AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.255

Ökad effekt på min 335i

Sida 347 av 712
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Har vi någon bil som kan agera packåsna?

Jag har fått låna lite utr. för att dokumentera denna helgen.

Kommer att ta med mig 2st HD kameror (SSD baserad) samt lite stativ o HD mikrofon + grejer

Eftersom jag kör så vill jag inte flänga runt med dessa i bilen.
Ni som har vänner med er, be resp. att ställa upp som kamera män/kvinnor.

Ni som inte kan vänta med materialet, kan ta med er en Laptop så kopiera jag över filmerna till er. Det räcker med en bärbar disk också. Då jag kommer att ta med mig min egen laptop.

Tack på förhand.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tigerdejan>> är du nöjd med dina fk silverline? själv är jag asnöjd med H&R!
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
usch va tråkigt , inga evo o supror o sånt skit :(
lite kvalitet på startfältet tack ! :)

Ok sa till dem att det var fullt så dem kommer inte. :P
Hoppas på en rolig dag. :)
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Jag håller inte alls med ang evo och supror, tycker det är kul med blandning och att få jämföra sig med sånna bilar också.. Det är ju dessutom för lite bilar varje gång tycker jag..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag håller med philip, kul om massor med olika bilar kommer.

Cartéen
Håller även jag med Philip och Enrico. Visst gamla Sierra Cosworth och dyligt kan vi väl hoppa men jag skulle mer än gärna jämför min bil med tex en EVO samt liknande.
Och precis som Philip skriver är det ju bättre om det blir fler bilar man kan köra mot.
/ Marcus

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
instämmer helt även fast jag inte ska med :( eller ska jag komma ner med farsan carrera?
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Ja bomis gör det! Sen tycker jag faktiskt att om det inte är för sent så får myGel bjuda med sina polare ändå..(förutsatt att det funkar för arrangörerna). kom igen nu tigerdejan det går väl bra det är inga unika lyxbilar vi kör :)
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Ok om ni vill så kan jag försöka få med dem endå.
Sa igår till dem att det var fullt för vill ej ta med några kompisar och deras bilar om dem ej önskas där. Men kan kolla igen om dem fortfarande vill och det är ok för er andra. :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Absolut, klart det är ok!!!
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Kommer med min Golf gti 30 edi Stertman Motorsport steg 3
Vi syns vid Shell Alby vid 8,00 tiden
mY
18
mYGeL
Seat Leon Cupra -08
Riktigt kul att höra Rian :)

Ringt och kollat med polarna igen och ialf Evon kommer att komma..
Får besked senare ang Supran.

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
bomis: är sjukt nöjd med dom på alla sätt och vis. finns ingen anledning att ha något super avancerat för min körning.

för övrigt så kommer jag inte på söndag , så ni får ta med precis vilka bilar ni vill :D Enjoy !
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Toppen måste renoveras. Det var mycket glapp i avgas ventilerna (ingenting att göra med problemet jag har fått) . Dem var inte täta och smutsiga.
Insug ventilerna var perfekta.
turbocenter såg en stort möjlighet att "porta" - porting insugsventilerna eftersom känns som bmw tätade dem till efter dem utvecklade själva toppen för att sänka bränsleförbrukning eller något annat.
Med porting får man bättre throttle respons och mer power och torque på toppen.
grejerna kommer från tyskland på tisdag. Om toppen är klart på onsdag då kan jag få min bil i runt 7-10 dagar.

Ajvar; Jag drar till Linköping redan imorn så slipper jag gå upp så satans tidigt på söndag.

F.Ö så känns det som om min köttbulle till bil kommer få stortorsk på björkvik och funderar på att ta hojjen istället så inte självförtroendet sjunker till botten=)

Väl mött på söndag! /reichel
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Reichel: du kan agera kamera bil då! ^_^

Var det ingen som kunde eller känner någon som kan ställa upp som packåsnan?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrita: Det kann finnas skäl varför toppen ser ut som den gör och det går inte att få en topp portad på känn. Det finns massor med exempel på sönderportade toppar där portaren har arbetat enligt tesen större kanaler är bättre. Det kan det i o f s vara när det gäller max effekt vid maxvarv, men det som då ofta blir lidande är effekt på lägre varv och trottelrespons och utan att ha bra egenskaper på lägre varv är det svårt att komma upp i högre varv.

En vanlig metod är att seriösa portare kombinerar portning och igenfyllning av kanaler för att uppnå optimala egenskaper över ett brett arbetsområde. Många gånger räcker det t o m med att göra insugsportarna lite mindre för att förbättra gasrespons OCH maxeffekt... Se t.ex. Länk
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
>>reichel

jag åker på lördag jag med!! :)
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
undra hur det gick för sevak hos besiktningen idag ....
Min bil blev godkänd hos SBP :)
jag åker med från Linköping på söndag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.