|
Sida 343 av 712
|
|
|---|---|
| 355 whp är ingen lösning och dessutom helt otillräckligt, det skulle då ändå saknas 80 whp mot tidigare så det är helt klart något annat än tunet som knasar och behöver åtgärdas. Vet just nu inte vad det är. | |
| Hoppas de löser sig. | |
|
R1000 med de hp du har nu är det ju som om meth inte funkar alls och ecu drar timing då boosten är för hög för octantalet. Det kan ju inte vara så mycket annat om boosten är stabil, såvida du inte fått tag i riktig skitbensin |
|
|
Det är inte uteslutet Pea, jag får samma whp oavsett jag laddar 15.5 PSI eller 18+ PSI nu och med 18 PSI ska de gå som ett skott. Ska fylla på V-power och göra ny mätning inkl. loggning av ECU Timing. Fan jag har ju nästan 300 hp mindre än dig nu, det måste åtgärdas så gott det går :-) |
|
| Fan var det börjat knasa med allas bilar, själv så började bilen struls häromdagen, min kollega körde hem min bil fr jobbet då jag skulle ut på partaj, han ringde senare och sa att bilen hade gått dåligt på vägen hem, han hade fått limp visade det sig....när han hämtade mig morgonen efter och jag testade bilen så gick den precis hur bra som helst...skumt....senare på dagen när jag skulle hem så märkte jag och har märkt flera gånger efter det att bilen tar lite längre tid på sig att starta....dvs jag upplever long cranks fast inte överdrivet mkt. Har inte hunnit kolla koder än men förmodligen har detta med bränslepumpen att göra...typiskt! | |
| :-( ny motorblok och kolvar behövs om allt annat är ok . Motor åker ut nästa vecka, då vet vi mer om vad som har hänt med bilen . | |
|
Fan va tråkigt, hoppas det inte är några större fel på era bilar r1000 och bomis. När tror du din bil rullar igen Enrico? Jäkla tråkigt med ditt ras, man jag antar att nya motorn kommer tåla mer stryk nu när du verkligen testat gränserna med orginal grejer. Ska bli kul att se vad bilen presterar då! |
|
carl530 |
Kanske dags att sluta Piggy back / beta mappar? |
|
? // Thomas |
|
| Carl530: Förklara vad du menar !! | |
| Det förefaller som att carl530 inte är någon större anhängare av Piggy-lösningar, utåt sett i alla fall. Det kan finnas flera anledningar till det men det ligger nära till hands att tro att det är någon som på något sätt representerar ett flash-fabrikat och inte har egna bra resultat att visa upp :-) | |
| *SUCK* Idag när jag var påväg in på icas parkeringsplats så började bilen hoppa/skaka o gå som en påse skit...kändes typ som den gick på en cylinder....kunde knappt ta mig in på parkeringen...ställde mig på tomgång och den hoppade upp och ner mellan 300-600 rpm....stängde sedan av bilen och startade den igen....problem borta! gick in och handlade...kom ut startade bilen...körde ut från parkeringen, samma fenomen igen....fast denna gången fick jag limp....körde vidare med bilen i safemode....så släppte skakningarna igen och bilen gick som den skulle hela vägen hem...c:a 3 km....när jag stannat bilen på tomgång på parkeringen, hör jag att motorfläkten står och drar på fullt...då menar jag verkligen fullt...mer än vad jag hört någonsin tidigare....stängde av bilen igen och startade om...fläkt normal....bil normal.....har ej kollat koder än...ska göra det i morgon med enrico på lunchen.....men kanske någon ex R1000 eller annan tekniskt kunnande har några ideér om vad det skulle kunna vara....tändstift? bränslepump? bilen har behövt ett par extra varv innan den gått igång sista dagarna.... | |
|
