AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.838.882

Ökad effekt på min 335i

Sida 330 av 712
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Jättetack för infon joxgbg
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
No problem! :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Ni som är i björkvik!!
Uppdatera gärna lite på forumet hur det går???
Cartéen
Precis hemkommen från Björkvik.
Tack alla för en skitrolig dag :-). Lite tråkigt med vädret men några sköna race blev det dock. Vi får köra snart igen tycker jag!
/ Marcus

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Samma här, det var jättetrevligt och kul att träffa de andra enrusiasterna. Men, nu åker Autotune ut. Blev helstekt av både Bomis och Sevak. Deras bilar går superbra men ingen av dem kör med metanol som jag. Seavak vet jag dessutom laddar mindre men hans bil lirar väldigt bra i hela registret. Jag kan ärligt säga att jag ahde räknat med att vara snabbare men så var det inte. Giac 2 som Bomis kör med är snäppet värre ändå.

Bara att ta nya tag nu...

Här är en film med bakre kameran. Tyvärr dyker ingen upp där :-)

Länk

Lägger upp en mot Enrico också. I första åket mot honom drog han iväg helt grymt och la sköna mynningsflammor vid avsag. Vid senare försök hade han fått problem och testade olika inställningar genom att bilen inte längre gick som den skulle. Men när den gick för fullt var det OERHÖRT imonerande.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
More movies :)......
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OK :-) Här kommer en mot Enrico men det är inte när hans bil gick som bäst. Ser dock till att komma först över mållinjen genom att bromsa senare och kompensera med en bredsladd på bakrakan så att det blev lite skoj i alla fall. Påpekar igen att repan där Enricos bil gick som den skulle drog han ifrån på en gång och ökade sedan mer och mer hela tiden.

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fint video Micke! måste få GIAC att fixa en ny mjukvara för att kunna ha en bil som presterar bra hela tiden! Men är jätte nöjd med bilen och den drar riktigt starkt nu!
Det var en fint och trevligt dag! Synd att det regnade en del!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
KAMERORNA fungerade bra och jag ser att bilen går som vanligt och har inget att skylla på. Nu får Shiv lägga lite fokus på prestanda, det är inte MITT fel att V4 autotune inte är konkurrenskraftig :-) Jag växlade för sent i början och tappade kraft på det men det hade ändå inte räckt med rätt vx-varv för att greja Sevak och Bomis och mot dig krävs upgraded turbos.

Jätteskoj var det i alla fall :-)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Körde sevak mot bomis då? Och hur gick d?
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Inväntar med fasa de andras inlägg när de har tagit en lördagsgrogg :-)
Det va sjukt kul idag. Trevligt och träffa alla med. Vi får göra om detta snart.
Men tycker vi borde filmat mer. Satt iofs en kille i mitten och filmade många race.

Jag körde mot Bomis 3 ggr. Första gången hade jag honom till 220 när vi växlade till 5an kom han om mig lite men de va sjukt jämt han tog mig max 2 meter om ens det. Andra gången vi körde regnade det och jag fick inget grepp på 2ans växel där hade Bomis fördel (LSD) så han vann med ca 2 billängder. Tredje racet va de torrt och då vann jag med ca 2 billängder.

Min bil går sjukt bra och är riktigt stark över hela registret. Ända jag stör mig på är att jag får bog när jag växlar för snabbt. Men Terry håller på och löser det.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Marcus:

inte allt för lång tid efter det att du åkt blev det kanonväder............tror det syns bl.a på Mickes film..

Tack för en trevlig dag, trots vädret på förmiddagen.

/Janne
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Nyss hemkommen från Björkvik. Mycket trevligt och roligt. Körde helt orginal men vann i alla fall några race mot några turbogolfar. Nu är det dax att bestämma sig om vilket trim jag ska ha. Tack alla jag pratat med om trimningen. Mycket info fick jag. Vill även tacka enrita för en häftig åktur....
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sjukt kul dag trots vädret! Jag håller på att ladda upp mina filmer--> www.garaget.org/Carlee82

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Vem var det som körde den gråa chippade e90? Satan va den gick bra!

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Samma här ! Tack för en trevlig dag synd på vädret bara
Enricos bil går riktigt riktigt bra , men kommer med all säkerhet att
gå betydligt bättre om han får tuningen att fungera som den bör

Sen har man ju blivit morfar för några timmar sen ,ännu roligare
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
grattis Kraxx!!!! trevligt att se dig och tack för hjälpen med charge pipe som gick av och din god kaffe!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Här är något lust. FÖRE autotune låg jag stadigt på ca 400 rwh och en bra bit över det med meth. Så här ser min bästa körning ut med autotune idag. Knappt 350 rwhp och en våldsam boostoscillering på 4an och 5an.

Så, det finns GOTT hopp om bättring:-) Nästa gång ska jag fan se till att veta hur det jag kör med presterar.

Länk
trevligt event och roligt att träffa folket bakom signaturerna

grymt ljud var det i Bornis och Enritas bilar

tack för åkturen Kraxx!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.