med installationen av Proceden? |
|
| USB adaptern eller någon kontakt kan ju också ha glidit isär, t.ex. i ECU-lådan. Det bästa är att låsa ihop saker med buntband eller eltejp om det inte är skruvade kontakter. | |
|
Jag fick ju kontakt med din PROcede på eventet sist, så nån lossad pratkabel är det nog inte. USB-skarven är dessutom säkrad med eltejp. Vad har du för operativsystem? // Thomas |
|
|
Carlee82: Kan det vara att ditt bilbatteri var på upphällningen? Låt laddaren vara påkopplad medans du installerar. Mvh |
|
|
Jag kör med Windows XP Prof. När jag trycker i USB sladden så säger det pling-plong och USB drivrutinen ser ut att funka i enhetshanteraren. Har dock en okänd "USB Device" med ett frågetecken på som det inte går att hitta nån drivrutin till, men jag tror det är nått annat. Har laddat ner denna drivrutin Länk |
|
|
Heartware: Det var mig du hjälpte installera Proceden. Tusen tack för hjälpen! Det har blivit sjukt kul att köra bilen :) Du får gärna skicka lite länkar på steg3 delarna :) /Thomas |
|
|
Nu funkar det äntligen, fast jag fick byta dator. Då va det bara att försöka lära sig resten kvar;) |
|
|
Bra jobbat! Skam den som ger sig. :) // Thomas |
|
|
Thomas ,kul att du gillar den har haft mycket kul med den V4an, det är tyvärr vanebildande med att tuna 335 ps, om nån behöver nya stift har jag 6st liggande ds |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.