AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.335

Ökad effekt på min 335i

Sida 324 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jesterton: du behöver Downpipes för att köra map 7 med bra resultat. Köp IC (Forge från UK för att slippa tullen) eller AR design combo med AMS intercooler och downpipes från USA. Du kan be dem att sänka värde för att betala mindre i tullen (typ 150 USD men om dem förlorar paketet då får du bara det tillbacka.... väldigt osannolik dock)
Med bara IC skulle jag bara köra map 5 max.
Ok.. så vad jag då förstår så räcker det med att köra AR Design Catless downpipes (tex, eller om det finns andra dp´s) och sedan orginal resten, vore ju kanon isåfall. :).

Mvh
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Semaga: det beror på Boost levels. Om du vill köra GIAC Stage 2plus måste du ha helt Catless eller 1 High flow performance Cats.
Enrico: Ja det är ju Giac Steg 2 jag vill köra och jag har precis fått detta förklarat för mig. :)

Stertman Motorsport gjorde underverk med min röda GTi och
jag betvivlar inte att dom kan få min BMW att gå bra.

Mvh
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
semaga>> NICE, jag är tok nöjd med Giac...bilen går som en klockar och levererar exakt samma effekt och värden hela tiden....det du behöver för stg2+ är helt ett helt catless system dvs både dp's & avgas, fmic, dci alt cai.....
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Då har man fått fronten stulen ur garaget! Och Björkvik är om en vecka :( Om man skruvar bort innerskärmarna, tror ni man vågar köra 200km/h+ utan att man får huven ansiktet? Fan vilken taskig timing!!!!

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: WTF !!!!! hela fronten?? sjukt...
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Fan vad tråkigt... :((
Det vette fan om det är att rekommendera att köra 200+ utan front...
Tror inte jag hade vågat det.

// Thomas
Beklagar Calle. Min far låna min bil igår och kom tillbaka med en kantstött fälg. Blir att beställa en ny. Men sånt händer.

Idag monterades BMS SLD funkar kanon. Testade lite kom upp i ca 280 km/h på 5ans växel.
Je
28
Jesterton
335xi Touring -10
enrita: Ok jo jag kunde tänka mig att DP var den missande länken mot map 7.

En fråga om temperatur sedan JB3:n installerades ligger tempen konstant på ca 110 grader vid blandad körning (nåja lite gas ibland förstås :) Är detta normalt? Har för mig att den låg på ca 90-100 grader innan. Ni som kör med eftermarknads-IC... hur ser er temp ut?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Fronten låg lös i garaget i väntan på aerolip och omlack, så va det några snorungar som skulle ner i garaget och knycka en HD (värd över 300lök(!?) som med största sannolikhet snodde fronten. Men dom blev påkomna när dom satt och donade på HD´n och åkte fast, men då var min front redan borta :( Måste försöka hitta en ny front asap, om nån vet en m-sport eller orginal front till salu får ni gärna höra av er!

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
ÄNTLIGEN framme i Tyskland. Landet med BRA vägar och ofta tillåtna för fri fart. Förra året körde jag med JB+ här. Skillnaden nu med steg 3 och Procede är ENORM. I farter runt 200 pluttrar bilen nästan på tomgång på 6an men drar ändå helt godkänt vid pådrag. Växlar man då ner till 4an och ger järnet och vidare till 5an drar den riktigt bra till 280 på mätaren. 6an känns inte heller slö på något sätt när den läggs i utan bilen fortsätter att öka farten. Jag TROR att det inte ska vara några större problem att klara 300 km/h med GPS-registrering men det återstår att visa om det fungerar i morgon när jag fortsätter till Ringen. Övernattar nu i Lubeck efter ca 90 mils tråkig körning genom Sverige och Danmark. Det blev förstås en del aktiv körning även på resan hit men det finns inga möjligheter att ligga på de hastigheter som kan göras här utan att riskera körkort och ta onödiga risker.

I morgon ska jag stämma av med Meile från GBG som också åker till Ringen och komma överens om när och vart vi ska träffas i morgon.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sist jag var nere på autobahn så hade jag en Peugeot 207 Diesel hyrbil... Snacka om att man saknade 335:an då! :(

Ha det så kul där nere Micke!

// Thomas
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Har det så kul Micke, och kör försiktigt hahahaaha :).. Fan vad segt Carlee, men kolla ebay uk finns säkert ngt där.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Carlee här har en annars..

Länk

Länk
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Tack för tipsen Ajvar men om jag ska hinna få hit en front på en vecka så det är affär öga mot öga som gäller.

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
R1000> Det låter mycke trevligt, ser fram emot filmerna! Men är det tillåtet att filma från bilen på ringen? Hade för mig att dom införde kameraförbud för "vanliga" människor för några år sedan?

ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Är det nån gasglad steg3 trimmad 335:a i stockholmsområdet som kan tänka sig köra några pulls nån kväll? Måsta illa kvickt veta vad som måste göras till björkvik om jag ska ha nån chans :)
Philip: Skulle du inte köpte m3? Du tar en steg 3 trimmad 335i tror jag. Med mot en med meth blir de nog svårt.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Philip> bara hojta till om du vill ha stryk ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.