|
Sida 348 av 712
|
|
|---|---|
|
Grattis Sevak :) Hur såg avgasvärdena? Vad körde du med för bränsleblandning? Kom preics hem från garaget där några polare håller på att montera min nya Forge IC . Jag har aldrig fattat att det finns två olika typer av IC-kit till våra bilar, men det vet jag nu ;) Alltså "bolt on" där nya IC´n sätts i orginal anslutningarna och "inte alls bolt on" där man även byter anslutningarna till fetare doningar. Jag hoppas att det finns en BRA anledning till att man uppgraderar även anslutningarna på vissa kit för satan va dom har slitit för att få bort orginal slangarna! Nån som har ett tips på hur man lättast får bort dom slangklämmorna???? |
|
| Om skarven på klämman är synlig är det bara att peta under en mejsel och bryta upp klämman. I vissa fall går det inte att komma åt skarven och då är det enkelt att slipa av klämman med en Dremel. | |
| Calle: körde med 60% etanol. Kommer ha kvar lite etanol i tanken till björkvik:( hinner ej köra slut tanken. Kommer ej ihåg värdena exakt har pappret liggandes i bilen. Men värdena va på gränsen. | |
|
Calle: Ladda ner manualen på deras sida , allt står där ganska så utförligt. |
|
| Faan har någon koll på om vi har vädergudarna på våran sida imorgon??? | |
|
Vi kom åt klämmorna men trots en satans massa olika tekniker lyckades vi aldrig få upp dom igår. Men nu dremlade dom bort den ena och den andra lyckades dom pilla bort med en mejsel. Så med lite tur hinner jag få bilen polerad inför morgon dagen också :) |
|
|
Har precis testat Procede Autotune 6-16 och ser att det fungerar mycket bra. Med en grundinställning på 15 PSI som jag gjorde initialt ökade sedan boost m h a Autotune till 18.5 PSI efter några pulls. När jag sedan stängde av meth minskade laddtrycket som förväntat till ca 16 PSI. För tillfället är Procede sannolikt det mesta avancerade och funktionella tunet och med denna feature blir det lättare även för personer som inte vill krångla och göra en massa inställningar och loggningar att nyttja tunet. Trots att jag alltså laddar så pass mycket saknas massor med effekt. Bilen gav idag bara ca 330 hp på hjulen mätt med Racelogic, vilket jag inte har haft tid att reda ut än. Jag har som tidigare nämnts konstaterat att den låga effekten inte orsakas av Autotune, den är lika låg med mappar som gav 400+ hp förut. |
|
| Jag och barry rör oss mot björkvik nu. Syns imorgon boys and girls. | |
| r1000>> fan va trist, hur går du vidare med problemet? själv fick jag svar häromdagen att det var min pump som i princip slutat fungera, ska bli nice och få dit den nya uppdaterade och bättre pumpen nu....samtidigt blir det installation av meth och loggning för bästa möjliga flash/mappning... | |
|
Hur märker man när det blir problem med pumpen ? Stannar bara eller ? |
|
|
Vädret för morgondagen ser ut att bli sol på förmiddagen och molningt med risk för regn på eftermiddagen 10-15 grader varmt. Låter typ exakt som vädret på förra eventet och bara det inte regnar alltför mycke så är ju bra 335-väder ;) |
|
|
Ingen fara Bomis, jag tar helt enkelt rätt på vad det är som knasar och åtgärdar det. Har inte haft tid p g a jobb borta och inte någon direkt motivation heller genom att den rent körmässigt går jättebra och annat har haft högre prioritet. Vi får se till träffas och jämföra bilarna när du har fått i meth. |
|
| Är det bestämt att vi från sthlm möts vid shell alby imårn vid 8.00 ? är det någon som har tips på vad man kan skriva in i navin så man hittar ordentligt? | |
|
Jag kommer till shellmacken vid 8 iaf, ses imorgon :) /Thomas |
|
| Jag med. Hörs där! | |
| jag säljer min JB3 med ALLT om någon är intresserad pm mig. | |
| Kör några race åt mig med grabbar ! | |
| Det är snart känt ändå så jag kan avslöja att Sevak nu kör med meth som jag har installerat åt honom. Det är ett CM system med progressiv styrning via en VC2a. Lite inledande fuzz idag innan alla inställningar var klara efter telefonsupport, men preliminära rappoter från Björkvik visar att han hävdar sig mycket bra och har spöat tunga namn :-) | |
| r1000> yes, klart vi ska testa när jag fått i meth i bilen.... | |
| Bomis, tänk på att du måste ha en lösning som gör att bilen inte kan gå på fullt laddtryck om meth tar slut eller krånglar. D v s om du räknar med att köra på en specialmapp från Giac för meth och kommer att ladda 16-19 PSI. Laddar du mindre som t.ex. max 15.5 PSI räcker ECU vanliga skyddsmekanismer genom att tändningen backas om det börjar spika när meth uteblir. Det gäller dock att vara försiktig, om t.ex. meth slutar mata vid 6000 rpm, vilket kommer att ske för eller senare, så kan det gå fort att rasa maskinen. Det är också det som både Terry och Shiv ständigt tjatar om, att det är ett måste med någon form av skyddsfunktion när man laddar mer än vad som vore möjligt utan meth. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.