|
Sida 321 av 712
|
|
|---|---|
|
Thomas : Finns en jätteduktig alu svetsare i Eskilstuna Håkan |
|
|
Ok, tack för tipsen grabbar! Jag ska kolla om något av dessa företag är villiga att göra ett försök att täta IC:n. ---> Håkan; jag slår dig en signal imorgon, så kan vi snacka lite mer om IC-problemet och kommande autobahn-körningar. Kanske är R1000, Carlee och Bomis också sugna på att lufta sina räsers? // Thomas |
|
|
Ok Thomas Vi hör i morrn. Håkan |
|
|
Vore trevligt med en autobahn träff, min bil kan ju användas som rundningsmärke isf ;) |
|
| Carlee82: Är du otrimmad?? | |
|
Nej nej, har Supersprint catback och K&N panelfilter något som gav i runda slängar 0 hk enligt min G-Tech ;) Men nästa helg åker det i Vishnu v3 rev1 och BMS DCI. |
|
| Kraxx: Hade du forgedumpar till salu? Lr har jag bara fått för mig det... | |
| Idag fick jag hem min BT kabel. Fan va grym men inte lärt mig alla funktioner än. Bytte även tändstift idag. Va inget fel på mina gamla. | |
|
Nu har jag och Kraxx kört... :) Det var riktigt kul, och min bil kändes riktigt stark! Jag tror jag har hittat den optimala inställningen på både trimmet och metanolen nu. Bilen fungerade riktigt bra och helt utan limpar. Här har ni två av rejsen: Rejs nr 1: Länk Rejs nr 2: Länk // Thomas |
|
|
Även jag kan intyga att Thomas kärra går som den ska. Vilket jäkla ös! Trodde aldrig att det skulle röra på sig så pass i dom farterna. Tack för åkturen! mvh Kameramannen |
|
| Thomas: din bil är nog sjukt snabb. Körde ni båda på mapp 9? | |
|
Kan ju knappast vara nån större läcka du har på IC om bilen går så där, om inte kraxx har trimmat ner. Tog du några tider 100-200 ? |
|
|
Ja, den där läckan kanske inte är nått att bry sig om...? Jag kör på mapp 1 (custom mappen) med ganska snälla inställningar. Håkan körde på betydligt hårdare inställningar, som förmodligen var lite för tuffa. Jag har inga RL-tider med min senaste mapp, men jag känner tydligt hur otroligt mycket starkare den har blivit på 5:an nu med metanolen (Biltemas T-röd för att vara exakt), och det var precis vad jag ville uppnå med spritinstallationen. Förut så dog i princip bilen när man slängde i 5:an, men nu matar den på något otroligt hårt! :) // Thomas |
|
| big tom>> har du progressiv inställning på ditt methkit? hur har du ställt det? | |
|
Nej, jag har ingen progressiv styrning av metanolen, jag kör med ett vanligt standardkitt som går till vid 10 psi. Just nu sprejar jag med en liten M5-nozzle, men funderar på att gå upp till en M7 istället för ännu bättre kylning/timing. // Thomas |
|
|
fy fan i helvete va din bil går Tom. jag som tycker min går bra nu med lite ic o dp ... jisses va era måste gå. men Kraxx måste gjort någon tabbe , såååå jäkla möe ska du väl inte dra ifrån eller ? |
|
|
Tabben var nog lite för aggressiva inställningar, men det är bara att justera och köra igen! :) Nu ser jag fram emot att få prova mot en Giac och Vishnu-bil... :) Så jävla tråkigt att jag inte är hemma när Björkvik-eventet är... :( // Thomas |
|
| big tom>> giac har inte släppt sin methflash än med betydligt agressivare tändning m.m. än stage 2+ som jag kör idag......eftersom bilen är mappad för 98-99 oktan så gör inte methanolen någon direkt skillnad i styrka utan snarare bara bättre kylning...så det hade oavsett inte blivit ett jämnt race på eventet.....men inom kort så kommer den förhoppningsvis :) och det ska bli väldigt spännande...jag menar bilen går bra som fan redan idag... :P | |
|
Bomis: du menar meth mappen med högre boost över hela registret och mindre Boost decay vid redline ;-) skulle vara intressant om ni kör mot varandra med Thomas på Map 7 och 99 oktan. |
|
|
Ska bli kul att köra mot dig bomis. Men du kör helt okattat va? Hjälper forge dumpar mycket? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.