AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.080

Ökad effekt på min 335i

Sida 354 av 712
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sevak körde du mot Markus GT-R? Min polare var grymt impad av hur din bil gick kan jag säga :)

Calle: första racet fick jag bog när jag växla till 3an växlade för snabbt. Andra gången vi körde så skilde det 3-4 billängder. Körde mot den
vita 996 turbon på över 500 hk den vann jag mot men när
han slängde ut sin passagerare tog han
mig.

Ps. Om ni undrar vrf det ser konstigt ut när
jag skriver ibland är för jag skriver många inlägg med min iPhone och jag råkar klicka på retur
istället för mellanslag.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Carlee82>> det är dp's som gör mest skillnad, investera i ett par ar catless så ska du få se på grejer :)
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag har okattade UR DP´s liggandes i garderoben, dom ska på snart :) Men jag trodde ändå att bilen skulle gå bättre när man bytt IC?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Sevak>> jag tror Enrico även kan intyga i det jag sa om vi pratar Giac, hur mkt boostar du sustained med meth? Vad laddar du vid redline? Kör du samma agressiva map till vardags? vad tycker du är roligast, köra bana eller streetrace?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Carlee82>> med fmic går den bättre på toppen dvs efter 5500-6000 rpm vid fullgasrepa...
Bomis: 17 sustaind och 14-14,5 vid redline.
Streetrace kör jag inte sliter för mycket på bilen. Tycker de är kul att köra på events. Sen kör jag ibland på krokiga landsvägar. Bana kör jag ej på för de finns ingen försäkring som täcker.
Sevak: Ruskigt bra klipp du har i din 335:a nu! Grattis! Jag tycker det är riktigt roligt för dig. :)
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Carlee82>> Din bil gick mycket bättre än första gången på
Björkvik, i allafall om man jämför rejsen mot Semaga, jag menar
från ca 7+ billängder till ca 1 billängd senast är grymt bra,
hur som trevligt att träffa dig
Cartéen
Carlee82: Tycker även jag att din bil gick bättre denna gång jämfört när vi körde sist du och jag. Första racet drog jag från i början och sen ökade avståndet hela tiden. Nu i förrgår drog jag ifrån lite i början men sen ligger bilarna i stort sätt jämt hela vägen upp till 250 km/h, så skillnad har det helt klart blivit på din bil! Du får gasa hårdare istället ;-). Ha ha ha....
Marcus

de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Vad hade ni för slutfart vid bromskonen på Björkvik?
Skriv gärna om det mättes med GPS eller om det var mätarfart.

Mvh Fredde

Porsche - There is no substitute!
Tack Martin.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
debren> jag låg på toppfartsspärren på de race jag inte slog av, 260 på mätaren

Cartéen> Jag fortfarande förvånad över att jag inte drog dig mer än jag gjorde! kommer du ihåg om det var detta race (Länk som jag glömde slå av antispinn? Jag vet att jag glömde det nåt av våra race, men vet inte vilket. Jävligt kul att din bil går så bra med bara jb3 och filter!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Länk
Cartéen
Joxgbg:
Första racet vi körde filmades ej. Tror att det var i det racet du glömde slå av antispinnet. Detta är film från andra racet men kommer ihåg att du hade kört några race innan så din bil var säkert lite varm. Dock är jag också förvånad över att min bil går så bra som den gör. Den verkar svara mycket bra mot det lilla som sitter i den. Tror dock att om din bil hade normal temp att skillnaden skulle vara större. Vi får köra igen någon gång :-)
Jävligt skön dag blev det och satan vad din bli lät bra. Man fick ju nästan mindervärdeskomplex ;-)

Marcus

Cartéen
Joxgbg: Filmade inte du detta race också?

Marcus

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag måste dokumentera mer nästa gång, man blandar ihop allt i skallen till slut... Jag ska kolla med Barry (Heartware) han filmade en del från min bil, jag har inte sett hans filmer än.

Ja, min bil låter grymt på utsidan, tyvärr blir det jävligt mycket resonans i kupén. Jag ska testa att sätta dit min org. "resonator" och se om det blir bättre, annars får det bli original igen. Jag pallar inte med ljudet längre.

Vi får absolut köra en rematch när vi får tillfälle, jag ska se om jag kan locka ur lite mer effekt tills dess... :)

Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
Carteen: din bil går ju helt sjukt bra, ska lägga upp en film sen när jag kommer hem när du och jag kör!
Nu är jag lite sen att kommentera men..

De Jan: Kul att du tyckte att min 335:a går bra. :) Ni får hälsa Patrik och Peter på Autotech att dom får komma med Peters Focus nästa gång, hade
varit skoj att få jämföra sig mot den, för den ska väl vara lite mer gjort än
det är på din brors?

Mvh
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Okej då kanske min bil ändå går som den ska. Men mitt första race mot rs4:an körde jag med steg1 mjukvara och jag vann med kanske en billängd. Mitt andra race mot rs4:an körde jag med steg 2 och då torskade jag med en billängd?? Nått skumt är det...

Debren: Jag har för mig att det stod 247km/h på Håkans RL när jag lånade den, mätaren visade 265-270km/h enligt min passagerare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.