|
Sida 341 av 712
|
|
|---|---|
| Lika bra att köra ALL IN Pavel när det gäller trimmet, du kommer ej att ångra dig!! | |
| Någon runt västerås trakten som har bytt avgassystem på sin bil? Är intresserad av att höra hur milltek eller bmw performance låter :) | |
|
JF.: kolla med BigTom. Han har MIlltek. |
|
| JF>> till 325 el 335? kan iaf varmt rek vanguard som jag har på bilen....riktigt nice sång.... | |
|
Har en 335 nu, hade en 325. Kan inte byta bil i min profil bara :) Vanguard va går de lös på? är det ett catback system? |
|
|
Pavel> Du som har så lång garanti kvar kanske skulle kolla på Performance trimmet? BMW "reade" ju ut det för 27k med installation nyss och visst för dom pengarna är det ju rätt dyra hästar men kittet innehåller ju bl.a större oljekylare vilket innebär att det är en bra grund när du vill trimma mer. |
|
|
JF>> dp back exhaust :) runt 1900$ ink frakt.... Länk Länk |
|
|
bilderna stämmer inte, för HELA systemet kommer kromat/polerat :) så snyggt! här är några bilder på min bil när det är installerat (gillar vanguardskylten mellan burkarna) Länk finns några till om du kollar igenom bilderna.... |
|
|
Carlee82 > rea var nog fel ord :P Nä, 27k lägger hellre på M3 chassi å annat trim. Men visst har jag funderat på det en gång i tiden.. |
|
|
Bomis>> Vanguard systemet hade inte 100 % passform på e90 om jag inte minns fel va? |
|
|
Nej det är ju knappast prisvärt om man jämför vad man får för effekt med eftermarknads trim för som pengar hehe. JF. Milltek är riktigt fina grejer, låter lagom, hyffsat billigt och lätt att få tag i, grymt snygga slutrör har dom också! Men egentligen är ett catback rätt bortkastade pengar, ger ingen effekt alls så är det bara roligare ljud du är ute efter så ha kvar orginalsystemet och satsa på "Golf tee mod" + större slutrör från t.ex Dimisa väldigt snygga och mycke snällare mot plånboken! |
|
|
"...eftermarknads trim för samma pengar..." ska det stå. Näääär ska dom utrusta detta forum med en edit-knapp!? |
|
| det där stämmer inte riktigt, okattat hela vägen dvs fullflöde ger en liten effektökning med rätt mappning...och dessutom ger det snabbare spool up och underlättar/avlastar turboagregaten...vilket i sin tur ger en visst förbättrat svar i motorn...detta system är bänkat på en mustang vilket är den sorten som visar betydligt lägre effekt en en dynojet och gav c:a +11 HP, +10 lb/ft TQ på hjulen...så visst gör det skillnad...detsamma om inte mer gäller ju även för okattade downpipes....men det vet väl alla redan ;) | |
| ajvar>> tidigare var passformen är anpassad till e92:an vilket innebar att ändrören stack ut några cm extra på e90, det var den enda skillnaden, men det är bara kapa och svetsa om på plats....inga problem alls igentligen, en skicklig svetsare/verkstad gör det på två timmar max....Men vanguard har nu tagit fram ett system även till e90 som är på g vilken vecka som helst så passa på och köp nu i såfall innan dom höjer priset....jag kan tänka mig att dom höjer det till c:a 1800$ inom kort....nu kostar det 1599..... | |
| Bomis jag kör på catback system från simons och tycker att det funkar bra med det. Men vanguard är ett jävligt snyggt system iaf.. | |
|
O.F.T. Finns det någon som kan ge mig tips på var jag kan få tag på hålborrade och slitsade skivor. har kollat med bromsmannen men vänta tre månader på att få hem framskivorna, nä. måste finnas fler att handla ifrån utan lång väntan... |
|
|
Benhard: Kolla borta i USA ... Stoptech tex kanske borde ha det ? Bomis har nog mer koll på det ... |
|
|
benhard>> bara välja o vraka... Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Tackar. | |
|
Tänk på att borrade skivor kan spricka mellan hålen, satsa i första hand på slitsade skivor och ett par riktigt bra eftermarknadsbelägg. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.