mitt problem känns precis som mr.5's.....när bilen fortfarande är halvkall..dvs under uppvärmningsfasen.... I went to the dealer a while back and they flashed my car with the newest software. I drove away from the dealer on the stock software and my car started to run really rough. It even threw misfire codes. I pulled over, restarted my car and everything was fine. At first, I thought it was the meth spraying with my stock software but once it started happening more and more, I realized that it had nothing to do with meth. This usually happened in the middle of being cold and hot but more on the cold side. For example, I would start the car and it would run fine. I would drive away going through the residnetial section so keeping it in 2nd gear cruising. I'll pull up to a stop sign and stop and the engine is running fine. I then accelerate from the stop sign and that's when the sputtering would happen. I'd be like WTF? I would either shut the car off or just hit the accelerator pedal a couple times to try to snap my car out of it and then it would be fine. If my car was completely hot, I wouldn't experience anything like this. It was only the warm up phase. This was starting to happen every other day so I wanted to see if there was anything that I could do. I opened up the BT software and went to the "Commands" section under the Engine tab. With my engine warmed up and running, I reset the following: -Air Control Adjustment -Throttle Valve Adaptation -Fuel/Air Adaptation -Secondary Air Injection Adaptation I did this May 2nd and haven't had any sputtering or anything since. I'm not saying that if you guys are having this issue then this will take care of all your problems, but I'm just saying that it may just work. In my case, all I needed was either one thing reset or a couple things reset. I'm curious with how many perfectly fine fuel pumps the dealers replaced |
|
|
Jag skulle nog inte köra mer på den parkeringen när det hände saker där två gånger;-) Allvarligt, inga spontana ideer men ni får kika på BT loggar och även titta på bränsletryck via BT. Ett problem med BT loggar är tyvärr att ECU spyr ur sig en massa ej relevanta loggar i samband med fel vilket gör att det inte är lätt att se på en gång vad det är. Det beror helt enkelt på att ett fel orsakar följdfel. Om du t.ex. lossar slangen för boostmätaren så upptäcker ECU läckaget om du snabbt ger WOT, men sedan kommer det en mängd mer eller obegripliga loggar som kan sätta myror i huvudet på en om man inte vet att ta loggarna med en nypa salt. Hoppas det löser sig snart. Kolla så att det inte Induction Pipe har släppt i en skarv, det verkar vara standard när man börjar ladda på lite mer. |
|
| r1000>> tack, får kolla koder i morgon....ingenting verkar ha släppt iaf....och tidigare idag så var det inga problem att ladda på fullt.... | |
carl530 |
Hade gärna kört med liknande pigyback och lekt av mig lite men det känns bara säkrare att köra med färdig / flash. Nu har jag inte en 335i och är inte insatt i hur bra eller dålig div leverantörer är men jag kan tänka mig att man blir sugen att mata in "oprövade" Beta mappar mm mm. Kan bara tänka mig att det då finns stor chans att bilen går in i limp mm lite som den vill. Sedan kan ju alltid piggybacks glappa vid anslutningar mm. |
|
Man blir ju lite nojig när man läser om era äventyr! Hoppas det löser sig. Nu har jag i alla fall fått på peas gamla Helix FMIC och satan i gatan vad bilen går nu! Passade även på att montera mitt short shift kit, vilken sanslös skillnad det blev! Är riktigt peppad inför björkvik, jag har ingen aning om hur min bil kommer att stå sig mot alla andra, men jag kommer nog inte behöva skämmas i alla fall. Hoppas för guds skull att det är torrt på banan bara, det är inte helt enkelt att få ner kraften när man bara har 245:or bak. |
|
| Fan vad gött joxgbg!!! Skulle du till Sthlm innan björkvik? Kul att höra att bilen går bra. | |
| tyvärr kommer inte jag till björkvik :( hpfp failure... | |
|
Ähh Bomis...! Soppapumpar måste det ju finnas pallvis av på lagerhyllorna hos BMW... Klart bilen kommer vara rejsklar till helgen! :) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.