AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.848.706

Ökad effekt på min 335i

Sida 305 av 712
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Jocke>> LOL, då skulle du ha ett gäng väldigt oroliga människor här ffa dom som kör med piggy...
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
min brossa fick också Engine Fault-Reduced power på hans 335 cab , det konstiga enligt mig är att hans bil är original o han fick det ändå , är det möjligt ?
dom på bmw sa att om det händer igen så får han komma inom så dom får se vad det är som ligger o framkallar det felet...

är det alltid laddtrycket d blir fel på när man får så eller ?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jocke: det är ingen fara, utan att veta vilken kod är det svårt att veta varför detta hände. var du på 1500 varv och sedan gasade på 6a ?
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Fanns det ngt intresse till att ses i helgen någonstans i Göteborg? 335/135 entusiaster?
Jo
211
JockeX
Touareg
bomis: Tolkar jag det som att det inte är någon fara? ;)

enrita: Jag gasade inte särskilt mycket på 6:an utan kanske 40 procent eller ngt för att komma upp i hastighet. Men 2 minuter innan dess så avslutade vi vår skogstur där det var WOT (förvisso med DSC påslaget) under en period på 2:an och 3:ans växel upp till redline. Kan tillägga att motorn var väl uppvärmd innan dess och att jag alltid låter motorn kyla ner sig på tomgång innan jag stänger av den. Den var dessutom tankad med 99 oktan.

BMW Verkstaden skrev tyvärr inte exakt vilken kod det var, utan bara "En felkod satt på laddtryck" som enligt dem inte var något särskilt utan var något man kunde rensa och bortse ifrån.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
JockeX:_ det händer att man får limp även med original programvara. Om du får den igen är det bara kanske be BMW att uppdatera den (Bomis uppdaterade och var jätte nöjd med sista som hade mycket bättre boost control) och sedan köra GIAC stage 1 :-)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Ajvar --> Jag e på iaf.

Jag har dock inte fått på mina nya 19tummare än så bilen ser förjä#@ig ut med 17tum vinterfälg... =/ Väntar på däcken nämligen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
mina fina STAGE 2 TD turbos är på väg till Stertman :-) med båten :-( tack Island
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrita , hur löser du att få rätt laddtryck, timing etc med en flasch, det är ju inte lika lätt som med en piggy.
Gissar att du behöver ändra styrningen ganska radikalt när du ändrar laddtrycket på alla varv.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: Killen från England som kör med har testad med hans flash, stock BMW ECU och piggy och det funkade bra direkt. Fueling är ingen fara eftersom ECU fixar det automatisk. Jag kommer att köra direkt med GIAC stage 2 . Sedan logga och få en specifik Stage 3 mapp . Säkert en 17 psi street mapp och en 19-20 psi Methanol/race mapp. vi får se.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Byter man till större turbos på en originalbil så fixar mjukvaran alla justeringar? Man behöver alltså inte ändra något annat för att få nytta av större turbos. Funkar det så?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bubbla: byta turbo på original bil är att kasta pengar i sjön. Man måste fixa programvara. Det går att köra bilen (antagligen på stock ECU den gick ganska fet) men det är inte optimalt.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Ok, det är alltså piggyn eller flashen som ska ta hand om de nya turbosarna för att de ska ge effekt. Då förstår jag peas fråga, hur löser du det med Giac?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Lite off topic kanske.

Finns det något RSS-flöde här? isf var? Skulle underlätta otroligt...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bubbla: GIAC fixar specifika mappar för mig (Stage 3) .
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
OK Enrita, det låter otroligt spännande, din bil kommer att bli en raket... =)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Grabbar!

Jag ska in på BMW för omprogrammering imorgon, sista chansen att få en gratisprogrammering då garantin gick ut förra veckan. (jag tycker att jag har aldeles för mycket turbolag, pavel tyckte också att det kändes som om bilen tvekar när han provkärde)

Jag tänkte lämna kvar min jb3 och bara sätta den i passthrough mode, är det någon annan här som har gjort så? Eller ska jag fega ur och plocka bort det? Garantin är ju ändå förbrukad, så det känns som om det kvittar.

Är det någon annan här som har fått ny mjukvara på sistone? Inga nya dumheter från BMW:s sida hoppas jag!?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
joxgbg: låt den vara på mapp 0. jag flashade GIAC med jb3 installerat på passthrough. Bomis har nyaste och den är riktigt bra, ingen lagg och bilen gick riktigt bra och jämt men långsamt :-)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Ajvar > Jag kommer gärna på en 135/335-date!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Vet inte om det var den absolut senaste jag fick men bilen gick mkt bättre med den, bilen kändes starkare över hela registret och helt laggfri...nu tillsammans med giac stg2+ går bilen som en dröm, löjligt mkt vrid hela vägen till redline...inga koder, inga limps....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.