AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.840.477

Ökad effekt på min 335i

Sida 309 av 712
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Håller med Bomis , beställ både downpipes o intercooler , likabra ... För du kommer ändå göra det förr eller senare ;)
Intercooler är nog en smart ide om du ska dp för att minska heatsoak osv va ? Rätta mig om jag har fel ...
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Hej. Vilken typ av downpipes ska man köpa ?
Ska man köpa allt på samma ställe?
Tänker på trim,downp,intercooler.
Tar det lång tid att få hem grejorna ?
MVH Benny.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Kör på Ar design catless dp.

länk
Länk
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Jag har kört med Terrys prylar sen 2007 .Från början var det JB1 sen JB2 med R-switchar mm . Har massa tidiga trimboxar mm i Garaget
Kan bara hålla med alla , klockren support från Burger tuning ( Terry )

Har även Ultimate racings ocattade downpipes samt Forge dv om nån behöver
Be
50
Benhard
BMW 330e 2017.
Catless downpipes ?
Hur funkar det på besiktningen..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Benhard: det är bara lägga dem originala tillbacka?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ultimate racings dp är inte dåliga flödet räcker till och blir över, kan vara en bra deal.
Jag har fått missfires på cylinder 5 och 6? Vart hittar man OEM tändstiften billigast? Vet att mekonomen hade förut men jag hittar ej nåt på deras sida.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Mekonomen tar hem på beställning men deras pris är nästan samma som BMWs så du kan lika gärna köpa där, ca 1200 kr.
Kollade felkoder idag ska JB3 ge 2D25 (tunercode)
Hade även missfires på alla cylindrar utom 1 och 3. Dags att byta tändstift.

Idag åkte även H&R fjädrar på:)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det är vanligt att få tuner code på mapp 7. Bara radera och byta tändstyfter!
Cartéen
joxgbg: Funderar även jag på att köpa downpipe. Vart köpte du dem ifrån? Blev det även någon skillnad på ljudet?

/ Marcus

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nu har jag fått den sista chassi del som saknades: Rear Toe adjustable control arms från Velocity Motorcars. Ser jätte fina ut! Mer camber bak kommer att ge bra resultat.
Länk
Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cartéen: köp allt hos AR design. Han har en performance paket med IC och DPs. Bilen kommer att låta lite mer men inte som min ;-)
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
precis Carteen , köp från Ar Design , dom erbjuder power paks med lite olika FMIC och deras Catless Downpipes ...
räkna med 3-4 veckor lev tid bara , för jag o Ajvar här på forumet fick vänta ganska så länge faktiskt ... många som beställer ...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
r1000>> jag betalade 700 för mina stift på mekonomen.....för er som är i tankarna att köpa ett dp back exhaust kan jag bara varmt rekommendera vanguard...vilket ävla system....helt sjukt ljud i det och top notch kvalité ;)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Ja jag minns att någon och det var säkert du som hade köpt stift på Mekonmen för det priset. När jag frågade på Mekonomen i V-ås sa de att det var beställningsvara och att en uppsättning kostade 1050 kr eller något sådant.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Cartéen > jag köpte snikvarianten för $300 här: Länk

Dom hade perfekt passform och gör sitt jobb, men dom är 2,5 tum istf 3. Jag har ser inte riktigt vitsen med att lägga 10000:- på lite stålrör, det är ju inte direkt raketforskning som ligger bakom. Vad jag har kunnat läsa mig till så är prestandaskillnaden mellan 2,5 och 3 tum ganska obetydlig, bla. Terry kör på 2,5 tum.

Ljudet blev helt klart annorlunda. Jag har performance avgassystemet på också, och nu låter det lite för mycket för min smak. Det låter iofs jävligt brutalt, men det är nästan pinsamt att åka inne i stan. Kallstarter är värst, jag väcker garanterat hela kvarteret när jag startar på morgonen.
Cartéen
joxgbg: Tack för länken. Tog det lång tid att få hem dem efter beställning?
Blir att inhandla dessa :-).
Enrita: Kollade på AR design. Verkar vara bra saker men snål som man är blir det de "billiga" alternativet ;-).
Mmm, räknar inte med att den ska låta som din bil. Helt sjukt vad den låter bra!!
/ Marcus

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Extra meth-solenoid, förgreningssats, nozzlar mm är beställda. Hoppas grejorna hinner komma i god tid innan Björkvikseventet. Anpassning av cockpit pågår...Jag väjler att ha manuell aktivering av LG samt vissa skyddsfunktioner som t.ex. en RPM-switch som ställs att bryta LG strax innan varvstoppet. Vill inte lägga alla ägg i en korg (piggyn), det känns säkrare att ha ett oberoende skydd så att inte bilen kan göra en tokrusning om stifften börjar glöda och piggyn samtidigt hänger sig. Har inte heller bestämt om jag ska låta Procede styra LG eller om det ska ske med en progressiv controller som jag redan har. Det beror på om Shiv blir klar i tid men det vore bra för då slipper jag installera en grej till.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.