AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.405

Ökad effekt på min 335i

Sida 353 av 712
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag måste säga att jag blev lite förbryllad över att min bil inte presterade bättre än den gjorde i helgen. Till viss del beror det på att jag körde som en sopa (missade starter, körde med fullt antispinn på, missade växlar och växlade för sent...) men jag hade ändå väntat mig lite mer driv!

Thomas & Sevak lyckades i alla fall dra ur lite mer kräm med genom att ändra lite settings, men det känns fan som om det borde gå att vrida ur lite till!

Därför lyder min fråga till expertisen: Vad skall jag göra härnäst? Jag är inte jättesugen på meth (brandrisk mm), men nåt annat borde väl gå att göra?

Min setup idag är JB3, Helix FMIC, BMS DCI, 2,5" downpipes samt BMW Performace avgas. Det sistnämnda slänger jag av snart, det låter jävligt gott men lite för mycket.

Förslag mottages tacksamt!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
joxgbg: kör en Stage 1 turbo upgrade hos Turbo Dynamics.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Sevak>> nu missföstår du mig, det enrico precis sa är det som är den stora skillnaden mellan piggy & flash...säkerhet, funktionalitet, kvalité....och allting handlar om personliga preferenser, i mitt fall precis som enrico sa så vill jag ha något som jag kan lita på och är leveranssäkert dvs inte bara en bil som ska ha bästa tid på kvartsmilen vilket lofs kanske är en liten överdrift men ändå....
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrita, körkänslan att bilen svarat grymt bra på alla varv och går perfekt är jätteviktigt som du säger Det bästa jag har provat i den vägen, än så länge, även om jag har haft lite mer effekt med Vishnu vid 18.5 PSI och även har åkt med Giac tune som går jättebra, är definitivt Sevaks bil som numer utgör benchmark för mig hur en 335a ska fungera. LITE mer effekt kanske bara, men den presterar redan nu långt över förväntan och går superbra.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Joxgbg>> du har ju redan meth i bilen....för du använder väl spolarvätska? ;)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
enrita> lite over the top i mitt fall! Jag överlåter det till er som har "balls enough"... :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Joxgbg

bästa lösningen för att få bilen att gå ännu snabbare är att slänga ut sätet och köra NAKEN, helvete vad det går undan då!!! Klipper allt :).
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Alla säten :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
bomis> jo förvisso, men munstyckena sitter i alla fall utanför motorrummet!

Jag har fan inte ens fått en vettig felkod ännu, det måste ju tyda på att jag inte pressar ut det sista som finns... :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
ajvar> nu börjar vi tänka kreativt, det gilla jag! ut med skiten och in med en ihopfällbar solstol, sen jävlar blir det åka av!
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Lol
helt rätt Jocke :)!!!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
JF ---> Om det var CAK xxx så var det nog jag. :)
Var såg du mig?

// Thomas
Bomis: Enrico sa ingeting om säkerhet, funktion och kvalite.
Min bil fungerar som den ska, för mig är det kvalite.
Mitt methkitt har två säkerthetssystem ett i VC2 och ett i JB3.
Det vissa gör med Piggyback är att dem kör med för aggrevisa inställningar eller laddar alldelses för mycket. Det har inget med säkerthet att göra utan då har man nog bara sig själv att skylla på.

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
+1000
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
haha Sevak helt rätt ! kolla bara vart min bil ligger nu utan motor och med kolv helt paj :-)
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Big Tom RS4 ---> Ja åkte bakom dig på cityringen kom upp jämsides vid trafikljusen där man åker upp till djäkneberget. Man kanske kan få höra lite mer av avgaset om du har vägarna förbi någon gång, lät väldigt bra iaf :)
Enrico: det kan inte va för du ladda 22 psi med uppgraderade turbos samt körde utan racebränsle och hade du inte någon fel kod för ignition innan du körde?
Jag tror din bil inte va 100% inställd och att du körde med
för aggresiva inställningar samt va lite för ivrig att testa vad bilen gick för med nya turbos.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag vet inte vad det va med min bil igår, tyckte inte att den gick speciellt mycke bättre med IC och steg2 procede mjukvara. Är det bara att vänta på att piggyn adapterar sig eller vad? Körde 100-202 på 11.5s och 100-150 på 4.1s med Krax Racelogic, blir dom inte snabbare än så med Vishnu v3+IC+DCI? :(

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
JF ---> Jaha, det kommer jag ihåg!
Det var faktist frugan som körde och jag satt i baksätet med min yngsta son.
Hon gillar att gasa... ;)

// Thomas
Enrico: glömde tillägga att de är
bara det jag tror. Du vet nog bäst själv
då du är mycket mer kunnig och insatt än
mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.