AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.848.823

Ökad effekt på min 335i

Sida 327 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag var lite orolig för att bilen skulle ha blivit för mjuk med Hankook V12 jämfört med RFT. Tydligen så räddar M-sport chassit och den nu lite aggressivare däcksprofilen mig för i år så fungerade chassit klockrent på Ringen. Förra året kändes den lite knepig under hård kurvtagning och efter gupp. Dessa fenomen var helt borta nu samtidigt som greppet var mycket bättre också. När dämparna har gjort sitt byts de till renoverbara Bilstein istället, det är bilen helt klart värd.
Jag var också på Ringen nu i helgen (svart 335 sedan). Det var hur trevligt som helst med bra väder och mycket roliga bilar och Mickes bil gick grymt bra, märktes på raksträckorna. I kurvorna var vi dock lite jämnare.

Hankook V12 hade utmärkt grepp under hela körningen (8 varv, ca 20 mil totalt). Dock tappade jag bromskraft efter första varvet (överbelastning pga min orutin) som tyvärr höll i sig alla efterföljande varv. Hade ändå bytt till stålomspunna, cool carbon belägg m.m.

Kommer definitivt att åka till Ringen nästa år igen. Har filmat lite som ska analyseras :)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
En finsmakare med känsla för helhet OCH detaljer. Länk
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
OMG! Prio 1: Widebodykit och m3 speglar Prio 2: Hel bakruta ;)

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nu har jag tack vare BigTom tagit steget in i trimmträsket, Vishnu v3 rev2 och BMS DCI installerades igår :) Satan va bilen går fint och låter så gryyymt, åker runt och dumpar hela tiden hehe. Körde några 0-60mile repor i dag, resultatet blev följande:
4.78s - 4.84s - 4.90s - 4.86s - 4.85s
Går såkert att putsa lite till men startade på samma sätt som förut så att det skulle va lätt att jämnföra. Orginal gjorde bilen samma sprint på:
5.35s - 5.36s - 5.16s - 5.18s - 5.16s
I morgon ska jag försöka köra några 402m repor, idag va det för mycke trafik. Återkommer med resultatet.

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Luckan till tankpåfyllningen passade visst inte så bra. Det borde gå att lösa om man sätter gångjärnet baktill och snedkapar luckan i framkant :-)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
*off topic*

hmmm skumt billig....Länk

eller??
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Några frågor till er som filmade på Ringen,..
Jag trodde att man hade filmförbud? Hade ni kamrorna fastmonterad på rutan eller med stativ?

Min polare filmade två uppvärmningsvarv. Men personalen sa till oss att inte filma?

Kanske berode på att det fanns prototyp bilar på banan då vi körde?

Heartware: min kompis satt bredvid och filmade 3 varv när han åkte med mig, tror även han filmade med Mickes kamera när han åkte med Micke. Var ingen som sade något när vi körde fram till påfarten, trots att de måste ha sett kameran
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bakre turbo installerat och klart , jag får bilen på torsdag :-)
Länk
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bomis , hade kontakt med den firman tappade helt förtroendet för dom, de har inte hemma några bilar utan importerar eftersom.
De lyckades inte ens komma med ett pris till mig, svarade inte ens i telefon, " minkusin jobbar på bmw i tyskland får allt först bla bla typ.

Men ring och säg at du vill ha den, och se vad du får för reaktion..
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea> *LOL* det var absolut bara ren nyfikenhet....hade redan på känn att det var skojare....man får inte en sån bil för det priset om den inte är skruvad....
Vlka ska köra på m5board ellet om det är gtboard den 5e juni?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag visste inte ens att det fanns en 5 juni.....
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Så vilka bilar får vara med denna gången då ??????????????????????????
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
5e Juni?? Where do I sign up?
Det är tydligen hemligt. Man ska få någon inbjudan har jag hört.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Kollade igenom loggar från Ringen och ser att bästa varvtid var strax över 10 minuter ;-( Det är i o f s inte helt långsamt och klart godkänt för nybörjare. Tappar man t.ex. 2 sekunder per kurva vilket är fullt möjligt genom att man inte har fasta bromspunkter och sällan eller aldrig korrekta spårval ger det 2.5 minuter extra tid per varv... I praktiken kan man inte förbättra så mycket utan att vara en ren naturbegåvningen och ha en bättre bil men lite ska det gå att putsa bort nästa gång. Roadracing är ett FINLIR och handlar inte om vågade satsningar och buskörning. Förmågan måste byggas upp stegvis under lång tid. Vi kanske hade kunnat komma ner under 10 minuter om det inte hade varit så mycket trafik och avflaggningar på banan men säkert är det inte och det är det man körde som räknas och inte en massa OM.
svårt att sätta tider när det är så mycket bilar som det var samt avåkningar och avflaggningar många av varven.

Det var en galet snabb svart 335 coupe som blåste förbi mig på banan.

Ska köra Gotland ring i sommar, blir till att uppgradera bromsar. Sänkningssats och däck är jag nöjd med, och kraften räcker mer än väl på den banan.

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Såg sedan att man mäter tider mellan Bridge to Gantry och då ser det lite bättre ut. Vi kom i alla fall strax under 10 minuter då på något varv vilket är hyfsat med tanke på de förhållanden som rådde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.