|
Sida 315 av 712
|
|
|---|---|
|
R1000: Låter kul. Håller dina original dumpar? Jag mötte en Porsche 997 4S Targa på vägen igår som jag drog om fort. Ville att han skulle hänga på men verkade som han inte vågade. Jag sakta sedan ner så körde han förbi sakta och gjorde tummen upp med ett leende. |
|
|
Ja de har hållt än så länge. Kul att du visade 997an hur en riktig bil kan gå :-) |
|
| haha precis samma sak hände mig igår , träffade en Porsche 997 Carrera S på vägen o drog mot honom , va riktigt jämnt faktiskt ... han drog inte ifrån iaf :) | |
| R1000: Har du hunnit testa launch control ännu? Verkar som att Shiv släpper autotunen inom en vecka!! No more beta :)... Ska bli intressant att testa den och se hur den fungerar.. | |
|
Jag skulle bli fårvånad om det skiljer mer mellan era bilar än vad det kan skilja mellan 2 otrimmade bilar, med meth fungerar ju jb och vischnu mer eller mindre lika, ev kan autotunen ge procede en fördel om temp förhållanden förändrar sig under körningen. Annars är det nog fin tuning som kommer att avgöra,ska bli kul att se hur det kommer att gå. |
|
|
Launch kontroll är bara för AT ajvar, jag har manuell. Pea, vi får se hur det blir när vi kör under mer kontrollerade förhållanden. Den kan nog skilja en hel del mellan bilarna även om grundnivån är densamma. Beroende på hur boost hålls mellan växlingar och hur effektkurvan ser ut, hur man får till meth-inställningen mm. Därmed inte sagt att Procede är bättre i sådana avseeden än JB3 för det har jag ingen aning om, det kommer helt enkelt att visa sig. |
|
| Ok R1000, fick för mig att du körde aut som mig.. | |
| r1000>> giac stg 2+ håller väldigt mkt boost mellan växlarna ;) | |
|
Under 3 sec 100-150 är helt sjukt bra tid, fan jag som tycker 4sec är snabbt iofs kör jag ingen 335a men ändå.. Grattis |
|
|
En fråga till alla trimgurus: Tänkte försöka få tag i en beggad IC och även kanske oljekylare på e90post. Finns det några märken man bör undvika? Vad väger ett IC kit? Får det plats i en vanlig resväska? ;) |
|
| en IC kan väga säkert mellan 5-11 kg och får plats i resväska. om du hittar en kan du bara söka vad folk säger om det på e90post. Oljekylare finns bara AR om du vill ha 2 (som jag) . Annars kan du sätta in en bättre core (setrab till exempel) istället för original oljekylare. | |
|
Nu är stiften bytta som en av förberedelserna till Nurburg Ring om att par veckor. De gamla stiften har gått ca 3700 mil och bilen har trots det aldrig misstänt ens vid 18+ PSI. Vid en snabb anblick rakt framifrån som det brukar vara på foton av stift ser de gamla helt OK ut. Men om man mäter luftgapet eller tar kort från sidan ser man hur slitna de gamla stiften är. Gnistgapet är ca 50% större än på de nya stiften och det betuder mycket vid höga laddtryck. Det skulle säkert gå att minska ner gapet på de gamla stiften genom att de ser helt OK ut för övrigt. Men nytt är alltid nytt. Länk Länk Länk Länk Sedan blev det lite mer service, eller snarare felsöking. Efter körningen med Big Tom igår fick jag lite väl lågt laddtryck. 0 PSI på fullgas för att vara exakt. Jag trodde att någon slang hade lossant till WGs eller diverter valves eller att någon av dessa hade lyft på hatten. Idag provtyckte jag de olika systemen som arbetar med vakuum, WG, solenider, vakuum behållarna och diverter valves. Allt var 100% tätt, skumt...Kunde något ha blivit igensatt så att vakuum för styrning av WG för boost inte längre fungerade ? Det visade sig vara på det sättet. Ett par plaströr som ligger under ventilkåpan och förmedlar vakuum från pumpen till behållarna hade tätat igen. Det syns inte från ovansidan men när de lossades ser man på undersidan att de har vikt sig och är blockerade. Om inte bilen stog här i all sin prakt kunde man nästan tro att det hade varit en brand i motorrummet :-( Slangar mellan behålalre och plaströr. Jag skar bort de defekta plaströren och satte dit temperaturtåliga silikonslangar istället. Länk Obansidan som syns Länk Underidan Länk |
|
| R1000: wow bra jobbat... det där var inte lätt att hitta! Bra att den löste sig! Detta felsökning kommer att hjälpa i framtiden! | |
|
Har äntligen installerat alla mina performance grejer! nya ratten i hel-alcantara shortshift kit för 335i växelspak och damask handbroms och damask pedaler och fotstöd check it! Länk //P |
|
|
Jag ska beställa tändstift nu i veckan. Hoppas det är dem som gjort att jag fått missfires. Får de väldigt sällan. Jag kan provocera fram det om jag kör på 6ans växel i 100 med farthållare och sedan ökar farten till 140 så misständer den vid 120 typ. Typ hackar till. Pavel: Ser grymt ut. Vad kostar shortshift kit till 335i? |
|
| Pavel: ser jätte fint ut speciellt med dina Alcantara halv klädda sätet. | |
|
Sevak -> kittet kostade ca 3500kr, värt varje krona! enrita -> Thank you! tycker själv att det matchar bra :) |
|
|
Sevak: har beställt 12x 5992 NGK Spark Plug. Part# ILZKBR7A-8G . Detta passar perfekt (kommer från mini cooper S) en grad kallare. Får dem nästa vecka och monteras direkt tillsammans med speciella OKADA Plasma Coils (tändspole) som ska ge 4x Starkare gnista. Allt detta kommer att gå kanon tillsammans med större turbos , flöde och laddtryck. Köpte allt på ebay. |
|
|
Enrico: Är det någon i US som testat dem stiften? Får väl kanske bli sånna nästa gång hinner ej vänta på tester. Ska beställa BT kabel idag. Får hem m3 sidokjolar denna månad också enligt m-force. Hur mycket laddar ni vid redline? Hur mycket kan man ladda med steg 3 och original turbos? |
|
|
Sevak: läs här Länk har kollat också på specs på NGK och Bosch och dem är exakt likadant, bara 1 grad kallare och lite större gap 0,7 Bosch och 0,8 NGK. 11-12 PSI vid redline är perfekt och SAFE för turbos. 13-14 är MAX |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.