|
Sida 313 av 712
|
|
|---|---|
|
Ok, ja fixar en manuell då... finns just nu bara svart, silver, vit 335i coupe på blocket just nu, men hoppas det kommer tills slutet av sommaren en med någon annan färg. gillar annorlunda färger mer. Frågor ang bränsle: Ni verkar snacka om metanol, E85 blandningar mm... så hur kör ni egentligen? Hur ligger det till med dessa bränslen? Kör ni 98oktan eller V-power? / Daniel |
|
|
99 oktan eller V-power är det som gäller. E85 kan inte användas i N54 motorn och inte 95 heller p g a att den soppan innehåller en del etanol (5%). Vill man köra etanol eller metanol för att höja oktanvärdet och därmed motoreffekten måste man ha ett separat insprut för det. Det kostar inte så mycket, i storleksordningen max 5 tusen om man vill ha ett bra system med progressiv styrning av metanolflödet. |
|
|
Så man kan inte tanka 95 i 335i bilarna? det visste jag inte... / Daniel |
|
| 95 oktan går alldeles utmärkt om man kör otrimmat dvs.... | |
| Bilen FUNGERAR bra på 95 men även otrimmad märks det skillnad till fördel 98. Speciellt om det är riktigt varmt i luften. | |
|
ok! tänkte väl det... Läste i början att Vanos inte är optimal när man använder procede och andra trim... stämmer detta att de har missat trimma in vanosen optimalt? Sedan vad gäller dessa trim, vilka är piggybacks och vilka är flash, och vilka är flash. Fungerar de felfritt? / Daniel |
|
| Här är en bra sammanställning av olika tune Länk | |
|
half engine light , är det samma sak som när man får Limp eller ? det har faktiskt inte hänt mig på länge ... måste bara få fixat detta med mitt O2 sim så ska det vara någorlunda okey ... funderar även på att sälja mitt JB3 och prova Procede |
|
|
Ni snackade något om någon turbo-sw där man fick åka till bmw och de laddade ner ny mjukvara i ecu:n, där turbo-lagen blev mindre... Nåt jag fått för mig eller stämmer det att "gamla" 335:or har mer turbo lag? tack för alla svaren / Daniel |
|
| Half-engine-light (halv motor) är symbolen på displayen som kan komma av olika anledningar. En limp är när ett fel klassas som så allvarligt av ECU att effekten dras ner rejält. I det läget får man också en visuell indikering. | |
| givetvis kan det bero på olika anledningar , men det kan innebära Limp också ... Engine Fault - Reduced Power , då får man den halva iaf ... :) | |
| Dck>> kommer fr jb3 piggy innan men nu flashad med giac stg2+ och för min egen räkning så väljer jag idag med erfarenhet flash alla dagar i veckan... | |
|
Jag körde min bil ett par tankar på 95oktan och jag tyckte då att den drog klart mer soppa. Låg då på 1.3l/mil två tankar sen när jag började tanka 98/99 igen gick det ner till 1.0-1.1l/mil, men någon skillnad i prestanda märkte jag inte av. |
|
|
Är det någon här som har 10-2 AT mappen till Vishnu v3 rev1? |
|
|
Carlee82 ---> Jag hittade prylarna på min jobbdator! :) Vi fixar det nästa lördag. // Thomas |
|
| Vilka hade tänk besöka Mantorp park nu på lördag? | |
| Jag ringde Mekonomen angående tändstift Bosch 58-zgr6ste2 dem kostar 224 kr st. Vad kostar dessa hos Bmw? | |
| Ringde till Bmw 250 kr st kostar de. Bomis vet att du sa att du köpte för 800:- va de hos mekonomen? | |
| sevak>> jepp, men det var förra sommaren | |
|
Kanon fint Thomas :) Är det samma mappar till automat och manuell? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.