|
Sida 316 av 712
|
|
|---|---|
| Pavel, ratten ser helt otrolig ut. Hade gärna skaffat en sån om jag inte redan var nöjd med M-läderratten, men hade jag haft en standardratt hade det där varit prio 1 på att installera :) | |
|
finns väl något SSK för 1700 eller något sånt också va ... Pavel du köpte väl hela kittet eller va man ska säga ... |
|
| Enrico: jag boostar 14 psi vid redline nu enligt terry bilen är sjukt snabb. Men har bara kört den 2 dagar med den boosten. Ska sänka till 13. | |
| Grattis Sevak, du är med i Big League nu :-) | |
| Micke: är inte 14 psi för mkt. Vill ju att aggregaten ska hålla. Hur mkt håller du till redline? | |
| Ungefär samma som du men bara vid enstaka tillfällen som vid mötet med Big Tom. NORMALT kör jag mas 15.5-16 PSI max boost och drar aldrig bilen till redline. Jag brukar växla vid ca 6500 rpm när det ska gå undan men i 99 fall av 100 så växlar jag vid 5500-6000 rpm. Bilen går bra då också och drar loss lite på trean på torrt utan att behöva belastas till 100%. | |
|
Sevak: i min åsikt utan meth är det för mycket at boosta 14 psi vid redline. Man kör så mycket boost för att få ut den lilla sista vid redline med hög oktan när man kanske göra race men turbos är redan på grenzen där. För vardags körning håll till 12-13 och höja när du ska göra lite race. Tänk på att så mycket PSI vid redline klassas som en RACE mapp. |
|
|
Sustaind laddar jag 16 psi. Jag brukar med växla vid 6000-6500. Skickat mina loggar till Thomas han ska med titta på de. |
|
|
Ok då ska jag sänka ett alternativ är att växla vid 6000 men bättre o va säker och sänka. Hoppas jag inte märker stor skillnad när jag sänker. Bomis håller 13,5-13,8 till redline. |
|
|
Ok då ska jag sänka ett alternativ är att växla vid 6000 men bättre o va säker och sänka. Hoppas jag inte märker stor skillnad när jag sänker. Bomis håller 13,5-13,8 till redline. |
|
| Sevak>> det är något lägre en så, min rixster var okalibrerad när jag mätte.... | |
| GIAC håller 11 vid redline och 12 vid 6500. Skyllnad är att med GIAC når man detsamma effekt med Timing advance istället för boost. | |
|
Det som är är dåligt med bms tuning gauge är att den visar ca 2 psi för lågt laddtryck vid mycket boost. Enligt terry är de så när man kör med hög boost. |
|
|
JockeX: Den är oerhört mycket bättre å skönare än M-ratten! :) TigerDejan: Yes, köpte det stora kittet för just 335an.. Har testat det för 1700kr och det är inte lika korta lägen och inte lika "köttigt" i känslan.. |
|
|
Enrita> Vart får man tag i en setrab kylare? Hur pass mycke bättre kyler den mot orginal? Skulle man inte kunna behålla orginalkylaren och bara sätta dit en till universialkylare nånstans? På så vis rymmer ju systemet lite mer olja om inte annat, men det kanske är bäst att köra på nått beprövat... Pavel> Ser grymt ut! Alcantara är grymt underskattat, men hade jag fått plocka ihop en helt ny kärra hade jag lätt valt det! MEN var är backspeglarna?? ;) |
|
| Carlee82: herregud... du har rätt.. jag måste dumpa speglarna nu... =/ | |
|
Här framgår lite bättre hur stor skillnaden faktiskt är mellan nya stift och sådana som har gått närmare 4000 mil. Vid en hastig anblick ser man som tidigare nämnt inte så stor skillnad och kan lätt missa att inse betydelsen av att alltid köra med hyfsat nya stift i en steg 3 bil. Jag kommer att byta ca var 1000:e mil framöver. Länk Länk |
|
| Hur mycket psi laddar en helt orginal 335a ? | |
| Nominellt 9 PSI | |
| Carlee82: den enda kit som finns som addera en extra olje kylare är AR Design. Den som jag har. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.