AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.842.002

Ökad effekt på min 335i

Sida 345 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
alex01>> dä ser man, så jävla trist....upplevde du även att fläkten stod på fullt efter att bilen limpade? vi får väl se...garanterat pumpen iaf...bilen bärgas på fredag till stertman....positivt är ju trots allt att man får den nya uppgraderade pumpen :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Kommer det komma ngn giac bil över huvudtaget till björkvik?
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
Jag har för mig att fläkten härjade nångång, men jag körde inte runt i bilen nåt när den limpade på heltid. Först var det fram och tillbaka ibland gick den bra ibland inte men tillslut så gick den som en hoppande traktor hela tiden så jag lät den bara stå till jag fick tid hos BMW , dom rekomenderade att jag inte skulle röra den och att jag skulle bärga dit den vid tilfälle.. Det var spridare och tändspole och kanske soppa pumpen det var fel på ialafall , minns inte riktigt men dom fick "starta om" systemet med ny programvara och det var endel jobb sa dom. Men vi får hoppas på det bästa med din bil:) vore ju nice om det bara var pumpen
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Ajvar:
Mr Giac himself kommer ju inte , så jag tror inte det kommer vara någon sådan där.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
bruno: Likadant med min V4 att farthållaren blir lynnig ibland. Speciellt om man gör en Resume. Det har dock inte stört mig, det viktiga är att bilen går utav bara he-te när den ska.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Funkar bilen som den ska nu Micke?

// Thomas
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Min IC kom igår så på torsdag ska IC+m3 sides+m3 trunklip+aerolip monteras :) Vad för bilar är spikade till på söndag nu? Vore kul om Cuprorna kom igen eftersom jag körde typ helt jämnt med dom sist.

,

Cartéen
Vi kan ta ett rerace Carlee82. Om jag inte minns fel var jag runt 2-4 billängder före dig vid runt 220 km/h så det blir väl en måttstock och se hur mycket före du blir mig nu istället :-(. Har samma uppsättning som jag hade sist vi körde.
Ska bli kul att köra ändå.
Marcus

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Absolut, förhoppningsvis kör jag ifrån dig i högre farter nu men du va ju rätt långt före mig förra gången så det ska bli spännande att se skillnaden.

Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Fan vad tråkigt att det inte kommer några Giac bilar.

Själv kommer man köra helt standard men det ska bli kul att få se lite procede och jb bilar. Hade ju vart grymt kul att få se hur dessa 3 alternativ står sig mot varandra.

Någon som vet om det blir ett följe ner till Björkvik?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Thomas: Nej jag har inte hunnit kika på bilen, jobbar på annan ort för tredje veckan i rad nu :-( Vi får ta ett lokalt rejs när det passar :-)
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Mötas vid Alby som vanligt på söndag? Eventet börjar väl 09.30
så om vi möts vid 08.00-08.15 borde funka?
Hej allihopa, det är säkert någon som frågat tidigare i tråden men då den är 345sidor lång känns det lite halvdrygt att läsa igenom den.
Köpte mig en 335i Coupé i förra veckan och tittar nu lite efter chip.

Jag är inte överseriös och kanske åker 100mil för att betala 15000kr för ett chip och jag vill inte heller ha de sämsta. Jag hade tänkt mig typ BSR eller Speedparts som för SAAB, ungefär i den klassen alltså.

Är det någon som har någon trimfirma att rekommendera när det gäller chip till 335? Jag bor på västkusten så någonstans här i närheten (20mils radie) hade väl varit att föredra.

MVH Hampus Rehnström
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Hampus:

ESS-tuning i Norge.

Heartware & pea här på forumet kan säkert hjälpa dig med kontaktinfo,
alternativt. Länk

/Janne
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag rekommenderar JB3 Länk eller en PROcede V4 Länk båda dessa är piggyback-lösningar som lätt kan monteras i och ur. Jag bor i Göteborg och kan hjälpa dig att montera in det.

Om du bara vill "chippa" bilen och inte tror att du kommer göra något mer med den sen så kan ju en flash-tune från ESS eller giac. Risken är dock stor att du inte nöjer dig med detta, och då erbjuder en piggyback mer utrymme för skruva på diverse inställningar och testa olika komponenter.

Just my two cents...
Visa användare
37
alex01
Corvette c6 Z06
Thomasf: jäkla osis min bil skulle vara inne nu för att få giac men bokade av i sista sekund och lämnade den till tm racing istället.. Men det blir nog ett roligt alternativ det med, ska hämta den imårgon så får se
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hoppas att någon GIAC bil kan komma förbi till Björkvik.

I know.. I'll be there this time! ^_^
Jag får betala på plats. Missade nog sista inbetalningsdagen.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Barry, det var ett tag sedan...! :)
Går bilen bra nu efter uppdateringen?

// Thomas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Heartware - sätt gärna in pengarna, så slipper jag kontanthanteringen..

Det kommer en Giac Skoda.

/Andreas.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sätt gärna in skall det stå..

/Andreas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.