|
Sida 339 av 712
|
|
|---|---|
| en polare till mig håller på med en avskärmning.....med methanol så är det igentligen skitsamma.....ska även modda min orginalsnorkel + slänga på scoops...problem solved... | |
| nice! är i beställningsprocess just nu... om dessa visar sig kassa håller jag dig ansvarig bomis! ;) | |
|
Visst är den bristande funktionen hos detta insug av mindre betydelse om man kör med metanol, men jag kan ändå inte förstå hur man tänkte vid ritbordet... Men som sagt, snyggt är det. Tyvärr öppnar jag huven alldeles för sällan för att motivera ett köp pga av just den anledningen. // Thomas |
|
|
det som ligger till injen fördel jämfört med vanliga dci är ju deras MR/stepdown teknik som är anpassad till bilen oem a/f ratio pavel>> det är luft vi pratar om....inte raketforskning....jag är supernöjd med mina.....det är inte där racen avgörs....alla fyller i princip samma funktion....jag gillade designen....+ deras sätt att tänka kring a/f |
|
|
Så länge luften är kall och lättflödande så är jag nöjd (och förmodligen motorn också)...! :) // Thomas |
|
|
Då har man handlat IC me, snubblade över en riktigt billiga Froge IC på ebay, så nu är frågan ska man skruva dit okattade DP också innan nästa Björkvik? Hur mycke jobb är det? Vem kan göra det? Bilen ska besiktas i september så då måste jag väl ändå skruva dit orginal igen?? |
|
| Även om du är van att skruva tar det ca 6 h första gången att byta DP's. Sedan ca 3 h. Om du har JB3 2.0 med special lean-map går det att besiktiga med catless DP. | |
|
Jag kör med Vishnu v3 rev2 just nu, finns det nån möjlighet att komma igenom besiktningen med den piggyn och okattade DP´s? |
|
| carlee82>> menar du inte forge? | |
|
Hade en olycka igår.. satte bilen i diket. tappade kontrollen i en kurva som var snorhal! Anyway... jag kom inte åt bilen idag då BMW hade låst sin hage me skadade bilar men här är en bild genom gallret... Länk Höger framsida ser värst ut, syns dock ej på bild... Fan va ledsen jag e.. :( |
|
| Otur, vet du vad det var som orsakade att vägen var så hal? | |
| Nej, jag var inte tillräckligt kylig för att tänka på det då... tyvärr.. Göteborgs vägar är sämre än sämst... hoppas dom kan fixa bilen... :( | |
| Shit Pavel att åka av sådär.Kanske oljespill från en volvo.Har du ökat motoreffekten då? | |
| fastEddie > Kör original... Olja var det första jag tänkte på åxå.. Blir BMW lös hela sommarn säkert.. jag hade så mycket planer för bilen i sommar... känns förjävligt, men jag klarade mig iaf utan en skråma. | |
| Pavel>> tråkigt! Blev det andra skador än bara plåt? Jag tänker på styrning, chassi, hjulupphängning m.m? | |
|
bomis > Jag har ingen aning faktiskt, hände i fredags, och jag har inte haft tillgång till bilen, enligt min första bedömmning - endast plåtskador. Airbagen gick inte, så det var ingen fart direkt. Fronten, huven, begge dörrar på förarsidan, bakre stötfångare och V B fälg. men som sagt, det är vad jag kunde se direkt efter olyckan, vet inte hur det är med chassit.. De måste väl kunna fixa den??? Såpass dåligt skick är det väl inte? Taket och stolparna är helt intakta samt båda dörrarna på högersidan och begge sidokjolar klarade sig. |
|
|
Shit va tråkigt Pavel så inge kul ut det där, tur att det inte vart några personskador. bomis> Yes Forge IC menade jag ;) Hur har det gått för Enrico? |
|
| Hoppas det löser sig med bilen Enrico, tråkigt hade velat köra race mot dig. | |
| Hur gick de för 335:orna på eventet igår fick ni ens köra av Gustav. | |
|
Min bil är tyvärr paj ... Fick något fel i motor på motorväg. Vi får se vad ska fixas senare.. :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.