|
Sida 323 av 712
|
|
|---|---|
|
Hehe tack Thomas för att du raderar dom förnedande filmerna :-) Nu är vi med i matchen igen har nyss varit ute och testat lite re-mappning boostar nu som det skall vara 18-19 psi .Laddade på lite för mycket ett tag ,så JB3 gick in i safemode alltså ingen limp utan inget ladd alls . Tack för tipset thomas om hur torque och hp fungerer ihop :-) Måste ändå säga att Thomas bil går riktigt riktigt bra |
|
|
Enrico... Ok, men då får du koppla bort ett av aggregaten! ;) // Thomas |
|
|
Ok, härligt Håkan, då får vi göra om samma sak igen...! ;) // Thomas |
|
|
Fick hem en liten godispåse från Coolingmist med bl,a. den nya rostfria solenoiden. Saker som kommer att behövas för NO2 upgrade. Det blir svårt att få till detta till Björkvik genom att jag kommer att vara borta hela tiden fram till dess :-( Inte blev det lättare heller av att jag fick fel nozzlar från CM...Bl.a. en monsternozzle #14. Länk |
|
| Micke: synd att du kommer kanske inte att fixa lustgas till björkvik, skulle gärna se hur en 335i går med den . Vi kommer säkert att ha massor med tillfälle iallafall senare :-) | |
| Fasen vad ni öser på, inte länge sen meth var extremt, nu kommer uppgraderade turbos och lustgas, jisses... | |
|
Halloj! Hyfsat lång tråd detta om 335:or och trimma duktigt verkar ni göra också.. får man ge sig in i matchen? ;) Vilket avgas anser Ni att man bör satsa på till en 335i, sedan? Kör så det ryker! |
|
|
semaga>> jag rekommenderar vanguard starkt, sjukt snyggt och välljudande system :P Länk Länk |
|
| till det ska du ha AR Design Catless downpipes ... Helix intercooler till det och GIAC som grädde på moset så är du hyffsat komplett. | |
|
Semaga ---> Vad hände med dieseln då?? :) // Thomas |
|
|
Dieseln blev såld och en bensinare inköpt istället.. saknade att få varva och 335i:n har ju bevisat sig vara en väldigt potent bil. :) Boomis! Vanguarden, är det bra passform direkt på det systemet? Mvh |
|
|
Semaga, om det är mer effekt du är ute efter börjar du liksom i fel ända av bilen. Det ger ingen märkbar effektökning med avgassystem ,det bara låter så |
|
|
Hej Pea! Självklart så blir det Intercooler och programvara också. Jag har ICn liggande redan, sen tänkte jag sätta ett avgas på bilen och en programvara. Ställbart chassie är inhandlat och en performance ratt. ;).. det måste ju gå fortare med en performance ratt. :) :) |
|
| jag kan intyga att performance ratten kapat fett med tid på 0 - 200kph! | |
| semaga>> passa perfekt, det enda jag ville justera var ändrören, så dom kapades och svetsades om.... | |
| Vilka ställbara coilovers funkar bäst, har inte lagt så mycket möda på att undersöka detta men skall byta på min nya bil. | |
|
Semaga> Precis som Pea säger så kostar ett catback SÅ mycke mer än det smakar. Köpte själv ett Supersprint system förra året med nypris då på över 25.000kr, det gav exakt 0hk enligt min G-Tech :( Så vill du bara att bilen ska låta lite mer satsa istället på "golf tee mod" och svetsa på större slutrör på orginal avgassystemet eller lämna in den till Feritta eller Uppsala avgasteknik och släng på lite roligare slutljuddämpare. |
|
|
sorry för VÄLDIGT offtopic , men är det någon som vet hur jag ska göra för att få pengar tillbaka från paypal på saker jag beställt men inte fått ? skicka gärna ett pm , uppkattas väldigt mycket. |
|
|
Se problem med ditt inköp på Länk När det har blivit ett ärende hos Paypal brukar det gå väldigt fort att få tillbaka pengarna om man har handlat av en seriös firma som inte har levererat och det har dröjt oskäligt länge. Är det en ren bedragare så är man som alltid, blåst... När du har registerat ditt klagomål på Paypal och det är ett ärende kan du upplysa säljaren om att han är föremål för en tvist som hanteras av Paypal. Då blir det fart på återbetalningen. |
|
|
Efter att kört ett dygn efter installation JB3 2.0 vill jag säga att jag är positivt överraskad. Visst förstod jag att det skulle bli en extra knuff i ryggslutet med de plushästarna... men vilket klipp det blev i biljäkeln! Inte bara prestandamässigt utan även karaktär och nerv hoppade upp ett extra pinnhål, men ändå stabil ända upp i toppregister. Synd bara att man måste koppla ur DSC för att inte tappa juice när man stämplar på ordentligt, trots fyrhjulsdrift(!). En fråga dock: Jag kör med JB3 2.0 +BMS drop in filter samt V-power på MAP 5. Bilen går som sagt som en klocka, men det är tydligt att kylningen är undermålig (redan från stock om ni frågar mig) så jag letar efter en vettig intercooler. Är det någon som har några uppslag? Är det någon som kör/kört JB3 före och efter IC som vill delge intryck, samt vilken MAP som blir lämplig eller om man ska ligga kvar på 5:ans map. //Jesterton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.