AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.395

Ökad effekt på min 335i

Sida 308 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Grattis Thomas! hur mycket sprutar du nu ml/min och vid vilken psi? Min bil får fortfarande missfires när jag kör 640 ml/min . Med 320 ml/min är det ok . Ska börja med att byta coils också eftersom det är alltid cyl 6 och 5.
Har också beställt dessa tändstifter som är 1 grad kallare och passar utmärkt. Dem kommer från Mini cooper S : "5992 NGK Spark Plug. Part# ILZKBR7A-8G" Vi får hur dem går .
Pea: om du vill köpa 6 nya GTR tändstiften skicka gärna PM :-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tack Enrico!
Jag sprutar vid 10 psi med en M5-nozzle med pumpen inställd på deafult tryck (200 psi).
Jag kör med ett standardkitt. Alltså bara en på och av-funktion.
Det verkar fungera riktigt bra. :)

// Thomas
Enrico: Ska du byta tändspole på cylinder 5 och 6? Vad kostar en?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sevak: ska byta alla 6, tror dem kostar run 500 varje . kolla på realoem.com
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Tändspolar kostar ca 3300kr st
Har bytt några ^_^ , hoppas att inte behöver göra det igen!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrico, det enklaste är att bara flytta runt de misstänkta spolarna och se om felet följer med. Jag tror inte att det kommer att göra det.

Antar att du även har provat med meth/vatten 80/20?

När jag fick reda på att din bil är känslig för lite högre meth-flöden trodde jag att det kanske egentligen är en typisk egenskap för N54 och har jag gjort vissa tester. T.ex. att spruta 1000+ CC per minut redan vid 10 PSI med start av sprut redan vid 1 PSI. Det är testat även på 6an, d v s mer eller mindre ren segdragning. Inte vid något test har bilen misstänt eller lämnat koder eller tvekat. Så helt klart har du något fel, frågan är bara vad. Det kanske är en eller flera spolar men då borde inte bilen gå perfekt utan meth vid höga laddtryck. Det är nästan så att jag misstänker någon spridare istället som inte klarar att ge rätt sprutbild och gör motorn mer känslig för störningar som t.ex. tillskott av meth. 650 CC meth är ju inte mycket, snarare i underkant på vad som krävs så det borde inte störa förbränningen, speciellt inte som jag kan köra 1000 CC vid test. Gissningar från min sida...

Den höga toleransen för meth i min bil gör också att jag har svårt att kunna hitta den optimala nivån. Därför kör jag helt enkelt 7-800 CC för att det heter att det är rätt flöde. Vid tillfälle ska jag jämföra mer med RL.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Hearware: för coil menar jag detta: Länk
kostar 57 usd . kanske vi pratar om 2 olika saker.
R1000: när stertman bytte tändstifter då var 5 och 6 helt slut. efter byte funkade bilen perfekt.
Sedan var bilen ute 5 dagar och när jag startade den då började den misstände med minimalt gas pådrag. Meth var inte på . När motor värmde upp sig då var alla problem borta. Sedan kopplade jag på igen power jet som ska sedan totalt spruta 620 ml. Bilen gick jätte bra och med jbplus såg jag 18,8 peak. Körde till uppsala som en galning och allt var ok , sedan drog jag en 3 för fullt och fick limp och misständing igen.
Då stängde jag va igen power noozle och bilen gick jämt och fint hela dagn med dragracing . Vet inte. :-(
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrico, jag har haft misständning när O2 sensorn inte har varit rätt inställd, om du har uppgraderat ecu med det senaste kan det kanske bero på det.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: jag kör fortfarande på den gamla pre 29.2. Ska kolla dem också . Kör BMS 02 simms nu kanske med methanol klarar dem inte det. Vi får se.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Nån som ska till helgens m5boardevent?

Enrico, annars kan R1000 ha rätt,carbon build up är en sak som kan orsaka att injektorernas bensinstråle kan hamna lite fel och orsaka misständning vid hög belastning
Enrico. Bms har en ny 02 sims som är ställbar.

Är det svårt att bya tändstift på n54? Hittar ingen DIY.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
vad innebär det att den nya är ställbar ? vad är det man kan ställa ?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
man kan ställa in styrka.
Ska be GIAC att ta bort helt 02 problem med flash. Tror att det visst kan vara coil eller injector. Ska inte methanol rensa motor från carbon build up? kanske kan man gå in med en kamera och titta på dem.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Tiger, de senaste o2 sims är ställbara pga av att nya dme är känsligare om man tar bort cattarna och får bilen att misstända och hacka, men de fungerar ändå inte 100, vissa bilar kan börja hacka och gul lampa tänds i displajen, V4 har löst det med en autoerase funktion, JB har en ställbar.

BTV det var dejan som satte in ic o dp, jag har haft det länge.
Ti
534
TigerDejan
jag vet du har haft det länge , undrade bara vem som satte in det åt dig ... :)

så jag måste eventuellt ställa in O2 sims för att den inte ska skicka felkoder osv ? hmm måste kolla hur den ser ut imorron , vart man ställer den ...

skoj att veta att det kan hacka o misstända nu när man har allt hemma :(
Pea enligt gustav är de gtboard och dem vill inte ha några 335or där.
Ka
12
Kalle71
BMW 135i -08
JB3 2.0
Har läst om trim till 335 under några månader och börjar själv fundera på att skaffa trim till min 135i, vet att tråden är för 335, men hoppas någon snäll person kan svara på 2 frågor.

1. Kommit fram till jag troligen kommer att skaffa JB3 trim.
Tänkte köpa det från burgertuning och betala med paypal, är detta klokt ?

2. Hur kommer JB3 att påverka bränsleförbrukning, vid normal körning ?
(Hur mycket drar era bilar)

Ti
534
TigerDejan
vid normalkörning kommer du förmodligen inte märka någon skillnad , jag kör ganska så normalt , blir givetvis en del gaspådrag emellanåt också ...
min förbrukning i stan ligger på mellan 1.3 och 1.4l/mil...

va gäller att köpa från burger tuning via paypal så är det inga som helst problem , alla vi som har köpt saker från staterna har förmodligen betalt via paypal så det ska inte vara några konstigheter.
Terry på Burger Tuning är bra att ha att göra med som jag förstått. Jävligt bra support också.

Så det är bara tuta o köra !
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Kalle71> Klart du ska köpa ett JB3! Inga problem alls att betala med paypal, och precis som TigerDejan säger så är Terry fantastisk att ha att göra med.

Jag kan inte påstå att jag har märkt nån direkt skillnad i förbrukning, och det borde inte vara någon skillnad så länge du håller högerfoten i styr, men det är ju just det som är problemet... :) Man vill trycka plattan i mattan hela tiden!

Jag rekomenderar verkligen att du skaffar ett par downpipes också, det gjorde sjukt stor skillnad. Jag har kört med bara JB3 och DCI i ett halvår, men monterade min DP's i helgen och det gjorde all skillnad i världen!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
jag skulle säga både intercooler och downpipes om man ändå skall köpa....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.