AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.186

Ökad effekt på min 335i

Sida 314 av 712
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Hej. Är det någon skillnad på downpipes om man har en touring.
Ser ingenstans att det finns till min. Vill också ha ett par........
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Benhard: ingen skyllnad. Tror Kraxx har UR downpipes till salu. han hade dem på sin touring.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Carlee82 ---> Japp, samma mappar för manuell och automat.

// Thomas
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Off topic:
ni som köpt 335or, varför finns det så många svarta, vita eller silvriga färger, hittar även en röd på blocket...

Är det unikt med en blå färg eller nåt?

PS: för ett tag sedan hittade jag någon snubbes blogg där han hade köpt en 335coupe och målat om hela bilen i topazblå eller nåt... Någon som känner igen vilken blogg det var? Har nämligen tappat bort adressen.

/ Daniel
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
D-c-k: du kan foliera bilen med vilken färg som helst ;-)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Tja ! Jo jag har ett par dp:s till salu
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Original turbos är ute nu, dem såg bra ut, ingen spel och wastegates hade också ingen problem alls.
Nu blir det att fixa olje/vatten slangarna och montera allt igen :-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Hur långt har bilen gått med originalaggregaten?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Micke: runt 64000 km. jag tror verkligen att det är stort skyllnad mellan AT och MT när det kommer till hur mycket bilen får stryk.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Det har jag också misstänkt. Är det inte så att bilar med AT låda har klarat sig bättre från WG rattle t.ex?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Alla som har bytt turbos som jag känner har MT . Kraxx bil har mer en 10000 mil med AT och tror att han har också inte fått någon problem med rattle eller turbos.
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Nu har man hämtat bilen från verkstan med nya turbosar och ny programvara itankad.
Den känns betydligt starkare än förut och vilken skillnad på rassel. Nu går och låter den som en 335a ska göra. Spinner som en katt.

Har en liten fundering bara. Är det någon som vet om man ska köra in den på något speciellt sätt eller är det bara att ladda fullt.......
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
benhard>> det har diskuterats en hel del på olika forum, en del säger att det är bara att gasa på medans andra hävdar motsatsen....efter mitt byte var det köra lugnt i typ en dag sedan var det plattan i mattan som vanligt...inga problem alls....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
så nu är ny chargepipe från evolution racewerks beställd! :) med hål för meth och anpassad för forge dv's...måste säga att den ser fantastisk ut och skall tydligen vara den bästa på marknaden :) NICE!
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Försöka köra lugnt ett par dagar, okey.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det är nog bara att stå på för fullt på en gång. Se bara till som vanligt att oljan är ordentligt varm. Det finns inget i aggregaten som ska slitas in som t.ex. för kolvringar och cylinderlopp. Aggregaten blir aldrig bättre än när de är nya så passa på och njut :-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Big Tom v.s R1000 335i shootout :-)

Igår träffade jag Big Tom av en slump och vi bestämde genast att testa bilarna mot varandra. Äntligen skulle det bli av att få mäta bilen mot en annan erkänt mycket snabb 335a med en duktig förare.

Vi körde två pulls med start från 2an och det slutade med att vi vann varsin gång. I båda fallen fanns det speciella orsaker till att den som förlorade blev ifrånåkt, så vi vet inte vilken av bilarna som skulle vinna i ett rent och ostört pull till slutfart. Men det lär komma fler tillfällen, om inte annat i Björkvik men helt klart är att båda bilarna går mycket bra. Oklarheten om vilken bil som presterar bäst genom att de t o m KAN vara helt jämna gör nog att vi båda kommer att tänka till och finjustera tunen.

Med lustgas är det förstås inga som helst problem att vinna över en steg 3 bil utan lustgas men det räknas förstås inte alls genom att det bara kan användas temporärt, så nu gäller det istället att ta ut det som går även utan LG. Jag tror inte att det går att få ut så mycket mer ur min bil som den är genom att jag redan nu har en registrering på 434 whp vid 18+ PSI. Men det är bara på en liten del av rpm-området och inte på så jättehöga varv så i slutänden kommer den bil som ger mest effekt vid ca 6500 rpm att vinna och vem DET är vet vi inte nu.

The official Swedish battle between JB3 and Procede has started :-)
Ni båda körde med meth? Ni tog inga tider med RL. Micke har ju åkt med i din o den går sjukt bra kul att höra att Thomas bil går lika bra.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, det var två trevliga små rejs! :)
Det är förmodligen som Micke säger att bilarna är hyffsat jämna just nu.

Igår kväll monterade jag en uppsättning Forge dumpventiler, och nu känns bilen faktist lite starkare och rappare.
Så förhoppningsvis kan jag justera upp laddtrycket lite till nu, eftersom jag bara ligger på 16.5 sustained i dagsläget.

Fortsättning följer... ;)

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Båda körde med meth. Min bil går betydligt bättre nu är när du åkte med så den går kanonbra tycker t o m jag. Thomas bil går också mycket bra men vilken som går bäst är inte avgjort genom att det inträffade störningar för oss båda under körningarna. Att Big Toms bil går MYCKET bra är det dock inte minsta tvekan om.

Min RL är i England för uppgradering men jag har på slutet legat stadigt UNDER 3 s 100-150. Dessvärre har jag inga mätningar i högre fart men det kan kanske fungera bra där genom att bilen känns riktigt stark även på höga växlar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.