|
Sida 320 av 712
|
|
|---|---|
| då förstår jag varför... | |
| Pea: Du körde alltså utan meth mot ajvar? Hur mycket boostar du sustaind samt vid redline? | |
|
Angående missfires med Jb3. Known bugs: 1) When using WOT X-axis view fuel pressure and map don't chart properly. 2) When using cruise control acceleration, if you double click to accelerate more than 1mph at a time you may recreate a misfire. Apparently this bug has been around since 1.4 but has only been reported by 3-4 users. We'll look in to it soon. Tror jag drabbats av 2an men ska byta tändstift på måndag ändå för att va på säkra sidan. |
|
|
Jasså, kör Heartware fortfarande med ESS? Jag trodde han skulle byta till Vishnu... // Thomas |
|
|
enrico: vattenkylare betyder nog en hel del MEN du måste också evakuera värmen under huven, lämpligen genom lite snygga hål huven, finns bl.a som standard på M3-huven, finns väl också några eftermarknadshuvar också ! /Janne |
|
| En ventilerad CF-huv vore inte fel. Snyggt, lätt och funktionellt...Frågan är nog bara vem som blir först här med en sådan :-) | |
|
Qdtjant: m3 har en hål för insugsluften öppet, den andra är stängt, alltså där bara för the looks. Vissts evakuering av luften och en kolfiber Huv skulle sitta fint ;-) |
|
| Enrico: är din bil klar? | |
|
Sevak: nej min bil är inte klart än. Håller på med turbos vatten/olje ledningar nu. Dem måste göras på nytt och anpassa. Hoppas bilen är körbart nästa helg. |
|
|
Enrico's bil blir nog aldrig 'klar'...........han kommer hela tiden på nya grejor att förbättra...ta bara det här med AR's kylare.... det är kul med utveckling och de som satsar. Bra Enrico ! Ska bli kul och se din bil ! /Janne |
|
|
Nu har jag fått svar på varför jag inte kan ladda mer än 17 psi utan att få den j-la 30FF-koden... Kolla på bilderna på min förbannade RaceCooling-IC så förstår ni vad jag menar: Länk Länk // Thomas |
|
| Ja jäklar , vilken skit IC :-( | |
|
Båda kamerorna på plats nu Länk Den bakre kameran har Remote Control så att jag inte behöver ränna fram och tillbaka för att manövrera den :-) |
|
| RaceCooling suger...Min är dock hel och fungerar mycket bra. Än så länge. Jag monterade Sevaks FMIC för ett tah sedan och blev grymt imponerad av utförandet och passningen. | |
| R1000: fästena ser bra ut, trevligt att kunna dokumentera körningen på detta sätt. blir intressant att jämföra våra tider, en trimmad mot otrimmad, men jag tror min väghållning är något vassare :) | |
| Du har alldeles säkert bättre väghållning och kanske också har träning på att köra bil på bana eller kurviga vägar till skillnad från mig. DÅ hjälper inte mitt trim :-( Men det gör inget, huvudsaken är att vi har skoj och det kommer vi garanterat att få :-) | |
|
Nån som känner någon duktig aluminiumsvetsare i Mälardalen? // Thomas |
|
|
Anton Johanssons Rostfria i Uppsala har svetsat en alubalk till mitt kök. Blev otroligt snyggt och killarna jag snackade med där va dessutom väldigt bilintresserade så dom kan säkert fixa din IC Thomas. Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB Bolandsgatan 10, 753 23 Uppsala 018-68 28 40 |
|
|
R1000 kan du köra lite procedeloggar under dina varv, jag är mest nyfiken på om du ser samma sak som jag sett , att ecu drar tillbaka boost vid för hög oljetemp. Enligt en kunnig källa skall det finnas en säkerhetsfunktion som gör detta, något som amerikanarna knappast märker då de mest kör korta race |
|
| ECU börjar dra ner power när vattentemp når runt 117/118 C och olje temp 148 C om jag läser rätt här på PDF engine management: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.