|
Sida 35 av 712
|
|
|---|---|
|
Tobias... skall inte du köra i helgen? Jag skall försöka slå mitt eget hastighet rekord. ;-) |
|
|
Heartware: Har du tagit bort spärren? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Angående bromsarna så har jag kommit överens med BMW om en lösning som vi båda parter är nöjda med, det känns jättebra! Min kompis Molgan har en Helix Attache med map för automatlåda liggande, om någon vill låna den för M5Board så ska jag nog kunna ordna det. /Tobias |
|
|
Hillstreet: Så fort jag fick den installerad... var den borta med vinden. ^_^ Helix Attache..kan han inte köra? Vi behöver en bil och förare! Någon som vill ställa upp? Anmäl dig till mig. Söker en M3:a från 2003 eller 2004. |
|
|
Heartware: Du bör knäcka 280 på mätaren utan problem då :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Tobias, du har powerpost... | |
|
Min kompis Molgan har idag beslutat att sälja sin 335. Han har en helt ny oanvänd Helix Attache box med automatisk växellåda map som anlände från USA i måndags. Jag har lovat honom att hjälpa till att sälja den till någon som vill vara först med det senaste (mkt lång kö för denna produkt, samt att detta är det enda exemplaret utanför USA), mer info om produkten finns här: Länk och här: Länk Boxen finns i Bromma med all dokumentation och kvitton. Den säljs för självkostnadspris dvs 6000kr. Skicka mig powerpost eller lägg upp en mailadress på forumet om ni är intresserade. Det är obligatoriskt att låta mig åka med en sväng i bilen om man köper boxen :-) Mvh /Tobias |
|
|
Tobias du har powerpost.. Det är något fel på mobilnäten i göteborg?! Det går inte att ringa ?!?! Har både operatören 3 och Telia? Kolla som sagt på powerpost.. Jocke och du är inbjuden till morgondagen. |
|
|
Pea & Heartware. Hur gick det på m5board-eventet ? /Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
|
V3 funkade fint men vi har haft för lite tid att ställa in grejerna, jag körde mot m6 kellener var ganska jömn upp till 180 sen drog den iväg, mot M5 och alpina B5 förlorade jag med kanske 5 billängder efter 200km/t. Audi rs4 och övriga vanns med god marginal. Skillnade mot active auotverke var mindre än jag trodde Heartwear vann med 1 billängd upp till 200, sedan gick autoverke bilen in i limpmode. Jag fick installerat senaste V3 i går kväll så hade man haft lite mer tid på sig att justera hade det gjort skillnad. Men vi hade kul |
|
|
pea det tvivlar jag inte en sekund på, att ni hade kul......... Det är ALLTID kul och köra fort ! Kommer det några video's från detta eventet, det är Gustav's grej kanske... /Janne Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box |
|
mareng |
Hejsan, Är ny här på forumet och kör en AW 335 e93a.. Har precis beställt v2 som ska monteras i veckan.. men är också ute efter avgassystem, vill ha något mörkare och inte allt för högt ljud.. Har spanat in Meisterschaft Touring Sport systemet, eller Cp-e´s.. Problemet är att dom skickar inte till sverige på deras hemsidor, nån som har tips vart ifrån man ska beställa?? Snabba svar skulle vara utmärkt, eftersom systemet måste beställas i veckan... |
|
Tjena igen grabbar, Jag är brydd,,, Vet inte vilket system jag skall beställa? Vill köpa nu så jag har det i sommar. Lutar väl åt AA processorn men nu är jag nyfiken på det som Kraxx skrev.... "Ja jag körde med JBR innan ja det är himla skillnad tycker jag. Jag kör på 75% provade med 100% fast med fel soppa men då fick jag en limp men det var bara att stänga av bilen och vrida ner till 75% så funkade den igen :-) " Var köpa? Pris? Effekt? Hur ändrar du inställning och vad ändrar man etc..? Feed me! //Marcus Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
Harm ! Kolla här :Länk Jag körde ifrån en E55 ( rödlyse körning ) samt en skyline förmodligen inte så mycket trim :-) så dom går himla bra med detta trim |
|
|
Harm ! Det finns även en R switch som jag inte provat ännu måste ha racesoppa samt helst Downpipes , den ökar ytterligare turbotrycket några psi till någonstans 14-15 psi |
|
|
Det viktigaste tycker jag är att du skall ha en möjlighet att ställa in hur mycket tryck du ska ha, Helix får du skicka till usa vaje gång du skall byta mapp, vet inte rikigt hur det är med AA. Proceden har mest inställningsmöjlighet samt några här som har testat det mesta med den JBXR, verkar funka bra och är ochså billig, men saknar de möjligheter med loggfiles, launchcontrol , byta mapp med fjärrkontroll mm som procede har. Du får en bra effektökning vad du än väljer. |
|
|
Detta kommer med JB3 som jag skall testa här i Sverige om ca 2-3 veckor . Kommer att bli 4 mappar att testa Kuuuul : |
|
|
Harm, Jag har kört med jb2hr konstant i 3-4 månader nu, jag stängar aldrig av R-switchen. Kör med V-power, funkar kanon, aldrig ett enda problem. Har inte dp heller. Vill du testa nåt enkelt till att börja med så kan du skicka en powerpost, så kan du få en TurboTuner av mig. =) |
|
mareng |
Hejsan, Lämnade in min 335 idag till en verkstad och dom monterade procede v1,47, är inte allt för händig själv.... MEN allt funkade perfekt ihop med mitt CP-E i några timmar, sen fick jag en felkod från bilen Engine Fault.Reduced Power! och bilen slutar dra helt.. Dette är väl inte Limp mode som folk brukar snacka om? Som sagt bilen händer det inte så mycket med och det är helg och allting är stängt.. Finns det ngn som har ett eller två tips om var detta kan vara/eller varit med om detta själv?? Vill inte caben stå en fin helg som denna, Hjälp tack! |
|
Det låter som du har hamnat i limpmode, verkar däremot lite konstigt att det funkade i några timmar och sedan gick in i limp. kan vara en lös kabel. Har du prövat att starta om bilen? Hände det under fullt gaspådrag eller vanlig körning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.