AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.091

Ökad effekt på min 335i

Sida 307 av 712
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Riktigt nice Enrico!!! Den ser ut att gå kanon..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
haha ja den gick bra, synd att jag kunde inte byta däck. Känns som den enda svaghet just nu i chassi är själva Föraren :-)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ajvar , din bil gick riktigt bra testa och kör lite loggar 100-200 med procede software , eller med en racelogic tror heartware har en.
Det kändes som din bil gick riktigt bra tror du får riktigt bra siffror.

sen är det bara meth som fattas......
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Enrico va det ute på lunda Stertman träffen va? Där har man ju vart en saaatans massa gånger på streetrace :)
Har du ändrat nån mjukvara i automatlådan? Själv körde jag årets första streetrace i helgen och det va välldigt kallt ute = NOLL grepp och jag tyckte min automatlåda växlade väldigt konstigt när man får mycke hjulspinn. Hur gör du när du kör fullgasrepor från stillastående?

Satan va jag längtar efter Vishnu boxen nu :)

Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
4-15 mapparna funkar kanon med DKG-lådan, äntligen! =)
Har bara UT50% IC100% än så länge...

Har ni med Procede testat ännu?!
Ajvar: grattis.

Carlee: Från stillastående ska du läggani 2an med automat samt växla
själv. Det gör nästan alla på e90post med AT.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack Sevak...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: precis som Sevak sa, M2 , hålla bromsen , gasa till 3000 och upp med bromsen. Jag gör alldrig det eftersom det tar för mycket på låda in min åsikt.
Det var lunda flygfält. Jätte kul dag och träff.

Har precis lämnad dem där 2 godis bitar till Stertman :-)
Länk
Länk
Länk
Dem ska vara bra för runt 260-270 hästar varje. Imorgon kommer motor ut och sedan är det bara att vänta runt 7-10 dagar.
Blir väldigt spännande.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Fick äntligen mina downpipes på plats idag, har legat i bagaget i ett halvår och skramlat. Fick för mig att det skulle vara lite kul att gör det själv, men fyyyyy faaaan vilket jävla skitjobb. Jag gör aldrig om det igen, inte svårt bara jävligt trångt och bökigt.

Nu går i alla fall bilen som den ska. Uppgraderade mjukvaran i fredags, och i kombination med dp så är allt turbolagg ett minne blott! :) Jag säger som Ajvar - fy faaan vad bilen går nu!:) Nu ska jag bara få dit min performance short-shifter och performace-ratt också, så kanske jag kan vara nöjd ett tag!

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
joxgbg.. Ska du inte skaffa ic? Vi får träffas snart och snacka lite skit. Pea jag pratade med barry idag och ska nog träffas i veckan för att ta lite tider på bilen :)..
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Men jag kan inte starta på M2, stampar man fullt från stillastående så växlar den alltid ner till M1 efter nån tiondels sekund. Samma sak hände i helgen, fast då startade på M1 och däcken började spinna, växlar fort upp till M2 men då växlar lådan ner till M1 igen! Kan det ha nått med antispinn systemet att göra? Brukar köra med DTC när man är ute och busar...

Till er som kör JB3 2.0 testa ställ bogfix på 100% fy fan vilken skillnad. Bilen håller boost mellan växlingar riktigt bra.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ajvar> jo, jag får nog ta och skaffa mig en IC. Men jag tar lite grejer åt gången, annars har man ju inget att se fram emot! :) Jag vill gärna ses nån dag och snacka lite skit, denna helgen körde ihop sig totalt för mig, men nu i veckan och kommande helg har jag tid.

Sevak> ska testa imorgon!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: från stillastående måste du koppla ur hela DCT , min växlar inte ner till M1 alls.
Har också hittat en trick med paddlar. Om man växlar upp och håller paddlar då varva bilen till varvstopp. Ska pröva på bänken eftersom då växlar den automatisk vid 6500 varv även på M4.
OT:
Vilka x35i kommer till Mantorppark den 8 maj?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Vi måste ha olika mjukvaror i våra lådor Enrico för min beter sig inte så. Växlar jag inte manuellt varvar den alltid till drygt 7000v/m, oavsett växel eller läge på antispinn och växellådan. Har alltid tyckt att det är väldigt ogenomtänkt eftersom när bilen är orginal går den ju in i väggen vid 6100v/m. Thank god för paddlarna! :)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: min låda växlar vid 6800 varv i manuellt själv (din också, AT når alldrig 7000 varv) . jag menade på dyno bänk växlar den vid 6500 varv. Tror att det är något inbyggd när den känner att fram hjulen inte spinner.
pe
771
pea
BMW M3 E92
bubbla, testade 4.15 mapparna på 55% och ic50 50, kändes starkare på topp men något svagare i mellenregistret.Det var bara en kort test .
debug word 6 låg som max på 7
joxgbg: Terry sa till mig att man ska ha senaste firmwire+interface för att bogfix 100 ska funka bra.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jaha, då fick man äntligen på meth-kittet...! :)
Installationen gick smärtfritt på garageuppfarten...
Jag är precis hemkommen från premiärturen nu, och FAN vad stark den känns genom alla växlarna nu!

Jag laddar bara ca 15.5-16 psi sustained nu, så det går säkert att plocka ut lite mer om man vill.

Det som var riktigt intressant var hur klippstabil AIT:n var vid fullgas genom 2:an, 3:an, 4:an och 5:ans växel! Ganska sjukt faktist!

Detta var med T-röd i tanken och jag förmodar att den borde gå ändå bättre med riktig metanol...

// Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.