AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.865

Ökad effekt på min 335i

Sida 31 av 712
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Efter att ha läst tråden måste jag säga att det låter bra. Kan de skruva upp effekten lite samt bli av med alla irriterande felkoder så beställer jag en Procede. Bara att plugga in, snygg lösning! =)
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Fast jag fattar inte, ska allt på bilden in i ecu-boxen?? Är det verkligen möjligt? Eller är det jag som missat nåt?
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Bubbla: Jepp allt det där ska in. Finns gott om plats i boxen så det är inga problem.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Jag försöker hitta filtret du nämnde men lyckas inte. Kan du länka?

//Joakim

mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har bilen har. Det ar ekonomiskt fordelaktigt att kopa bilen har.

Jag betalade nog inte i narheten av vad man betalar i Sverige for den. Den ar i stort sett full matad.

Montego Blue med beige lader.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Nån som har en bra meck på bmw som inte går i taket om han hittar nåt så powerposta gärna =)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Bubbla:
det är av allmänt intresse för alla BMWentusiaster att hittar någon en bra mek som det går att lita på och som gör ett bra jobb, så torgför detta i en allmän tråd.

Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Hej!

Nar jag bodde i Sverige sa anvande jag alltid BMW i Nykoping. Dom har ett kanon team i verkstan och de brukar vara mycket hjalpsamma.

Kanner aven en saljare dar.

/Mikael
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Typiskt att dom snart slapper en ny version just nar man ar pa vag att fa tummen ur och lagga en bestallning!

Jag har dessutom en kompis som aker till USA nasta vecka sa det skulle varit perfekt att be dem skicka det till honom sa han kan ta det med sig...med andra ord slippa frakten hit...
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag blir lite fundersam for det star pa deras (Vishnu) sida (bara pa vissa stallen) att man ska skicka sin ECU till dom men jag antar att man inte behover det for PROcede v2 eller kommande v3. Jag har inget i bilen nu utan ska kopa det.

Nagon som vet om man maste kopa version 1 sedan 2 och tillsist 3 eller kan man kopa 3 direkt?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Hillstreet, det finns inte på deras hemsida, med de hade det i lager.
Jag ringde dit och beställde.
Letade till och med reda på beställningsnumret för dom som fanns på BMC hemsida.

Länk
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Kolla detta komplett info om alla modeller:

Länk
nedanstående fil måste installeras om man ska öppna diagram och sånt.
Länk

funkar inte i Firefox, endast IE!
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Bubbla: Hittar du en sån meck måste du säga till. Har själv funderat på att snacka med Blombergs på Lidingö, de är auktoriserad verkstad men har ingen bilförsäljning. Kanske borde vi gå ihop några stycken och åka dit gemensamt?

mbri: Du kan V2 direkt just nu och sen beställa uppgraderingen för en billig peng, gissningsvis en tusenlapp. Du behöver inte skicka ECUn någonstans.

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Tack Hill!,

vet du var nånstans man kan hitta en förteckning över auktoriserade bmw verkstäder?
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
www.bmw.se? :-)

Länk

//Joakim

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
haha, ja se där, man kanske ska söka innan man plågar andra med dumma frågor =)

Tack för hjälpen!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Hillstreet:

Jag är med på ett besök till Blombergs........

Jag är klart angelägen om att hitta en eller ett apr duktiga mekar som man
kan vända sig med förtroende till !

Janne E91 330D man 2006 med Promotech CR5+-box
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
qdtjant: Jo det vore skönt att vända sig till någon som inte får spader bara för att man råkar ha ett litet trim i bilen :-)
Vet att killarna på Blombergs brukar meka med egna bilar i sin verkstad på kvällar och helger så de verkar vara genuint intresserade, inte 9-5 som Solna :-)

//Joakim

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
pea: Det verkar som om de här hot air filtren skadar prestandan mer än de hjälper tyvärr -> Länk och Länk

Finns ett gäng liknande trådar på e90post, tydligen gör bilarna 0-100 0.2 sekunder långsammare med filtret i och det blir bara värre ju snabbare det går.

//Joakim

pe
771
pea
BMW M3 E92
Hillstreet, det tror jag inte på ,det finns lika många tester som visar motsatsen
Provade ett bmc filter i boxen, det var inget snack om att det var en klart märkbar skillnad, heartware lånar mitt och testar ,tror han säger samma sak.
Har ett BSR (terrys) filter som ligger och väntar på montering, heartware har ett stett cold intake som vi ev skall testa ochså.
Återkommer med rapport när i testat.
Tror däremot inte att det gör nån skillnad på en otrimmad bil, den får luft så det räcker i alla fall
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.