|
Sida 33 av 712
|
|
|---|---|
|
Allt går att gå runt oavsett vad bmw än hittar på. Efter att läst vad Vishnu (Procede)sagt om uppdateringen på E90post så e det inget jag oroar mig över alls.. My guess is that they will implement some sort of reduced closed loop authority ranges for fueling. Perhaps limits on injector duty cycle. Or maybe even impedance measuring on critical circuits. All of which we have the ability to work around due to the nature of our system. My "insiders" say that we wont see this new ECU update for a few months which gives us something to look forward to. Personally, i'm looking forward to it. Some tuning systems will be able to keep up. Others won't. Cheers, Shiv |
|
|
Okej nu e jag helt rudis men även om det e uppgradering av mjukvaran så e det väl först när man åker till BMW o lämnar i bilen de kan göra det?? Eller har jag missuppfattat? Jag har aldrig och kommer aldrig att lämna min bil till BMW såvida det e garantifel. Finns lika bra, om inte bättre, verkstadshjälp att få på annat håll som dessutom e jävligt mycket billigare än BMW. |
|
|
BMW är nog också ledsna för att de tappar en del M3 försäljning. En 335 med trim för några tusen är snabbare rakt fram och mer användbar... samt 200 laxar billigare. Jag hade köpt M3 om det varit omöjligt att trimma 335 men nu ser jag absolut ingen anledning. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Kan nån listig förklara vad man kan ha för glädje av följande: Länk |
|
|
Bubbla: Vart inne och rotat i de där menyerna men som du antyder var det inte så skoj som jag hoppats. Okej du kan få fram en digital hastighets eller varvräknare men då måste du göra alla de där förberedelserna innan.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tack för svaret Hillstreet, undrar om man kan få fram mjukvaruversion, det skulle ju vara intressant om man kunde hålla koll på det med tanke på bmws ev vilja att kontrollera/förhindra modifieringar. Här anges mjukvaran till 69.45.81, men jag har för mig att den ska börja på 28 el 29?? nån som vet? |
|
|
Bubbla: Du kan bara kolla vilken progman du har hos BMW tyvärr :-/ Tror inte vi behöver vara oroliga om bilen är äldre än Mars 08 efter vad jag läst. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Angående BMWs nya dator version som ska försvåra trimning (enligt en insatt kille): " Quote: Originally Posted by Sparkplug View Post So this is a hardware change only affecting cars built after Mar '08 or is it a software change too affecting pre-Mar '08 cars (when they are taken in for service)? For purely selfish reasons, if it is only a go-forward problem only (making post Mar '08 cars untunable and leaving us alone) it's not a bad thing for us current owners - our resale value just went up. -Only a hardware change, not a software change. '07 cars WILL NOT be affected when taken in for service. Also, a majority of the '08 cars up until March will be just fine too. Quote: Originally Posted by 5soko335i View Post no i think they is a New DME program out, i think most peope when they bring there car for service, the techs automatically update peoples DME to the latest version?? that is what i have been reading. i hope someone can respond and or correct me. -That's wrong. It is a hardware change in the DME. The production break is right around 03/08. So even some '08s have the older version of the DME. Cars with the previous DME can still have the current flash, and there can be no software uploaded onto it that will prevent the current flash from working. MSD v80.0 DME är den tidigare versionen av datorn den nya versionen är MSD v81.0 DME. Förändrineng av versionen gjordes troligen någon gång i mars. Man ska kunna se vilken version man har genom att läsa på datorn. /Tobias |
|
|
Kollar lite på sportavgassystem...alltid kul med lite trevligare sound. Har fastnat för detta: Länk Länk Lyssna och njut! =) Vad tyckte ni? Finns även med två utblås om man inte vill ha quad. Men det är f-n omöjligt att beställa eller kolla priser på deras site, fast att de har en webbshop. Kanske jag som är seg... Länk ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Tjenare Danne, Trevligt ljud! Du såg att det var second cat delete va? Mvh /Tobias |
|
| med tanke på att det stod det i båda filmerna så får man ju anta det.. ;) | |
| Det går att anta det mesta... | |
|
Tjena! Jo jag såg det. Men tror du det gör mycket på ljudet med eller utan andra katalysatorn? Är ingen bra mekaniker men det är dessa rackarna väl Länk Nr 1 & Nr 2 ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Jag har varit med om ett konstigt fenomen: Vid full acceleration vill lådan ibland inte växla upp, det verkar som motorn "trycker kvar" den lägre växeln på nåt sätt. Är kraften/vridet är för stort?? Det har hänt ett antal ggr på 2:an. När jag släpper gasen så går 3:an i efter ca en halv sekund. Nån annan som varit med om nåt liknande? Utan trim och med SSTT hände aldrig detta. Jag lånade en S4:a igår, den bilen har alltid imponerat på mig, nu kändes det som den var strypt, jag trodde det var en 3.0, men det var en S4, eller kanske hade Audi bytt emblem? =) |
|
|
Danne: hur katalysatorerna påverkar ljudet vet jag inte, någon annan kanske har koll? Det måste stämma att Nr 1 & Nr 2 är bakre katalysatorerna, de främre sitter i grenrören. Mvh /Tobias |
|
|
Bubbla: Det låter lite lurigt men jag känner igen fenomenet från min orginalbil. Tror mjukvaran som anpassas efter körstil har fått fnatt kanske...? Jag provade att nollställa lådan enligt denna länk: Länk Jag tyckte det fungerade för mig då min bil ett tag tvekade på uppväxling till trean vid lugn körning. Mvh /Tobias |
|
|
Tjena grabbar... Jag har följt denna tråd från och till sen den började. Jag är grymt sugen på att "chippa" bilen men jag vet då inte vad för system jag skall beställa. Vad kör ni med?? Angående Bastuck systemet ovan... Jag hade ett system från dem på min förra e46 M3 och jag gillade verkligen det ljudet. Systemet ovan låter ju snarlikt, men rätta mig om jag har fel, de har alltså slopat de sista kattarna?? Är det ett bolt-on system eller måste jag kapa i orginalsystemet? Mvh Marcus Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM: Jag kan hjälpa dig montera trimmet sen om jag får åka med i ditt jas plan ;-) Vad vill du ha ut av ditt trim? Galen prestanda, bara lite extra krut, gillar du att göra inställningar själv? Finns ett gäng olika lösningar så det bästa är nog att ta något som passar dig. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Klart du kan åka med... Frågan är bara vart på ryggraden vi skall sätta fästena för vapenbalken ;-) Jag är inte ute efter att tokmodda bilen... Jag kommer förmodligen inte orka pilla med massa inställningar. Jag vill helt enkelt bara ha en väl fungerande effektökning. Slippa att bilen hoppar in i "limp home" mode etc... Måste man hålla på med inställningar med V2??? Den ger väl mest bang-for-bucks... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM: Nya V3 är ju enklast att installera och mest avancerad av alla trimmen men den är inte särskilt billig. Tror jag såg ett pris på runt 1400$. JB är väl den lösning som ger mest bang for your buck men det är också lösningen som sliter mest på din bil. Active Autowerkes Active Processor ser ju annars ganska trevlig ut, bra prestanda för 800$ Finns det inga JAS med plats för två? Vad tar ni upp kungen i för plan liksom?! :-) Han måse ju vara jätteledsen! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.