|
Sida 322 av 712
|
|
|---|---|
| Skriver med iPhone därför de ser ut som de gör. | |
| sevak>> jepp okattat....i princip raka rör hela vägen :) | |
| forge funkar bra.....håller för mer boost förhoppningsvis..... | |
|
Då blev det till slut en JB3.0 till bilen. Har kört ett par dagar med den och det är som en helt annan bil nu, det var inte så att den var slö innan, men nu ! Köpte även DCI samtidigt, men skall montera dessa till helgen, kommer de att märkas ? Tusen tack för hjälpen här ! Hade jag inte fått den så vet jag inte om det blivit JB3 2.0 ! |
|
|
Pea har du sålt din bil? Om inte, kör du med 2-23? Vad har du upshift softening på? Om du jämför med 5-10? Nån annan med DKG här? |
|
| Kalle71: vilken map kör du på ? | |
|
Rena slakten Big Tom och bilen låter som likadant som min så nu är det osäkrare än någonsin :-) För tillfället kör jag med en autotune-mapp som knappt duger till och från jobbet. Men den förra mappen som tryckte på märkbart bättre finns förstås kvar och åker i så fort det hinns med. Massor med saker att fixa innan avresa ringen på torsdag, akuta trädgårdsjobb, byta olja i bilen, hämta meth i E-tuna mm mm. Hur mycket boost körde du Kraxx och vet du orsaken till varför bilen var så långsam jämfört med BT's? |
|
| Benhard: bara map 3, mer än nog än ! | |
|
R1000, du kör alltså 5-10? Vad menar du med förra mappen? 4-30? Hälsningar Bubbla |
|
|
Ny olje koppling på upggraderade turbo: Länk :-) |
|
|
R1000:Jag hade bara 13-14 psi hittade även en läcka mellan IC och tryckröret .eller rättare sagt taskigt åtdraget.Bilen limpade hela tiden Men nu är allt åtdraget samt ommappat nu går den bra igen Håkan |
|
|
Där ser man... Bra att du hittade orsaken! // Thomas |
|
|
5-10 nu och förut 4-30 som jag upplevde gå bättre. Den hade jag i o f s finslipat tills jag hade funnit en inställning. 13-14 PSI förklarar utgången Kraxx, bra att du hittade orsaken. |
|
| kraxx & big tom>> då vill vi ha ett re-race....känns som att filmerna big tom la upp blir väldigt missvisande....eller snarare ogiltiga ;) | |
|
Tips till er som använder laptop i bilen för loggning. Det brukar inte ta så jättelång tid innan originalbatteriet börjar bli dåligt och de är ofta rätt så dyra att nyanskaffa. En lösning är att köra med en liten växelriktare 12VDC till 220 VAC. Jag köpte den här som fungerar utmärkt och inte tar mycket plats. Länk |
|
|
Yep, ett re-race måste till...! :) ...och kanske kan du dyka upp då också Bomis? Jag kan stänga av metanolen och aktivera mapp 7. :) // Thomas |
|
|
BTW: Jag raderar de nuvarande filmerna omgående! :) // Thomas |
|
|
Jag fick ge 530 kr för 20 L metanol idag hos Länk Inte mycket att klaga på :-) Genom att man blandar ut det t.ex. 70/30 blir kostnaden väldigt låg. |
|
| Du kan köra mot min giac stage 2 plus utan meth snart Thomas :-) | |
|
Det är ju fan samma literpris som Biltemas T-röd! Jag måste ju prova om det ger några fler hk... :) // Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.