|
Sida 318 av 712
|
|
|---|---|
|
Bomis. jag är väldigt nyfiken på hur din bil låter med dom där rören! Du kan inte lägga upp en video någonstans=)? |
|
| Pavel: Dom ska köra på Björkvik. | |
|
ok .då var det pråkrivet och klart leverans om nån vecka en m3 2008 med 0 mil på mätaren, det blir och kompressormata den, så 600 hp känns som lagom. En vit 335 hamnar på blocket om några veckor om ingen vill köpa den trimmad och klar. Annars blir det lite steg 3 delar till salu |
|
|
Bara att gratulera pea! Blev det en sedan eller en coupé? ps. Hur gör du med ratten... tänker du behålla den? |
|
|
Jasså, Pea...! Vilket monster du kommer få! :-) // Thomas |
|
|
Pea, Blir det manuell? |
|
| Grattis pea!!! | |
|
Det blev en silvermetallic coupe manuell som har stått på lager i drygt 2 år, med alla garantier etc, vad jag nu skall ha för nytta av den. Om ratten passar på m3 behåller jag nog den , men har inte kollat annars så säljer jag den, får se Men det blir att få dit bättre bromsar, ställbara dämpare, avgas mm. Så tips är välkomna. |
|
| vad är det för saker du kommer ha till salu ? :) | |
| Pea>> är orginalbromsarna för svaga för en kompressormatad m3:a? | |
|
Grattis Pea! Hade jag haft möjligheten så hade jag tagit över din bil rakt av, den är otroligt fin! Jag köper gärna din intercooler mm. om du skall sälja den, hör av dig isf! /jocke |
|
|
Bomis , den kommer ju att toppa 300 ganska snabbt och jag tänkte bygga den så att jag även ska kunna köra bana, därför bättre bromsar, vill inte att de skall matats efter några varv. håller på och söker efter ny hjulupphängning somär ställbar både i hårdhet och höjd. Om inte bilen säljs trimmad , är det V4 , helix ic, ar dp , vishnu insug och bit tom skärm som jag säljer, tänkte us dollar priset för grejerna alltså ex moms o tull. Vill nån ha bilen som den är så jag slipper plocka av blir det billigare. |
|
|
Grabbar vad tror ni om "Code 3" intercooler? Har blivit erbjuden en sådan för 630 dollars. Enligt mina efterforskningar så är den samma som Dinan och Searco, nått att ha? |
|
|
Pea du får gärna PM mig pris på din IC. |
|
|
pea tog precis trim-tråden till en helt ny nivå :) |
|
|
Grattis Pea, det blir en trevlig bil med kompressor. Fick hem Racelogic enheten idag som har varit på uppgradering med interface för en ingångsmodul som också har kommit. Med dessa grejor går det att logga en massa saker som t.ex. RPM, A/F-värde, metanolflöde, TPS och IAT mm under lång tid och få med allt detta under t.ex. alla varv på en bana. Länk Mindation tog kostnaden för uppgradering genom att enheten var så pass ny, bra av dem och allt har gått på nolltid. |
|
|
Pavel, får väl starta en trimma din m3 tråd, när jag nu snart inte platsar längre. Men 335orna är de klart roligaste bilarna jag nånsin haft, så risken är väl att man är tillbaka i 335 trimträsket när man minst anar det, med det skall bli kul och sveriges första kompressormatade m3a, man lever bara en gång...... |
|
|
R1000, kan du mäta om motorn går lean med driftboxen? vad betyder tmp? Behöver lära mig lite mer om, risken för att gå lean är större med kompressor där bränsleinsputningen inte är byggd för att boosta, om jag förstått allt rätt |
|
|
Pea: Grattis ;-) du kommer inte att ha någon problem med kompressor eftersom din bil kommer att flashas med en programvara gjort specifik för det. är det ESS kit du ska ha? TPS är Throttle Position tror jag. |
|
| Enrita , antingen det eller g-power men det kommer att gå snabbt hoppas jag så inkörningen får bli vägen tiill tunerfirman. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.