|
Sida 355 av 712
|
|
|---|---|
|
Semaga: Peter har väl en 70-80 hp mer.. Skulle du kunna skicka ett PM om vilka uppgraderingar på din bil? Mvh |
|
|
fint kolv vad? Länk |
|
|
fint kolv vad? Länk |
|
| Enrita, troligen pre-ignition som har utmattat kolven och fått den att rämna på flera etage. Jag gissar på att dåligt tune i kombination (för mycket boost utan tillräkligt bra bränsle) med stift som har börjat glöda är den direkta orsaken. OM ett stift börjar glöda finns inget som hjälper när det inträffar. Det som går att göra för att förebygga är att inte ladda lika hårt och ha stift som klarar de temperaturer som uppstår vid 450 whp eller mer. Tyvärr vet vi inte vad som fungerar i det läget avseende stift, men gissningen är att STD stift hade klarat sig bättre genom att de har kortare sidoelektrod och bara värms under 33% av tiden jämfört med stift med en (1) sidoelektrod. Vet ej säkert dock men med originalstift, bra soppa och ett bättre tune än raised JB3 så bör kunna bli riktigt bra:-) Hard wire meth safety är förstås också ett måste på dessa nivåer. | |
|
Varje gång jag ser en trasig kolv får jag flashbacks från moppetiden ;) Ska du sätta i orginalgrejer eller blir det nått kralligare? |
|
| r1000> så ditt råd även till oss andra är att fortsätta med oem stiften? jag funderar nämligen på att byta till dom stift enrico använde....men jag har ingen koll på detta alls.... | |
| Ja det är mitt råd. Men inget jag vill ta gift på när det gäller Enricos effektnivåer som kan kräva mer...För din del finns absolut ingen anledning att köra annat än originalstift såvida makinen inte kommer att producera mer än ca 440 whp vilket de inte gör med STD turbos. På den nivån kör de utan problem i USA och jag körde med gamla STD stift på 435 whp utan limpar eller felloggar. Better safe than sorry. Det kanske kan visa sig att de stift som Enrico har kört med pallar för extrama effekter men det är bättre att låta andra vara försökskaniner på en så vital detalj än att vara testpilot själv med tanke på det besvär och kostnader som orsakas om det går fel. Jag ÖNSKAR dock att det fanns ett stift som är kallare än N54 original och FUNGERAR på höga effkter och laddtryck, men vet nu inget annat än att STD stift är OK upp till 440 whp om de byts tillräckligt ofta. | |
|
De Jan: Det som är gjort på bilen är TM Racing programvara och Forge intercooler, annars är inget mer gjort. Jag har dp´s liggande som ska monteras och även uppgradera programvaran till detta. Mvh |
|
|
Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Mina klipp... |
|
|
Mackyfr: klippet mot Philips c63 så flöda ej min meth som den skulle fick koden 001 på min vc2. Vilket betyder att meth håller på och ta slut. Fyllde sedan på och tog den med 2 billängder. Första klippet klippet är de 996 turbo mot 997 turbo? |
|
|
Fan i helvete vad bra din GT-R går Macky! Du måste vara sjukt nöjd! :) // Thomas |
|
|
Första klippet var 997 mot 996 Turbo. Synd att det inte syntes när framrutan sprack av stenskotten i slutet. Tack Mackyfr för fina filmer! ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| vi måste väl organizera någon ny träff någon gång i juli :-) | |
|
Enrico: Håll ut.. /Andreas. |
|
|
Debren ---> Tacka den eminenta Björkviksasfalten för det...! :-( // Thomas |
|
|
funderade på en sak till nästa event ... borde man inte kunna göra någonting som visar "tjuvstart" när man börjar gasa .... för om man tittar på filmerna , dom bilarna som kör bakom den bilen som är först vinner oftast eftersom dom börjar gasa tidigare än konerna ... tycker det blir lite missvisande på något sätt ... bara en reflektion.... |
|
|
Jag spräckte också framrutan, som tur var har jag redan sen tidigare en tid på måndag för att byta ruta. Bästa sättet att skydda sig mot stenskott på björkvik måste vara att se till att man aldrig blir ifrånåkt... :) |
|
|
Ang. stenskott så är det nog tyvärr svårt att hålla banan helt fri från diverse skräp - och i farter kring 250km/h så kan även det minsta gruskorn orsaka sprickor. Det vi kan göra är att försöka köra så brett som möjligt- /Andreas. |
|
Cartéen |
alex01: Tack. Som jag skrivit ínnan blir jag också lite förvånad att den går så pass bra som den gör. Det sitter ju bara JB3 2.0 i den utan intercooler mm men endå går den som ett skott och står sig bra mot dem med IC samt DP. Konstigt men man kan ju inte klaga direkt ;-). Blir sugen på att se vad den kan prestera med steg 3 tillbehören. Lägg gärna upp den filmen. Vore kul att se! Måste även passa på att berömma utseendet på din bil. Ruskigt snygg 335:a!! Marcus |
|
Grabbar jag behöver lite noob hjälp! Har laddat ner Procede User software, kopplade in USB sladden i datorn med fick inget liv i programmet, hur ska jag göra?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.